اخبار داغ

بررسی تدابیر آموزش و پرورش در فصل کرونا (۱)؛

دغدغه‌های «شاد» و عقب‌ماندگی تحصیلی/ باید از حداکثر ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما استفاده شود

دغدغه‌های «شاد» و عقب‌ماندگی تحصیلی/ باید از حداکثر ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما استفاده شود
معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تعویق افتادن راه‌اندازی سامانه «شاد» گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد و مدارس تعطیل باشد، باید از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما به صورت جدی استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ از موضوعات قابل توجه که با شیوع کرونا نگرانی خانواده دانش‌آموزان را در پی داشته، بحث استمرار فعالیت یاددهی یادگیری و آموزش از طریق گروه های فضای مجازی است که چالش‌های زیادی را از همان روزهای ابتدایی به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

راه اندازی شبکه اجتماعی شاد، برای ادامه فعالیت آموزشی از جدی‌ترین اقدامات آموزش و پرورش بود که در مسیر اجرا دچار مشکل شد و فعالیت آن به دلایلی از جمله صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و حصول اطمینان از امن بودن بستر ارتباطی این شبکه به تعویق افتاد.

,

, ,

نخستین موضوع مورد اشاره از سوی معلمان این است که آموزش مجازی پیش از این با خلاقیت معلمان و با نظارت مدیران مدارس در پیام رسان‌هایی در حال انجام بود، چرا تغییر چنین رویکردهایی در جریان آموزش صورت می گیرد.

,

موضوع دیگر این است که آیا پیام رسان‌های داخلی به لحاظ زیرساخت‌ها توانایی پاسخگویی به این حجم از مخاطبان حدود 14 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم را خواهد داشت.

,

حسین شادکام، معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در رابطه با اقداماتی که در روزهای شیوع کرونا در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته اظهار کرد: به تعویق افتادن راه اندازی سامانه شاد باتوجه به تقسیم کار صورت گرفته باید در حوزه معاونین آموزشی و معاون پرورشی مورد بررسی قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه معاونین آموزشی وظیفه حوزه محتوایی را بر عهده دارند افزود: از شورای انجمن اولیا و مربیان استان درخواست شده تا خانواده ها در حوزه استفاده از فرصت در خانه ماندن به دلیل ویروس کرونا در محورهای مختلف توجیه شده و فعالیت کنند.

,

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پشتیبانی اولیا از آموزش در بستر مجازی از محورهای اساسی است و قطعا باید فرزندان و اولیا به ساعاتی که برای ارائه آموزش اعلام می‌شود توجه داشته باشند و اگر سامانه شاد راه‌اندازی شد از این ظرفیت برای بهبود روند آموزش استفاده کنند.

,

, ,

وی افزود: حضور مستمر در خانه سختی‌هایی دارد که باید در موضوع بهداشت روانی نیز توصیه های شورای انجمن و اولیا را جدی بگیرند.

,

شادکام با بیان اینکه در حوزه بهداشت فردی توصیه های گسترده ارائه و انجام می شود تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در منزل باید به عنوان مثال با برخی ورزش‌های بومی و محلی در خانه انجام شود.

,

وی افزود: خانواده ها از طریق گروه هایی در بستر فضای مجازی با مدارس در ارتباط هستند و محتوایی که در اختیار شورای انجمن و اولیای استان قرار می‌گیرد از طریق مدارس به اولیا خواهد رسید.

,

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به سوالی پیرامون دغدغه خانواده ها نسبت به عقب‌ماندگی درسی دانش آموزان خاطرنشان کرد: همه نکات آموزشی باید در مختصات زمانی خود بررسی شوند، ظرفیت آموزش و پرورش فعلاً همین است و در حال تلاش هستیم تا این دوره کوتاه شود.

,

وی افزود: اگر این دوره قرنطینه طولانی شد سناریوهای مختلفی پیش بینی شده است اما فعلا قرار بر این است که اگر این روند ادامه داشته باشد و مدارس تعطیل باشد، از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما به صورت جدی استفاده کنیم.

,

شادکام اظهار کرد: سامانه شاد نیز پس از تأمین امنیت و حصول اطمیان از بحث های ایمنی راه‌اندازی خواهد شد.

,

, ,

وی با اشاره به پوشش گسترده صدا و سیما افزود: شاید بخشی از جامعه دانش‌اموزی تحت پوشش قرار نگیرد اما از همه امکانات در زمینه آموزش حداکثری استفاده می شود و اگر نارسایی رخ داد برای آینده پیش‌بینی و بسترسازی بهتر برای پوشش حداکثری محقق خواهد شد.

,

با شیوع کرونا یکی از اقشاری که باید برنامه‌ریزی درستی برای آنان در نظر گرفته شود، دانش‌آموزان و معلمان هستند چراکه از طرفی به چرخه انتقال بیماری کمک نشود و از طرف دیگر نیز عقب‌ماندگی تحصیلی دامن‌گیر دانش‌آموزان نشود. اما هنوز برنامه و اقدامی غیر از خبر راه‌اندازی سامانه شاد انجام نشده که البته همین طرح نیز نیامده با اشکالاتی مواجه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه