اخبار داغ

حاجی دلیگانی در گفتگو با دانا:

دولت باید تحقق شعار سال را جدی بگیرد/ تحقق "جهش تولید" به عملکرد دولت بستگی دارد

دولت باید تحقق شعار سال را جدی بگیرد/ تحقق "جهش تولید" به عملکرد دولت بستگی دارد
نماینده مردم شاهین شهر به لزوم تحقق شعار سال (جهش تولید) اشاره کرد و گفت: دولت می تواند یک تیم برای رفع موانع تولید تشکیل دهد؛ اگر موانع از سر راه تولید و جهش تولید برداشته شود، قطعاً این جهش حاصل می شود.
[

«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به شعار سال 99(جهش تولید) که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شد، اظهار داشت: در واقع نامگذاری سال ها توسط رهبری یک نوع تعیین رویکرد این است که هر ساله اتفاق میوفتد؛ این نامگذاری ناشی از مطالعات و بررسی های دقیقی است که در جامعه رصد و از سوی ایشان صورت می گیرد و نمی توان گفت با طرح این شعارها نتیجه آنچنانی هم نگرفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: این رویکردها در بسیاری از بخش ها موثر بوده منتها میزان آن به عملکرد مسئولین مختلف کشور اعم از قوای سه گانه مخصوصاً قوه مجریه که در خط مقدم است بستگی دارد.

,

نماینده مردم شاهین شهر با تاکید بر این که دولت باید تحقق شعار سال (جهش تولید) را  جدی بگیرد افزود:  در کنار دولت مجلس نیز باید در قانون گذاری و همچنین در بخش نظارتی پشتیبان دولت در تحقق شعار سال باشد.

,

عملکرد دولت در تحقق شعار سال ها قابل قبول نیست

, عملکرد دولت در تحقق شعار سال ها قابل قبول نیست, عملکرد دولت در تحقق شعار سال ها قابل قبول نیست,

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که "آیا دولت تدبیر و امید تا کنون بحث تحقق شعارهای سال را جدی گرفته است؟" گفت: دولت موضوع تحقق شعار سال ها را به آن میزانی که لازم بوده جدی نگرفته است. نمی خواهم بگویم هیچ کاری نکرده است اما عملکرد دولت قابل قبول نیست.

,

وی بیان داشت: در بخش های مختلف دولت کار تشکیلاتی هماهنگ صورت نمی گیرد؛ گاهاً اقداماتی هم صورت می گیرد چون تک بعدی است به نتیجه نمی رسد، مثلاً در دولت یک تیم منسجم و هماهنگ برای امر تولید و مسائل اقتصادی ندیده ایم.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: هر کدام از مسئولین دولتی در جایگاه خودشان ممکن است یک اقداماتی داشته باشند اما برخی از آنها به درستی و برخی دیگر با اشکالات کارها را انجام می دهند مثلاً بانک مرکزی یک حرکت های رو به جلویی داشته اما این مسئله مستلزم آن است که وزارت اقتصاد و وزارت صمت هم اقدامات هماهنگی داشته باشند.

,

حاجی دلیگانی افزود: در خصوص شعار سال هم همین گونه است؛ دولت باید با تشکیل تیم های عملیاتی در تحقق شعار سال اقدام کند. در واقع دولت می تواند یک تیم برای رفع موانع تولید تشکیل دهد یعنی اگر موانع از سر راه تولید و جهش تولید برداشته شود، قطعاً این جهش به خوبی اتفاق می افتد اما اگر موانع رفع نشود این مهم محقق نمی شود.

,

وزارت اقتصاد مسئول اصلی برداشتن موانع تولید است

, وزارت اقتصاد مسئول اصلی برداشتن موانع تولید است, وزارت اقتصاد مسئول اصلی برداشتن موانع تولید است,

وی وزارت اقتصاد را مسئول اصلی برداشتن موانع تولید دانست و گفت: یکی از دستگاه هایی که مسئول برداشتن موانع تولید است، وزارت اقتصاد است. وزیر اقتصاد باید موانع کسب و کار را مرتفع کند که متاسفانه تا کنون آن طور که باید و شاید عمل نکرده است؛ علی رغم این که قانون وزارت اقتصاد را ملزم به این کار کرده است.

,

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: بانک مرکزی نیز در راستای تحقق شعار سال باید بانک های عامل را به صف کند و به جای این که وام ها و اعتبارات خودشان را در کارهای واسطه ای و بنگاه داری هزینه کنند به سمتی سوق دهد تا وام های خود را برای تولید هزینه کنند.

,

حاجی دلیگانی در تشریح تاکید رهبری بر مسائل اقتصادی طی چند سال گذشته گفت: مردم در حال حاضر از ناحیه اقتصاد متضرر شده اند و دچار مشکل هستند. اگر بحث تولید اصلاح شود مسئله اشتغال حل می شود و به تبع آن درآمدزایی خانوار حل می شود. طبیعتاً اگر درآمدزایی در جامعه حل شود مسائل فرهنگی و اجتماعی به سمت درستی حرکت می کند. همه این ها به این بر می گردد که یک خانواده درآمد کافی داشته باشد و در واقع اگر این موضوعات محقق شود می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه