اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

تعهد 3 هزار میلیارد تومانی وزارت صمت در خراسان‌جنوبی/ 800 میلیارد تومانی برای بخش تولید در سال 98 سرمایه گذاری شد

تعهد 3 هزار میلیارد تومانی وزارت صمت در خراسان‌جنوبی/ 800 میلیارد تومانی برای بخش تولید در سال 98 سرمایه گذاری شد
شهرکی گفت: بر اساس نقشه راهی که برای سازمان صمتِ خراسان‌جنوبی ترسیم شده وزارت صمت بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف متعهد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود شهرکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در مورد اقدامات انجام شده توسط سازمان صمت خراسان‌جنوبی در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری این سازمان، اظهار کرد: در سال گذشته نقشه راهی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خراسان‌جنوبی ترسیم کرده و به توافقاتی رسیدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
بیش از سه هزار میلیارد تومان تعهد وزارت صمت در خراسان‌جنوبی
, بیش از سه هزار میلیارد تومان تعهد وزارت صمت در خراسان‌جنوبی, بیش از سه هزار میلیارد تومان تعهد وزارت صمت در خراسان‌جنوبی,
 
,
وی افزود: بر اساس این نقشه راه بیش از سه هزار میلیارد تومان تعهد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه‌گذاری در استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، زیر ساخت، توسعه صنعت فرش، تجارت و ... است.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که با این نقشه را ان‌شاءالله شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود، بیان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری و طرح‌هایی که برای سال جاری در استان پیش‌بینی شده احتمال می‌رود تا پایان سال 1399 بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان محقق شود.
,
 
,
شهرکی عنوان کرد: این نقشه راه نتیجه توافقاتی بود طی سفرهای مسئولان وزارت صمت یا سایر وزراتخانه‌های مرتبط با آن به استان طراحی شد و سازمان صمت خراسان‌جنوبی طی سفرهای مسئولان چندین توافقنامه با بخش‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، صمت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امضا کرد.
,
 
,
وی اظهار کرد: مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای خراسان‌جنوبی رقم زده که مسئولیت ما را در سال جاری دو چندان می‌کند.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: بخشی از اقدامات اجرایی شده است و از سال قبل آغاز بکار کرده است.
,
 
,
35 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اکتشاف در استان
, 35 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اکتشاف در استان, 35 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اکتشاف در استان,
 
,
شهرکی خاطرنشان کرد: در بحث اکتشاف نیز 35 میلیارد تومان تعهد وزارت صمت برای تکمیل اکتشاف در استان و شناسایی ذخایر جدید برای سرمایه‌گذاری‌ است.
,
 
,
وی افزود: در حوزه زیرساخت نیز تعهد وزارت 90 میلیارد تومان برای برق‌رسانی به مناطق مستعد معدنی است.
,
 
,
سرمایه گذاری 800 میلیارد تومانی در بخش تولید/وجود بیش از 20 میلیون تن ذخایر کشف شده جدید در استان
, سرمایه گذاری 800 میلیارد تومانی در بخش تولید/وجود بیش از 20 میلیون تن ذخایر کشف شده جدید در استان, سرمایه گذاری 800 میلیارد تومانی در بخش تولید/وجود بیش از 20 میلیون تن ذخایر کشف شده جدید در استان,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری حدود 800 میلیارد تومان در بخش تولید بودیم و بیش از 35 پروانه صنعتی به  بهره‌برداری رسید.
,
 
,
شهرکی با بیان این‌که ظرفیت خوبی برای معادن استان ایجاد شد، اظهار کرد: بیش از 20 میلیون تن ذخایر کشف شده جدید در استان داریم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های ما طی این سال‌ها این بود که بتوانیم ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم و متناسب با آن سرمایه‌گذاری شکل بگیرد که خوشبختانه در حوزه معدن شاهد اقدامات خوبی بوده و هستیم.
,
 
,
تعیین تکلیف بیش از 50 درصد مساحت استان از نظر وضعیت معدنی
, تعیین تکلیف بیش از 50 درصد مساحت استان از نظر وضعیت معدنی, تعیین تکلیف بیش از 50 درصد مساحت استان از نظر وضعیت معدنی,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: بیش از 50 درصد مساحت استان از نظر وضعیت معدنی تعیین تکلیف شده و مشخص شده چه نقاطی مستعد است و چه نقاطی مستعد نیست از طرف دیگر مشخص شده چه مواد ذخیره ای در استان داریم و چه اقداماتی باید انجام شود.
,
 
,
شهرکی بیان کرد: این اتفاق باعث شد ما متناسب با ذخایر کشف شده و جلوگیری از خام فروشی ورود کنیم ضمن این‌که تاکنون طرح‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است. 
,
 
,
آغاز پروژه فرآوری منیزیت در خراسان‌جنوبی
, آغاز پروژه فرآوری منیزیت در خراسان‌جنوبی, آغاز پروژه فرآوری منیزیت در خراسان‌جنوبی,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه فرآوری منیزیت نیز پروژه‌ای را با 50 میلیارد تومان در استان آغاز کردیم.
,
 
,
شهرکی عنوان کرد: در حوزه راه‌ها نیز سه طرح برای افزایش ظرفیت استخراج به یک میلیون تن در استان آغاز شده و این یک اتفاق خوب برای استان است.
,
 
,
وی با بیان این‌که در حوزه سیلس و چدن هر دو کارخانه‌ها آماده افتتاح است، اظهار کرد: کارخانه فولاد نیز بعد از مشکلات فراوان با تزریق بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار در مسیر اجرا قرار گرفت و امیدواریم طی دو ماه آینده فاز اول فولاد را افتتاح کنیم.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حوزه خاک‌های صنعتی در شهرستان سرایان نیز چند دوره فرآوری به بهره‌برداری رسید و در مجموع اتفاقات خوبی در حوزه معدن شاهد بودیم.
,
 
,
بهره برداری از 42 معدن در سال 98
, بهره برداری از 42 معدن در سال 98, بهره برداری از 42 معدن در سال 98,
 
,
شهرکی خاطرنشان کرد: در حوزه معدن سال گذشته در استان 42 معدن به بهره برداری رسید و ظرفیت استخراج را به بیش از 17 میلیون تن در سال افزایش داد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در حوزه تجارت نیز از ظرفیت مرز به خوبی استفاده شده و با تامین اقلام مورد نیاز کشور خودمان و کشور افغانستان ظرفیت خوبی برای استان رقم خورد.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که زیرساخت‌های مرز ساماندهی شد، گفت: در حوزه تجارت پیش‌بینی ما بیش از 200 میلیون دلار بود اما با مشکلاتی که در کشور افغانستان به وجود آمد و تحریم ها  و بیش از 100 میلیون دلار محقق شد.
,
 
,
7.5 میلیارد تومان جریمه متخلفان در سال گذشته
, 7.5 میلیارد تومان جریمه متخلفان در سال گذشته, 7.5 میلیارد تومان جریمه متخلفان در سال گذشته,
 
,
شهرکی در مورد نظارت بر بازار و رسیدگی به شکایات مردمی، خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح‌های توزیع و نظارت بر بازار بیش از 7.5 میلیارد تومان جرایم متخلفان بوده است.
,
 
,
وی افزود: حدود 1200 پرونده در مورد تخلفات به تعزیرات ارسال شده است.
,
 
,
200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کارخانه طلا
, 200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کارخانه طلا, 200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کارخانه طلا,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری حدود 200 میلیارد تومان اعتبار احداث کارخانه طلا در حوزه منطقه هیرد در جنوب استان خبر داد و گفت: عملیات احداث این کارخانه از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر با 30 درصد پیشرفت در حال کار است.
,
 
,
شهرکی افزود: عملیات اجرایی یک کارخانه طلای دیگر نیز در جنوب استان آغاز شده است.
,
 
,
سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی برای ذغال‌سنگ
, سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی برای ذغال‌سنگ, سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی برای ذغال‌سنگ,
 
,
وی اظهار کرد: در حوزه ذغال‌سنگ نیز سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی در قالب فاینانس انجام شده است.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای ذغال‌سنگ به صورت مشترک بین کشور چین و ایران اتفاق افتاده که افزایش ظرفیت ذغال را به همراه دارد. 
,
 
,
سرمایه گذاری 760 میلیارد تومانی ایدرو و ایمیدرو در خراسان‌جنوبی
, سرمایه گذاری 760 میلیارد تومانی ایدرو و ایمیدرو در خراسان‌جنوبی, سرمایه گذاری 760 میلیارد تومانی ایدرو و ایمیدرو در خراسان‌جنوبی,
 
,
شهرکی گفت: شرکت ایمیدرو برای دو طرح صنعتی در استان پای کار آمده و متعهد شده کار مطالعاتی بر روی طرح فرو سلیس و آهک صنعتی در استان انجام دهد که سرمایه گذاری انجام شده برای این دو پروژه 200 میلیارد تومان است.
,
 
,
وی تصریح کرد: در حوزه صنایع گسترش یا ایدرو نیز 560 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای سه طرح صنعتی قبل از سال جدید در استان انجام شده که مصوبه هیئت دولت را گرفته و فراخوان سرمایه‌گذار نیز در این خصوص انجام شده است.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری در این فراخوان شرکت نکند تعهد سازمان گسترش برای اجرای این سه پروژه در استان است و عملیاتی خواهد شد.
,
 
,
تعهد 10 میلیارد تومانی سازمان زمین‌شناسی در خراسان‌جنوبی
, تعهد 10 میلیارد تومانی سازمان زمین‌شناسی در خراسان‌جنوبی, تعهد 10 میلیارد تومانی سازمان زمین‌شناسی در خراسان‌جنوبی,
 
,
شهرکی با بیان این‌که با سازمان زمین‌شناسی نیز تعهد بیش از 10 میلیارد تومان جهت تکمیل اکتشافات داریم، گفت: با شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به تامین اجتماعی نیز سرمایه‌گذاری حدود 200 میلیارد تومان در طرح توسعه ذغال و خاک‌های صنعتی را داریم.
,
 
,
وی تصریح کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) نیز تعهد سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی به صورت مشترک با بخش خصوصی داریم.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که نقشه راهی که برای سازمان صمت ترسیم شده ظرفیت‌های خوبی را در استان ایجاد می‌کند، عنوان کرد: بخشی از این ظرفیت‌ها در حوزه طرح توسعه کویر است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
,
 
,
شهرکی افزود: همچنین در صنعت نساجی نیز یک کارخانه ریسندگی و یک کارخانه بافندگی را در طبس و فردوس در قالب همین توافق نامه‌ها انجام خواهیم داد.
,
 
,
تعهد 90 میلیارد تومانی وزارت نیرو برای خراسان‌جنوبی
, تعهد 90 میلیارد تومانی وزارت نیرو برای خراسان‌جنوبی, تعهد 90 میلیارد تومانی وزارت نیرو برای خراسان‌جنوبی,
 
,
 وی با اشاره به این‌که سال گذشته توافق بسیار خوبی با وزارت نیرو انجام شد،توضیح داد: وزارت نیرو متعهد شده طی سه سال هر سال 30 میلیارد تومان برای زیرساخت معادن استان هزینه کند ما و در مقابل برای تامین ذغال مورد نیاز نیروگاه حرارتی طبس به وزارت نیرو کمک کنیم که در این صورت هر دو کار به نفع خراسان‌جنوبی است. 
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون این‌گونه اتفاقی در کشور رقم نخورده بود و ظرفیت‌های موجود در استان خراسان‌جنوبی باعث شد وزارت نیرو این اقدام را انجام دهد.
,
 
,
تشریح برنامه‌های سازمان صمت در سال جهش تولید
, تشریح برنامه‌های سازمان صمت در سال جهش تولید, تشریح برنامه‌های سازمان صمت در سال جهش تولید,
 
,
شهرکی اظهار کرد: درسال جاری نیز که به نام جهش تولید نامگذاری شده و برنامه‌های سازمان صمت استان در سه بخش گسترده است ما باید چندین مسیر را برای رسیدن به اهداف طی کنیم.
,
 
,
وی افزود: باید ظرفیت‌هایی که امسال می‌توانیم رشد دهیم و صنایعی که قابل توسعه است را شناسایی و از محل دادن تسهیلات برای به نتیجه رسیدن کمک کنیم.
,
 
,
ارائه 420 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته
, ارائه 420 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته, ارائه 420 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 420 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی استان دادیم، تاکید کرد: باید صنایعی که قابلیت توسعه دارد را شناسایی کرده و برای صنایعی که تعطیل یا غیر فعال است تلاش کنیم به ظرفیت تولید برسد و برای صنایعی که امکان سرمایه گذاری مشترک درکلان کشور را دارد از منابع وزارت صمت استفاده کنیم.
,
 
,
شهرکی گفت: با توجه شیوع بیماری کرونا در آخر سال گذشته و متناسب با شرایط کشور و استان سه واحد تولیدی ما محصولات مورد نیاز را برای استان تامین کردند.
,
 
,
تولید روزانه 15 هزار اسپری ضدعفونی کننده دست در استان
, تولید روزانه 15 هزار اسپری ضدعفونی کننده دست در استان, تولید روزانه 15 هزار اسپری ضدعفونی کننده دست در استان,
 
,
وی با بیان این‌که نیازهای بهداشت و درمان را تامین کردیم، افزود: در تامین مواد ضدعفونی کننده دست یک واحد تغییر خط تولید داد و از راه‌های  مخلف برای تامین مواد اولیه تلاش کردیم و در حال حاضر روزانه بیش از 15 هزار اسپری ماده ضد عفونی دست در استان تولید می‌شود.
,
 
,
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در پایان، خاطرنشان کرد: هنوز در استان کمبودهای زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری داریم اما تلاش می‌کنیم در سال جاری اتفاقات خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان رقم بخورد و با همراهی مردم به اهداف خود برسیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه