اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد؛

تحرکات نظامی آمریکا؛ فضاسازی روانی برای عقب‌نشینی

تحرکات نظامی آمریکا؛ فضاسازی روانی برای عقب‌نشینی
ترقی، تحرکات نظامی آمریکا را فضاسازی روانی برای کاهش توجهات به عقب‌نشینی آنها از عراق عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص تحرکات نظامی اخیر آمریکا اظهار داشت: مجموعه تحرکات نظامی آمریکا در عراق چند بعد دارد که باید به آن توجه شود؛ اول اینکه آمریکا بر اساس مصوبه مجلس عراق و طبق قانون باید هر چه سریعتر عراق را ترک کند و از آن کشور خارج شود، اما چون هنوز دولت جدید عراق شکل نگرفته آنها در اجرای این مصوبه تعلل کرده و سعی می‌کنند برای رفتن خود توجیهی برای افکار عمومی جهان پدید آورند که رفتن آنها حیثیتی نباشد و آبروی آنها در برابر مقاومت حفظ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: بر همین اساس جوی روانی در افکار عمومی جهان ایجاد کردند که آمریکا آماده حمله به نیروهای مقاومت در عراق است و از طریق این فضاسازی روانی سعی می‌کنند تا اندازه‌ای از توجه جهان به عقب نشینی آمریکا از عراق کم کنند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: آمریکا با تحویل تعدادی از پایگاه‌ها به ارتش عراق برای حفاظت از خود به دنبال این بوده که پدافند پاتریوت را در عین‌الاسد و برخی دیگر از پایگاه‌ها مستقر کنند، اما از آنجا که اجازه‌ای از طرف عراق به آنها داده نشد و مورد تهدید جدی مقاومت قرار گرفتند نسبت به این مسئله دچار تهدید شدند و هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام ندادند.

,

ترقی گفت: همان‌گونه که به ارتش آمریکا -از ترس کرونا- در منطقه دستور بازگشت داده شد شاید برای فرار از کرونا هم به کشور عراق برگردند که این هم مزید بر علت شده بنابراین در مجموع مسائلی در عراق مطرح است و آن عنوان کردن آقای زرفی برای نخست وزیری است در حالی که همه نیروهای مقاومت و شیعیان عراق به دلیل وابستگی زرفی به آمریکا با وی مخالف هستند.

,

وی بیان داشت: این تلاش‌ها و جوسازی‌ها برای ترساندن عراق از عدم معرفی زرفی به عنوان نخست وزیر است؛ بر همین مبنا تلاش می‌کنند دولتی در عراق سر کار آید که رابطه عراق و آمریکا را تضمین کند و ضمن اینکه باید مراقب بود احتمال حمله آمریکا به مراکز مقاومت نباید نادیده انگاشته و صفر فرض شود به نظر می رسد این جنگ روانی با دو هدف صورت می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: یکی از این اهداف پوشش دادن به عقب نشینی نیروهای آمریکا از عراق و دیگری فشار سیاسی برای سپردن دولت عراق به یک عنصر وابسته به آمریکا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه