اخبار داغ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد؛

راه اندازی پیک امید در فضای مجازی برای قشر کودک و نوجوان

راه اندازی پیک امید در فضای مجازی برای قشر کودک و نوجوان
بهناز ضرابی زاده با بیان اینکه کانون پرورش فکری در زمان بحران ها یک پیک امید دارد افزود: امسال این برنامه را به شکل سراسری و به صورت مجازی جهت ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان برگزار کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهناز ضرابی زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ به بیان اقدامات این کانون برای قشر کودک و نوجوان در زمان بحران ها پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری در زمان بحران هایی همچون سیل، زلزله و غیره یک پیک امید دارد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: هدف پیک امید این است که همکاران ما در آن مناطقی که آسیب دیدند حضور پیدا کنند و ضمن اینکه تاب آوری کودکان را افزایش دهند، امید و شادی را در بین آنها پرورش و رشد دهند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که کودکان و نوجوانان در معرض معضلات روحی و روانی این بلایا قرار نگیرند

,

وی بیان کرد: امسال با وجود اینکه این بیماری به شکل جهانی پیش آمد و کشور ما هم درگیر شد ما هم فکر کردیم که پیک امید را به شکل سراسری و به صورت مجازی باید برگزار کنیم.

,

ضرابی زاده با بیان اینکه از روزهای اول ورود ویروس کرونا به کشور همکاران ما در فضای مجازی تولیداتی داشتند گفت: همکاران ما با تشکیل گروه های مجازی، کانال، صفحه ها و پیج های اینستاگرامی و یک وب سایت سعی در تولید محتوا در فضای مجازی داشتند که بچه ها و اعضای کانون پرورش فکری با هم در ارتباط  باشند.

,

وی افزود: به طور مثال در استان همدان انجمن ادبی مجازی ایجاد شد که راس ساعت خاصی برنامه مشاعره اجرا می شود و بچه ها در آنجا حضور دارند و آثار ادبی خودشان را قرائت و توسط کارشناس ما نقد و تحلیل می شوند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان  عنوان کرد: این گروه ها را مربیان با هدف اینکه با کودکان در ارتباط و به آنها انگیزه و نشاط بدهند ایجاد و در کنارش هم خیلی از برنامه های محتوایی مثل سرگرمی، کاردستی، آموزش خوشنویسی، نقاشی و فعالیت هایی که در کانون اجرا می شود را با بچه ها به شکل مجازی به اشتراک می گذارند.

,

وی عنوان کرد: یکی از ویژه برنامه های ما تهیه ویدئویی است که مربیان و همکاران به شکل دورکاری در خانه هایشان انجام دادند.

,

ضرابی زاده ادامه داد: مثلا تولیداتی همچون هنرهای تجسمی، قصه گویی، شعر خوانی، انیمیشن و سرود را بارگذاری و برای ما ارسال می کردند و ما هم یک گروه بودیم آنها را نگاه و نقد و بررسی می کردیم و در صورت نیاز به اصلاح آنها را بارگذاری می کردیم.

,

وی با بیان اینکه مخاطبان با مراجعه به سایت  www.omid.kpf.ir  می توانند تولیدات ما را مشاهده کنند گفت: آثار همکاران ما در سراسر کشور دراین وب سایت بارگذاری شده است و هر روز انیمیشن و یا فیلم هایی به ضورت آنلاین پخش می کنند و کودکان می توانند بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنند از تولیدات ما بهره ببرند.

,  www.omid.kpf.ir,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: در کنار این ها علاوه برهنر، سرگرمی و آموزش خوش نویسی، کتاب های صوتی شعر خوانی یا قصه گویی در وب سایت است  که کودکان می توانند به شکل رایگان این کتاب های صوتی را بشنوند و استفاده کنند.

,

وی ادامه داد: مثلا یک برنامه به اسم چهل قصه داریم که هنرمندان و سلبریتی ها قصه هایی در این فضا بارگذاری و بچه ها می توانند به صورت آنلاین استفاده کنند.

,

ضرابی زاده تاکید کرد: اگر روزانه بچه ها از این وب سایت دیدن کنند اوقات فراغت  خودشان را به راحتی می توانند در منزل پر کنند.

,

وی با بیان اینکه ۱۶۰ اثر از قبل از عید تاکنون در استان همدان تولید شده است افزود: تعداد ۱۵ عدد از این تولیدی ها در وب سایت مرکزی بارگذاری شده است و بقیه را همکارانم در پیج ها و گروه های مجازی اشان انتشار داده اند.

,

وی در خصوص میزان استقبال از این تولیدات در فضای مجازی گفت: یک مقدار تبلیغات کانون به دلیل مقارن شدن با ایام تعطیلات نوروز کم بوده و خانواده های کمتری از فعالیت های ما به شکل مجازی اطلاع داشته باشند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تاکید کرد: وظیفه رسانه ها این هست که به شکل های مقتضی و مناسب این اقدامات و تولیدات ما را به اطلاع  عموم مردم برسانند که تعداد بیشتری از سراسر کشور از این تولیدات بهره ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه