اخبار داغ

ترقی در گفتگو با دانا:

دستگاه‌های دولتی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا عقب هستند/ لزوم مدیریت قوی در ستاد ملی مبارزه با کرونا

دستگاه‌های دولتی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا عقب هستند/ لزوم مدیریت قوی در ستاد ملی مبارزه با کرونا
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت نسبت به بازگشایی برخی صنوف گفت: به نظر می رسد برخی دستگاههای دولت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا عقب هستند و یا دچار اشتباه محاسباتی شدند.
[

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه لازمه اقدامات موثر در زمان هرگونه بحران این است که همه ابعاد مبارزه با یک پدیده در گروه اندیشه‌ورز ستاد جامع مورد بررسی قرار گیرد گفت: اینکه به بحران کرونا تنها از یک بعد نگاه کنیم امکان شکست آن را نخواهیم داشت. نمی توانیم به این بحران از بعد بهداشتی و درمانی نگاه کنیم اما آثار اقتصادی آن را در نظر نگیریم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونا به عنوان یک پدیده اجتماعی آثار و تبعات متعددی را در زمینه‎‌های اقتصادی، سیاسی، روانی، بهداشتی و فرهنگی دارد افزود: همه این ابعاد باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گیرد اگر در یکی از بخش ها تصمیمات کامل انجام نشود تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.
,
 
,
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه دارد: در شرایط کنونی کارگران فصلی، نیروهای خدماتی و مشاغل خرد متضرر شده و با تعطیلی مواجه شدند اگر مشکلات این بخش که درآمد و معیشت آنها به روز کاری بستگی دارد مورد بررسی قرار نگیرد، فشار مضاعفی به این بخش و دستگاهایی که به آنها مربوط است وارد می‌شود.
,
 
,
ترقی گفت: دولت به دلیل مشکلات مالی و فشار تحریم ها در شرایط فعلی نتوانسته است تمام بخش های خود را برای تحقق سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ و منسجم کند. 
,
 
,
وی با اشاره به نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت نسبت به بازگشایی برخی صنوف با نظر وزارت صمت ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی برخی دستگاه‌های به لحاظ اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عقب هستند و برخی دستگاه‌ها با اشتباه محاسباتی مواجه هستند.
,
 
,
ترقی با بیان اینکه دولت پیش از این اثبات کرده است که از قدرت اغنایی کافی برای هماهنگ کردن بدنه دولت برخوردار نیست تصریح کرد: متاسفانه قبل از این هم دولت نشان داده که در مواجهه با بحران های مختلف تسلط کافی به موضوع نداشته و همیشه در مدیریت بحران دچار نواقص بوده است.
,
 
,
وی تاکید کرد: در بحران های قبلی هم کم و بیش شاهد این نواقص و عدم مدیریت منسجم بودیم که ناشی از نبود مدیریت و فرماندهی مناسب در دولت برای عبور از شرایط به وجود آمده است.
,
 
,
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بحران کرونا حقیقتا بحران پیچیده ای است و هیچ تجربه‌ای در این زمینه در کشور نداشتیم خاطر نشان کرد: با وجود ابعاد گسترده این بحران تناقضات تا حدودی طبیعی است و راهکار حل آن یک مدیریت واحد، قوی و قاطع است که در این صورت هم عقب افتادگی برخی دستگاه‌ها قابل جبران بوده و هم وقتی دستوری برای اجرای یک برنامه داده می شود هیچ دستگاهی از آن عدول نکرده و در صورت سرپیچی مجازات و جریمه درنظر گرفته شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه