اخبار داغ

سردار سلیمانی در برنامه دو نیمه ماه:

خدمت به مردم و درک مشکلات مردم جز اصلی ترین وظایف ماست/ پیش بینی ایجاد ۲۵۰ هزار شغل برای سال 99

خدمت به مردم و درک مشکلات مردم جز اصلی ترین وظایف ماست/ پیش بینی ایجاد ۲۵۰ هزار شغل برای سال 99
سردار سلیمانی گفت: امسال این ویروس که در کشور در حالت رشد بود، در همان روزهای اولیه ما اعلام آمادگی کردیم و به وزیر محترم بهداشت درمان اعلام کردیم که بسیج آماده ورودهست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  "سردار غلامرضا سلیمانی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین ، شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی "دو نیمه ماه" شبکه دو سیما به تشریح فعالیت های بسیج در مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت:بیش از دو‌ملیون نفر در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تحت پوشش سازمان بسیج در‌کل کشور درحال فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دو میلیون بسیجی در در حال مبارزه با ویروس کرونا/خدمت به مردم و درک مشکلات مردم جز اصلی ترین وظایف ماست/پیش بینی ایجاد ۲۵۰ هزار شغل برای سال 99

, دو میلیون بسیجی در در حال مبارزه با ویروس کرونا/خدمت به مردم و درک مشکلات مردم جز اصلی ترین وظایف ماست/پیش بینی ایجاد ۲۵۰ هزار شغل برای سال 99,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین،  در ابتدای این گفت و گو اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج)  را به ملت ایران و بینندگان تبریک گفت و  همچنین به فلسفه تشکیل بسیج اشاره کرد و اظهار داشت:اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه این ماه مبارک تولد امام عصر حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خدمت بینندگان عزیز و شما و ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. خب فلسفه تشکیل بسیج به عنوان تشکیلات مردمی مقابله با تهدیدات بوده امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدی که در ابتدای پیروزی انقلاب کشور ما را و ملت ما را متوجه خود کرده بود و بسیج را تشکیل داد .
رئیس سازمان بسیج ادامه داد: بسیج در دوران دفاع مقدس متناسب با آن تهدید و آرایش گرفت در بعد از جنگ و دفاع مقدس نیز تهدیدات دیگری که در پیش روی کشور بود، همیشه بسیج متناسب با آن تهدید آرایش می گرفته، در دهه ۸۰ و زمانی که در کشور ما وقتی می خواهد یک طرح بزرگ سلامت به نام واکسیناسیون فلج اطفال انجام بشود، ۲۰ میلیون واکسن می بایست در یک مدت کوتاهی تزریق می شد .بسیج آمد درکنار وزارت بهداشت آن زمان و در یک فاصله یک ماهه که در دنیا سابقه ندارد، این طرح واکسیناسیون فلج اطفال را انجام داد. همچنین سال گذشته هم طرح سنجش فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر توسط وزارت بهداشت درمان با کمک بسیج فشار خونشان اندازه گیری شد و خدمت خوبی به بهداشت و درمان کشور انجام شد. 

,
,

وی درباره ورود بسیج به مبارزه با ویروس کرونا گفت:امسال این ویروسی که در کشور در حالت رشد بود، در همان روزهای اولیه ما اعلام آمادگی کردیم و به وزیر محترم بهداشت درمان اعلام کردیم که بسیج آماده ورود هست. یک تفاهم نامه ای امضا شد بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان. بر اساس این تفاهم نامه ،طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در واقع ،تهیه شد و در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی و و سپاه های استانی هماهنگی هایی انجام شد .

,

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: خلاصه،نیروهای لازم سازماندهی شدند. بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیروی بسیجی سازماندهی شده در کنار بهورزان و کادر درمانی وزارت بهداشت درمان و مراکز بهداشت و درمان در شهرستان ها قرار گرفت و اینها طرح غربالگری را شروع کردند  که امروزه اخبار آن در رسانه ها مرتب گزارش آن پخش می شود. توسط مسئولین وزارت بهداشت درمان نزدیک به 60 میلیون نفر غربالگری شدند و از درون این غربال گیری در واقع که توسط ۵۳ هزار تیم یا اکیپ تشکل یافت، در واقع 820 هزار نفر افراد مشکوک تو غربالگری شناسایی شدند.

,

وی افزود: شناسایی شدن ۴۰۰ هزار نفر از آنها به مراکز منتخبی که توسط وزارت بهداشت درمان و بسیج ساماندهی شدند، ارجاع داده شدند. 300 هزار نفر سرپایی درمان شدند.100هزار نفر به بیمارستان ها ارجاع شدند که باز این ها تعداد زیادشان در واقع در خانه ها درمان شدند و در مجموع عددی به تقریب 8000 از این عدد به بیمارستان ها افرادی بودند که دچار مشکلات شدید بودند.

,

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه  الان شرایط در واقع در کشور به عنوان شرایط تحت کنترل و مدیریت است ادامه داد: این طرح بسیج ملی یکی از کارهای بزرگی است که باز به عنوان یک تجربه موفق مورد تایید و تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت. در زمانی که در وزارت بهداشت درمان این طرح ۸۰۰ هزار بسیجی سازماندهی شده، 600 هزار نفردر قالب 53200 تیم تا کنون به کار گیری شدند. این البته تیم‌هایی است که کار غربالگری را انجام می‌دهد و سایر تیم‌ها که تیم های ضدعفونی کننده محیط و اماکن هستند،در واقع حدود 40هزار تیم هستند و مجموعا 400 هزار نفر بسیجی را شامل می شوند.

,

وی تاکید کرد: تیم هایی که در مبادی ورودی و خروجی شهر ها استقرارا پیدا کردند، در کنار سایر دستگاه ها دارند ایجاد فاصله اجتماعی را مدیریت می کنند و تیم هایی که دارند تولید ماسک ، مواد ضدعفونی و لباس مخصوص کادرهای درمانی را انجام می دهند 3800 تیم و گروه جهادی را شامل می شوند. در مجموع بیش از 2 میلیون نفر بسیجی در مقابله با کرونا به صورت مستقیم در حال حاضر در سطح کشور دارند مجاهدت می  کنند.

,

 سردار سلیمانی  در این گفت گو  بااشاره به نکته مهم احتمال جنگ بیولوژیک بودن کرونا ادامه داد : ما البته درگیر مشکلات بودیم، ولی همیشه در مقابل این چالش‌ها توانستیم خودمان را مدیریت کنیم و همین مدیریت این صحنه نشان می دهد که کشور ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار فوق العاده ای دارد و به سرعت تمام نیازهای درونی کشور را خودمان تولید کردیم و مردم آمدند در کنار مسئولین قرار گرفتند. گروه‌های جهادی بخش خصوصی گروه‌های مردمی در مسیر روزانه بیش از ۳ میلیون تولید می کنند؛ حتی ماسک‌های ال نود و پنج ماسک که در واقع تحت نظارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان استفاده در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد. این ظرفیت‌های مردمی هستند که می توانند در دوران پسا کرونا هر کشوری را به راحتی بر مشکلات چیره بکنند و ما خوشبختانه  ظرفیت‌های بسیار فراوانی داریم. پیش بینی های خوبی هم مسئولین کردند که ان شاءالله همه دست به دست هم بدهیم، کمترین آسیب را  شاهد خواهیم بود و  و بیشترین آسیب مال کشورهایی است که این روزها به داد مردمشان نرسیدند و متاسفانه مردمشان گرفتار شدند، البته  نسبت به این موضوع ما هم ناراحتیم.ناراحتیم وقتی که می‌بینیم مردم اروپا در برنامه امریکا گرفتارند. 

,


وی درباره  ارسال تجهیزات به مردم مستضعف آمریکا نیز گفت:گروه‌های جهادی دانشجویی و بسیج دانشجویی از تولیدات خودشان ماسک مواد ضدعفونی کنندگان و سایر نیازهای بهداشتی و درمانی بسته بندی کرده و به سفارت سوئیس بردند و  گفته اند که آمادگی داریم به مردم مظلوم امریکا ونه به دولتش، کمک هایی را به دست آنها برسانیم و البته در همه دوره‌ها مردم ایران به همه ملت‌های پیرامون خودشان کمک کردند. در منطقه غرب آسیا کمک های فراوانی کردند ،طبیعتا همین روز گذشته بود که در یک ارتباط تصویری وزرای بهداشت منطقه با وزیر بهداشت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مذاکره کردند تا از تجربیات نظام جمهوری اسلامی در مدیریت این ویروس استفاده بکنند. این خیلی کمک بزرگی هست که کشورهای پیرامون ما .

,
,

سردار سلیمانی بااشاره به اینکه که ما در هر شرایطی بتوانیم به مردم دنیا هم کمک می کنیم اظهارداشت:موضوع جنگ بیولوژیک در کانون توجه قرار می گیرد که در مراکزی از کشورهایی که در اردوگاه نظام سلطه قرار دارند ،این مراکز دارند برای شناسایی ژنتیک انسان های در واقع کشورهای هدف شود کشورهایی که در سطح جامعه هدف را در کانون توجه آنها قرار دارد و از آن طرف مراکز علمی که با استخدام بخشی از افرادی که در این  زمینه تخصص دارند، در زمینه ویروس شناسی و میکروب شناسی سابقه جنگ های میکروبی در واقع در دنیا وجود دارد، به طوری که ما شاهد بودیم در جنگ جهانی دوم امریکایی که بدون هیچ گونه دلیلی بعد از اینکه ژاپن تسلیم شده بود، علیه آن کشور بمب اتمی به کار برد و میلیون‌ها نفر را کشت که البته هنوز هم آثار آن وجود دارد.به خاطر اینکه این فضاحت ها و این در واقع، عواقبی که دارد برایشان، آمدند از روش های پیچیده تری استفاده می کنند و آکادمی ها و مراکز تولید ویروس یا در واقع، استخراج ویروس و به خدمت گرفتن ویروس ها برای ضربه زدن به کشورها در دستور کار کشورهای نظام سلطه قرار گرفته است. آمارشان موجود است ،این قابل بررسی است که این در واقع، حتی اگر ناخواسته این ویروس از دستشان خارج شده باشد و یکباره تکثیر شده باشد ،محل بررسی است که الان بخشی ازجمعیت دنیا را هدف قرار گرفته است.
سردار سلیمانی خطاب به قدرت های جهانی افزود: حتی اگر که دراین  واسطه این ویروس تکثیر شده  و از دست شما خارج شده باشد محل بررسی هستید. الان بخشی از جمعیت دنیا را هدف گرفته و دارد تلفات می گیرد و متاسفانه  یک دردی است بر آلام همه مردم دنیا و به نظر می‌رسد باید توجه داشته باشیم که ممکن است در آینده هم استفاده کنند و این تجربه را به ما منتقل کردند که ما در شرایط جنگ های بیولوژیک هم بتوانیم به خوبی خودمان را اداره کرده و آرامش و امنیت و سلامت مردم و تضمین کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود:در هر حال، خدمت به مردم و درک مشکلات مردم جز اصلی ترین وظایف ما هست. تبدیل کردن تهدیدات به فرصت های سازنده جزو رسالت های بسیج است. ما در شرایط فعلی حتی نسبت به بخشی از مردم عزیز مان که نان آور های خانواده ها بوده و کارشان را از دست داده اند، بیکار ننشسته ایم. شاید اگر بگوییم بیش از میلیون بسته مواد غذایی در قبل از عید نوروز در سراسر کشور بین این چنین خانواده‌هایی توزیع شده و میلیون‌ها بسته مواد شوینده و ضدعفونی در واقع این یک عدد است که خدمت ناچیزی که ما می‌توانستیم به این دسته از مردم انجام بدهیم. با توجه به شعار سال هم که "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، ما حتماً باید تلاش های مضاعف کنیم. ما ۲۵۰۰۰۰ ایجاد ۲۵۰ هزار شغل را در برنامه بسیج برای سال 99 پیش‌بینی کردیم که حتماً تلاش خواهیم کرد. و بخشی از این استعدادها و توانایی ها به رو تثبیت شغل هایی است که ممکن است ناشی از دوران پسا کرونا آسیب دیده باشند و یا در واقع، مانع آسیب به مشاغل بشویم که در واحدهای تولیدی که در مشاغل خرد و خانگی و یا مشاغل خورده در واقع اقتصادی در درون جامعه و ان شاءلله حتماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به ویژه بسیج با توسل به مدد الهی و پیگیری تدابیر مقام معظم رهبری و روحیه جهادی حتماً تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد بود و به عنوان فرزندان مردم خدمتگزار مردم تو این رو هم خواهند بود ان شاءلله سلامت باشید .
سردار سلیمانی همچنین درباره دوران پسا کرونا هم گفت:کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده  و پیامدهای خاص خودش را خواهد داشت و  در واقع اهرم قدرت نظام سلطه هست . از پیامدهای این ویروس ‌آن است که ناکارآمدی قدرت ها کاملاً بنام مردمشان علنی و  مشهور شده .حتی رقبای سیاسی اینها الان حداکثر استفاده را از این روزها می کنند . همچنین روشن شده که نظام هایی که متکی بر مردم هستند، بهتر می توانند شرایط را مدیریت کنند چرا که مردم نظام را از خودشان می دانند و در واقع، به راحتی براس کاهش مشکلات و اداره وضعیت  ایفای نقش می‌کنند .

,
,
,
,
,

منبع: خبرگزاری بسیج

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه