اخبار داغ

گزارش دانا از کرونای سیاسی جریان خاص؛

تئوریسین‌های رادیکال اصلاحات به سلامتی مردم هم رحم نکردند/ وقتی اصلاح‌طلبان ماهی خود را از آب گل آلود بحران کووید 19 می‌گیرند

تئوریسین‌های رادیکال اصلاحات به سلامتی مردم هم رحم نکردند/ وقتی اصلاح‌طلبان ماهی خود را از آب گل آلود بحران کووید 19 می‌گیرند
در زمانه‌ای که نه تنها کشورمان بلکه کشورهای مختلف جهان درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، تئوریسین های جریان اصلاحات به همین بهانه افکار رادیکالی و مسموم خود را با اهداف سیاسی نشر می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان در بحران کرونا چه فعالیتی انجام داده اند؟ این سئوالی است که می توان با نگاهی به فعالیت این جریان در روزهای بحرانی ویروس کویید 19 به آن پاسخ داد. این جریان که همواره سعی کرده است از نمد اتفاقات مختلف برای خود کلاهی بسازد، حتی در شرایط بحرانی مانند ویروس کرونا که مردم سراسر ایران را با مشکلات مختلفی روبرو کرده است، دست بردار منافع جناحی خود نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این رابطه به کنش های سیاسی این جریان در بحران کرونا می پردازیم. 

,

, , ,
مردم به فکر مقابله با کرونا هستند اصلاح طلبان به فکر حصر
, مردم به فکر مقابله با کرونا هستند اصلاح طلبان به فکر حصر, مردم به فکر مقابله با کرونا هستند اصلاح طلبان به فکر حصر,
 
,
اینکه جریان اصلاحات با بدنه جامعه هماهنگ نیست و حتی نیازهای اولیه و سطح بالای مردم را نمی بیند و تنها به اهداف خود می اندیشد، یکی از موارد روشن زیست این جریان سیاسی است. 
,
 
,
در حالی که امروز مردم با بیماری کرونا مقابله می کنند و نگران تهدیدات این ویروس ناشناخته هستند، جریان اصلاحات با پشت کردن به نیاز مردم و کادرهای درمانی و پزشکی موضوع پوسیده و نخ نما شده حصر را مطرح می کنند.
, پزشکی موضوع پوسیده و نخ نما شده حصر را مطرح می کنند.,
 
,
در همین رابطه، «مصطفی تاج زاده» یکی از کارشناسان سیاسی رادیکال اصلاح طلب در کانال خود از نامه برای رفع  حصر با امضای تنی چند از فعالان این جبهه سیاسی خبر داده است.
, در همین رابطه، «مصطفی تاج زاده» یکی از کارشناسان سیاسی رادیکال اصلاح طلب در کانال خود از نامه برای رفع  حصر با امضای تنی چند از فعالان این جبهه سیاسی خبر داده است.,
 
,
در بخشی از این نامه آمده است: « ما امضاکنندگان این نامه که جملگی از مدیران جمهوری اسلامی یا منتخبان مردم در ۴۲ سال گذشته بوده‌ایم و دل در گرو توسعه همه‌جانبه و عادلانه کشور داریم و همواره در راه ایرانی مستقل، آباد، آزاد و سرفراز کوشیده‌ایم، لازم دیدیم نکته‌ای را با عالی‌ترین مقام کشور در میان بگذاریم.»
,
 
,
جالب است که چطور این افراد خود را از منتخبان مردم در سال های گذشته بر می شمارند اما از نیاز امروز مردم گذشته و اهداف جناحی سیاسی خود را دنبال می کنند.
,
 
,
در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به موضوع حصر سران فتنه آمده است: « ما امضاکنندگان این نامه، با درک شرایط خطیر کشور و منطقه، و آگاهی از پیامدهای سقوط قیمت نفت برای ایران، تحکیم همبستگی ملی، جلب اعتماد اجتماعی و تقویت امید را از جمله لوازم پشت سرگذاردن کم‌هزینه مشکلات میهن و مردم و حرکت به سوی حکمرانی خوب در فضایی آرام و به‌دور از تنش می‌دانیم.»
, در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به موضوع حصر سران فتنه آمده است: « ما امضاکنندگان این نامه، با درک شرایط خطیر کشور و منطقه، و آگاهی از پیامدهای سقوط قیمت نفت برای ایران، تحکیم همبستگی ملی، جلب اعتماد اجتماعی و تقویت امید را از جمله لوازم پشت سرگذاردن کم‌هزینه مشکلات میهن و مردم و حرکت به سوی حکمرانی خوب در فضایی آرام و به‌دور از تنش می‌دانیم.», در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به موضوع حصر سران فتنه آمده است: « ما امضاکنندگان این نامه، با درک شرایط خطیر کشور و منطقه، و آگاهی از پیامدهای سقوط قیمت نفت برای ایران، تحکیم همبستگی ملی، جلب اعتماد اجتماعی و تقویت امید را از جمله لوازم پشت سرگذاردن کم‌هزینه مشکلات میهن و مردم و حرکت به سوی حکمرانی خوب در فضایی آرام و به‌دور از تنش می‌دانیم.»,
 
,

, , ,
کرونا و طناب پوسیده اردوکشی خیابانی 
, کرونا و طناب پوسیده اردوکشی خیابانی , کرونا و طناب پوسیده اردوکشی خیابانی ,
 
,
«سعید حجاریان» از جمله تئوریسین های جریان اصلاح طلب است که بسیاری از کنش های سیاسی این جریان وابسته به تفکرات وی بوده است. در همین رابطه، حجاریان ویروس کرونا را بهانه‌ای برای طرح نظرات رادیکالی و آنارشیستی خود قرار داد. 
,
 
,
وی در مطلبی قابل تامل درباره تبعات سیاسی اجتماعی بروز بیماری کرونا نوشت: « کشورهای عقب‌مانده و حاشیه‌ای که از مدار توسعه‌یافتگی فاصله گرفته‌اند، تلاش می‌کنند با جهش‌های بزرگ به قافله پیشرفت برسند.»
, وی در مطلبی قابل تامل درباره تبعات سیاسی اجتماعی بروز بیماری کرونا نوشت: « کشورهای عقب‌مانده و حاشیه‌ای که از مدار توسعه‌یافتگی فاصله گرفته‌اند، تلاش می‌کنند با جهش‌های بزرگ به قافله پیشرفت برسند.»,
 
,
وی افزود: «در دور‌ه‌‌ای که قیمت هر بشکه نفت به‌حدود ۲۰دلار کاهش یافته و شبح مرگ با ویروس کرونا در جهان پرسه می‌زند و شورش‌های اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده است و تحریم‌ها صورت خشن خود را به‌ رخ‌ کشیده‌اند، سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند زیرا راه توسعه پایدار همچنان از آهستگی و پیوستگی می‌گذرد.»
, وی افزود: «در دور‌ه‌‌ای که قیمت هر بشکه نفت به‌حدود ۲۰دلار کاهش یافته و شبح مرگ با ویروس کرونا در جهان پرسه می‌زند و شورش‌های اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده است و تحریم‌ها صورت خشن خود را به‌ رخ‌ کشیده‌اند، سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند زیرا راه توسعه پایدار همچنان از آهستگی و پیوستگی می‌گذرد.», وی افزود: «در دور‌ه‌‌ای که قیمت هر بشکه نفت به‌حدود ۲۰دلار کاهش یافته و شبح مرگ با ویروس کرونا در جهان پرسه می‌زند و شورش‌های اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده است و تحریم‌ها صورت خشن خود را به‌ رخ‌ کشیده‌اند، سخن گفتن از گام‌های بلند و جهش‌های بزرگ دورنمایی مطلوب تصویر نمی‌کند زیرا راه توسعه پایدار همچنان از آهستگی و پیوستگی می‌گذرد.»,
 
,
اینکه در زمانه ای که بیماری کرونا بسیاری از کشورها را تهدید می کند و بسیاری از کارشناسان و فعالان اجتماعی به دنبال راهی برای مقابله با این بیماری هستند، یک تئوریسین سیاسی افکار مسموم و رادیکالی خود را منتشر می کند، بسیار جالب توجه و حاوی نکات مختلفی از رویه و هدف جریان اصلاحات حتی در مواقع بحران است.
,
 
,
 
,
فرضیه اصلاح طلبان برای بهانه قرار دادن کرونا جهت مذاکره با آمریکا
, فرضیه اصلاح طلبان برای بهانه قرار دادن کرونا جهت مذاکره با آمریکا, فرضیه اصلاح طلبان برای بهانه قرار دادن کرونا جهت مذاکره با آمریکا, ,
 
,
در تعطیلات عید نوروز سال جاری بود که «عباس عبدی» یکی از تئوریسین های اصلاح طلب موضوع قابل تاملی را درباره اهمال کاری دولت در مقابله با ویروس کرونا مطرح کرد.
,
 
,
این تحلیل گر اصلاح‌طلب نزدیک به دولت روحانی در مطلبی پیرامون مقابله با  ویروس کرونا خبر نوشت: « یکی از دلایلی که دولت تصمیمات سختگیرانه درباره کرونا اعمال نمی‌کند، این است که شرایط را بهترین فرصت برای حل تحریم‌ها و آغاز گفت‌وگو می‌داند.»
,
 
,
عبدی در ادامه مطرح کرد: «یک علت که در عدم رغبت دولت برای اتخاذ تصمیمات سخت موثر بوده این است که رییس دولت گمان می‌کند که اکنون بهترین فرصت برای حل مسأله تحریم‌ها و سپس آغاز گفتگوها است. به ظاهر عناصر واسطه قول‌هایی نیز داده و اخبارش منتشر شده است هر چند هیچکدام تاکنون نتیجه نداشته‌ است.از این رو معلوم نیست که کنترل اپیدمی در ایران به تحقق این هدف کمک کند. اصرارهای پیاپی برای لغو تحریم‌ها و تهییج احساسات بین‌المللی در این رابطه شواهد این ادعا است. به نظر می‌رسد که این وجه سیاست برای رییس دولت در اولویت قرار دارد.»
, عبدی در ادامه مطرح کرد: «یک علت که در عدم رغبت دولت برای اتخاذ تصمیمات سخت موثر بوده این است که رییس دولت گمان می‌کند که اکنون بهترین فرصت برای حل مسأله تحریم‌ها و سپس آغاز گفتگوها است. به ظاهر عناصر واسطه قول‌هایی نیز داده و اخبارش منتشر شده است هر چند هیچکدام تاکنون نتیجه نداشته‌ است.از این رو معلوم نیست که کنترل اپیدمی در ایران به تحقق این هدف کمک کند. اصرارهای پیاپی برای لغو تحریم‌ها و تهییج احساسات بین‌المللی در این رابطه شواهد این ادعا است. به نظر می‌رسد که این وجه سیاست برای رییس دولت در اولویت قرار دارد.»,
 
,
این موضوع با واکنش «علی ربیعی» سخنگوی دولت روبرو شد. سخنگوی دولت در یادداشتی به برخی انتقادهای تازه علیه دولت پاسخ داد:  «این تحلیل که دولت قصد دارد از ابزار کرونا برای پیشبرد سیاست خارجی، شکستن تحریم‌ها یا احیای برجام استفاده کند، از اساس غلط و ناسازگار با منطق سیاست خارجی است.» 
, این موضوع با واکنش «علی ربیعی» سخنگوی دولت روبرو شد. سخنگوی دولت در یادداشتی به برخی انتقادهای تازه علیه دولت پاسخ داد:  «این تحلیل که دولت قصد دارد از ابزار کرونا برای پیشبرد سیاست خارجی، شکستن تحریم‌ها یا احیای برجام استفاده کند، از اساس غلط و ناسازگار با منطق سیاست خارجی است.» , این موضوع با واکنش «علی ربیعی» سخنگوی دولت روبرو شد. سخنگوی دولت در یادداشتی به برخی انتقادهای تازه علیه دولت پاسخ داد:  «این تحلیل که دولت قصد دارد از ابزار کرونا برای پیشبرد سیاست خارجی، شکستن تحریم‌ها یا احیای برجام استفاده کند، از اساس غلط و ناسازگار با منطق سیاست خارجی است.» ,
 
,
وی افزود: «مفروضات این تحلیل که آمریکایی‌ها ممکن است بر اثر تشدید بحران کرونا در ایران و افزایش جان‌باختگان درصدد تضعیف تحریم‌ها برآیند از اساس غلط است.»
,
 
,
ربیعی خاطر نشان کرد: « هر گونه نشان دادن ضعف از سوی ایران، آمریکایی‌ها را در تحریم‌ها مصمم‌تر می‌کند. دولت بیش از هر کسی آگاه است که پیروزی در مهار کرونا، ابزار مهم‌تری برای رفع تحریم است.  همان گونه که هشدارم درباره پیوند نزدن کرونا و سیاست داخلی را عده‌ای به گوش نگرفتند و غلط بود، پیوند زدن کرونا و سیاست خارجی هم نادرست و خسارت‌بار است.»
,
 
,
در همین رابطه «رضا سراج» کارشناس سیاسی در یادداشتی کوتاه نوشت: « ماجرا از این قرار است؛ عده‌ای ساده‌اندیش بر این انگاره بودند که ایجاد بحران سلامت در ایران و کمک برخی طرف‌های خارجی، به ویژه انگلیس و فرانسه، می‌تواند منجر به شکل‌گیری کمپین کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران گردد. از سوی دیگر، تعدیل شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، راه را برای مذاکرات آینده فراهم خواهد کرد. از این رو ساده‌اندیشان و نفوذ پذیران به مدت سی روز سلامت جامعه ایران را رها کردند تا از رهگذر "بحران- مذاکره" ایده تعامل با کدخدا را بازسازی و جامعه ایران را نیز مجددا شرطی نمایند.»
,
 
,
 
,
فعالان جریان اصلاح طلب بیان می کنند درک درستی از شرایط خطیر کشور دارند اما این سئوال مهم وجود دارد که در این شرایط که سلامت کشور با یک ویروس ناشناخته تهدید می شود، چه اقدامی در این حوزه انجام داده اند و آیا نامه درباره یک موضوع صرفا سیاسی جناحی می تواند کمکی به بهبود این امر کند. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه