اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

«جهش تولید» تنها نسخه راهگشا برای جبران خسارات کرونا است

«جهش تولید» تنها نسخه راهگشا برای جبران خسارات کرونا است
هوشنگ بازوند گفت: کرونا ترمز سرعت اقتصاد کشور را کشیده و تنها نسخه‌ای که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، جهش تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز شنبه در اولین جلسه ستاد جهش تولید با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: سال ۹۸ علیرغم اینکه سال پر تلاطمی برای کشور و استان بود اما در عین حال توانستیم در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی توفیقاتی را کسب کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

استاندار کرمانشاه افزود: در سال ۹۸ کاهش نرخ بیکاری ۳ درصدی استان تحقق پیدا کرد و این مرهون زحمات همه مدیران استان است.

,

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ سه سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال تهیه شد و همین امر سبب شد تا به اهدافمان برسیم.

,

بازوند گفت: امسال نیز در سال جهش تولید که توسط رهبری بر اساس چالش‌های اقتصادی نامگذاری شده است موظفیم یک راهبرد اساسی برای استان مد نظر داشته باشیم.

,

وی بیان داشت: خوشبختانه در استان کرمانشاه با توجه به دارا بودن سه سند تدوین شده این فرصت فراهم است و بستر برای جهش تولید آماده است.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: جهش نیاز به سرعت مضاعف دارد و اگر در سال گذشته بر روال عادی حرکت می‌کردیم امسال باید سرعت را در همه حوزه‌ها از جمله تولید، تدوین هر چه بهتر کارها، حضور مرتب در محل کار و…ارتقاء دهیم.

,

کرونا ترمز سرعت اقتصاد کشور را کشیده است

, کرونا ترمز سرعت اقتصاد کشور را کشیده است,

وی در ادامه بیماری کرونا را سبب ایجاد چالش در حوزه سلامت دانست و گفت: البته این چالش در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … بسیار مشهود است.

,

استاندار کرمانشاه اذعان داشت: ویروس کرونا ترمز سرعت اقتصاد کشور را کشیده است و برای جبران این قضیه تنها نسخه‌ای که می‌تواند راهگشا باشد جهش تولید است که با سرعت مضاعف، عقب ماندگی ناشی از کرونا را جبران کنیم.

,

بازوند خاطر نشان کرد: بیماری کرونا در حوزه‌های مختلف ممکن است گسل‌هایی را به وجود آورده باشد که باید با درایت که بهترین نسخه آن همان جهش تولید است، مانع از ایجاد گسل‌ها شویم.

,

برای رونق تولید نیازمند پیوست جهش تولید هستیم

, برای رونق تولید نیازمند پیوست جهش تولید هستیم,

وی ادامه داد: بر این اساس باید بتوانیم برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و اشتغال یک پیوست جهش تولید اضافه کنیم.

,

‏مدیر‬ ارشد استان گفت: در این خصوص دستورالعمل‌ها نباید راهبردی و به صورت کلی بیان شده باشد بلکه باید بتوانیم طوری آن را طراحی کنیم که عملیاتی شوند.

,

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌کنیم این جهش ابزاری لازم دارد یکی از ابزار آن سرمایه‌گذاری است.

,

وی با بیان اینکه اگر ابزار جهش تولید را فراهم نکنیم کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم جهش تولید شکل بگیرند باید کارهایی را که طی ۱۰ روز انجام می‌دادیم و بتوانیم در طی یک روز به پایان برسانیم.

,

مدیران نباید نگران اتمام پروژه‌ها باشند

, مدیران نباید نگران اتمام پروژه‌ها باشند,

بازوند با تاکید بر اینکه باید برای پروژه‌هایی برنامه‌ریزی کنیم که امکان به ثمر نشستن آنها زیاد باشد، گفت: مدیران نباید نگران اتمام پروژه‌ها باشند پروژه‌ها را شروع کنید چرا که یکی از اقدامات برای توسعه آغاز پروژه‌ها است.

,

وی افزود: برخی از پروژه‌های پیشنهادی جهش تولید استان پروژه‌های بزرگی هستند و ظرف یک سال به اتمام نمی‌رسند اما نباید در این راستا نگران باشیم چرا که اگر بخواهیم برای جهش تولید فقط روی پروژه‌های کوچک و زودبازده تمرکز کنیم، ممکن است این پروژه‌ها جهش تولیدی که مدنظر است را محقق نکنند.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: در خصوص جهش تولید باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم بتوانند نتیجه آن‌را بر سفره‌های خود احساس کنند.

,

استاندار کرمانشاه گفت: متأسفانه سال ۹۸ تنها ۲۰ درصد از اسناد خزانه را جذب کردیم و این بسیار کم است لذا مدیران باید این مهم را یکی از اولویت‌های خود در سال جدید قرار دهند.

,

وی عنوان کرد: چنانچه مدیران نقدی بر پروژه‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دارند تا ساعت ۱۰ صبح فردا فرصت دارند آنها را اعلام کنند تا بتوانیم پروژه‌ها را دسته بندی و ارسال کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه