اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

نظام بروکراسی فاسد اجازه تنفس به تولید نمی‌دهد/ صنعت کشور باید در پازل جهانی قرار گیرد

نظام بروکراسی فاسد اجازه تنفس به تولید نمی‌دهد/ صنعت کشور باید در پازل جهانی قرار گیرد
یوسف کرمی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مشقت دیگر صنعت ما، درگیری همه جانبه با یک نظام بوروکراسی فاسد است که فقط زبان سفارش، حق حساب و فشار را می‌فهمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف کرمی در گفت‌وگو با صبح قزوین ، با بیان اینکه صنعت در کشور ما با مشکلات عدیده و تنگناهای شدیدی مواجه است، اظهار کرد: باید توجه داشت که صنعت در کشورهای توسعه یافته، تنها در محور صرفه اقتصادی شکل می‌گیرد و توسعه پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: لذا کشورمان برای اینکه بتواند مجال این صرفه را به حداکثر خود برساند، الزاما باید بتواند در پازل جهانی اقتصاد حضور یابد و نهایت نقش خود را در بهره گیری کامل از فرصت‌های موجود ایفا نماید.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد ایران به طور عام و صنعت آن به صورت خاص نیز بنا به دلایل عدیده‌ای نیز از چنین فرصت‌هایی محروم است، لذا مجبور است تا به شکل جزیره‌ای عمل نماید.

,

کرمی ادامه داد: صنعت جزیره‌ای دیگر قابلیت حرکت در مسیر صرفه اقتصادی را ندارد، بلکه فقط تامین کننده بخشی از نیازهای ساکنان همان جزیره، بدون بسط در دسترسی به فرصت‌ها، به تکاپو خواهد پرداخت که این معضل بسیار اساسی در صنعت کشور ماست.

,

رانت‌های ریزو درشت، صنعت کشور را به مشقت انداخته است

, رانت‌های ریزو درشت، صنعت کشور را به مشقت انداخته است,

وی ابراز کرد: مشکل دیگری که صنعت کشور، به عنوان بخش مهم اقتصاد با آن درگیر است، نیز عدم وجود برنامه جامع و پلن مشخص و نبود حداقل هماهنگی و همکاری بین بخش‌های مختلف حتی در محدوده همین جزیره‌ای بودن است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: با کمی دقت در گذشته به سهولت می‌شود دریافت که همه دولت‌ها با این معضل دست به گریبان بودند و به دولت خاصی هم محدود نمی‌شده است.

,

کرمی یادآور شد: مشقت دیگر صنعت ما، درگیری همه جانبه با یک نظام بوروکراسی فاسد است که فقط زبان سفارش، حق حساب و فشار را می‌فهمد و در شاهرگش تنها رانت‌های ریز و درشت در جریان است.

,

دولت به جای مطامع سیاسی، منافع تولیدکنندگان را در نظر بگیرد

, دولت به جای مطامع سیاسی، منافع تولیدکنندگان را در نظر بگیرد,

وی تاکید کرد: متاسفانه صنعت در این عالم وانفسا هم باید تامین کننده مطامع کانون‌های قدرت باشد و هم بخشی از مسئولیت بقای آن‌ها را به دوش بکشد، مشکل آن تنها از جنس اقتصادی نیست بلکه قبل از آن سیاسی است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اما اینکه برای ساماندهی صنعت کشور چه کارهایی را می‎شود انجام داد؛ این است که قبل از هر اقدامی باید بین جنس سیاست و اقتصاد حاکم بر کشور تناسب لازم را ایجاد کرد.

,

کرمی در پایان بیان کرد: اگر سیاست متمرکز است، اقتصاد و صنعت هم باید متمرکز باشد، لذا نمی‌شود بخشی متمرکز و بخشی دیگر رها باشد که بی‌برنامگی و ناهماهنگی‌های مورد اشاره هم بیشتر از همین شکاف ناشی می‌شوند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه