اخبار داغ

امام جمعه رشتخوار:

هزینه مراسم سنتی "چراغ و برات" صرف امور خیریه و نیازمندان شود

هزینه مراسم سنتی "چراغ و برات" صرف امور خیریه و نیازمندان شود
حجت الاسلام حسن جهانشیری گفت: با عنایت به اینکه موضوع مراسم چراغ و برات مبنای روایی نداشته و امسال نیز موضوع شیوع ویروس کرونا مطرح است، از مردم درخواست می‌شود تا از رفتن به قبرستان‌هاخودداری و هزینه این مراسم را به نیت اموات خود صرف امور خیر و کمک به نیازمندان کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار همزمان با قرار گرفتن در آستانه نیمه شعبان و برگزاری آیین سنتی چراغ و برات در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با عنایت به اینکه موضوع مراسم چراغ و برات مبنای روایی نداشته و امسال نیز موضوع شیوع ویروس کرونا مطرح است، از مردم درخواست می‌شود، تا از رفتن به قبرستان‌ها خودداری و هزینه این مراسم را به نیت اموات خود صرف امور خیر و کمک به نیازمندان کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه رشتخوار با اشاره به اینکه تلاوت قران کریم جهت اجرای این مراسم می‌تواند در منازل دنبال شود، یادآور شد: یکی از سنتهای اجتماعی در استان خراسان رضوی در ماه شعبان زیارت اهل قبور(11 _ 12_ 13 شبهای برات) می باشد، مردم در جهت حذف چرخه انتقال ویروس کرونا باید از برگزاری این مراسم امسال خوداری کنند.

مراسم ( ایام چراغ و برات ) در آرمستان شهید مقنی پور رشتخوار برگزار نمی‌شود

علی احمد پور شهردار رشتخوار در همین رابطه با اشاره به تعطیلی آرامستان شهید مقنی پور در جهت اجرای الزامات ستاد مبارزه با کرونا در رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مراسم نیمه شعبان امسال ( ایام چراغ و برات ) در آرمستان شهید مقنی پور رشتخوار لغو خواهد بود.

,
,
, مراسم ( ایام چراغ و برات ) در آرمستان شهید مقنی پور رشتخوار برگزار نمی‌شود,
,
,

وی در ادامه و تکمیل این مطلب، افزود: با توجه به اینکه برگزاری هرگونه اجتماع بمنظور مقابله با ویروس کرونا ممنوع می‌باشد و تا کنون نیز با رعایت فاصله اجتماعی و همراهی شهروندان در اجرای طرح قرنطینه خانگی سرعت انتقال آن بسیار ضعیف شده، لذا به جهت حفظ سلامت شهروندان عزیز برنامه حضور در آرامستان شهید مقنی پور لغو و از عموم همشهریان عزیز تقاضا می شود، با رعایت مقررات و موازین بهداشتی به سلامت خود و خانوادشان کمک کنند.

هزینه حذف مراسم چراغ و برات در روستای نوق رشتخوار به نیازمندان رسید

روحانی روستای نوق رشنخوار در رابطه با همراهی و همکاری مردم خیر و نوع دوست روستای نوق در این شهرستان گفت: مردم نوع دوست روستای نوق رشتخوار در جهت عدم امکان برگزاری مراسم سنتی چراغ و برات در مرحله اول کمک‌های نقدی خود بیش از ۲ میلیون ۵۷ هزار تومان جهت کمک به نیازمندان و صرف در امور خیریه اهدا کردند.

,
,
, هزینه حذف مراسم چراغ و برات در روستای نوق رشتخوار به نیازمندان رسید,
,
,

زهرا پورمحمد از ساکنین و شهروندان رشتخواری با اشاره به اینکه مردم بنا به اعتقادات خود از مناطق مختلف برای برگزاری مراسم چراغ و برات هر ساله در روستاها یا شهرهای خود حاضر می شوند،گفت: هر ساله در ایام چراغ و برات شاهد حضور تمامی مردم جهت حضور در این مراسم هستیم، لذا خواهشمندیم در جهت خفظ سلامت خود و خانواده همشهریان عزیز از مراجعه به روستاها و شهرهای خود تا پایان شکست بیماری خوداری کنند.

,

رضا نظام دوست دیگر شهروند ساکن روستاهای رشتخوار نیز با تاکید بر اینکه حضور مردم در مراسم چراغ و برات می تواند باعث بروز مشکلاتی برای همشهریان، آشنایان و اقوام شود، گفت: دیدار با اهل قبور را می توان به بعد از پایان بیماری کرونا موکول کرد از تمام مردم درخواست می‌کنیم تا پایان شکست بیماری در خانه بمانند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه