اخبار داغ

شب دراز است و پرستاران بخش کرونای بیمارستان کوثر بیدار؛

جوانان مدافع سلامت کرج، پیروز میدان مبارزه با کووید 19 + تصاویر

جوانان مدافع سلامت کرج، پیروز میدان مبارزه با کووید 19 + تصاویر
این روزها در میان هیاهوی اخبار پر التهاب فضای مجازی و جولان کاسبان کرونا که هر روز سعی می کنند استرس مردم را مضاعف کنند، هستند اراده هایی سترگ و دل هایی دریایی که حتی نوروز را با خانواده هایشان سپری نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها در میان هیاهوی اخبار پر التهاب فضای مجازی و جولان کاسبان کرونا که هر روز  سعی می کنند استرس مردم را مضاعف کنند، هستند اراده هایی سترگ و دل هایی دریایی که نه تنها نوروز را با خانواده هایشان سپری نکرده اند بلکه ساعت ها تلاش شبانه روزی را به جان می خرند تا آرامشی که مدتی است رنگ باخته، مجددا به کشور باز گردانند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اینجا حصارک بالا است، وارد بیمارستان کوثر می شوم، مرکز درمانی که از همان ابتدای ورود کرونا به استان البرز پذیرش بیماران مبتلا به کووید 19 را بر عهده داشت. نگاهم به ساعتی را که به وقت روز جوان می گذرد می دوزم، عقربه ساعت 11 صبح را نشان می دهد، منتظر می شوم تا راس زمانی که با رئیس بیمارستان هماهنگ کرده ام با ایشان دیدار کنم.
,
 
,
پس از اتمام جلسه ای که دکتر مهدوی با کادر درمان دارد پذیرای تیم خبری تیتریک می شود، پس از گپ و گفتی مختصر به سراغ کرونا می روم که چالش این روزهای کشور شده است، رئیس بیمارستان کوثر انعکاس تلاش های پزشکان و پرستاران توسط رسانه ها را بزرگترین دلگرمی برای تداوم و ایستادگی آنها برای مبارزه با این ویروس چشم بادامی می داند. 
,
 
,
دکتر مهدوی می گوید؛ "از همان روزهای نخست ورود کرونا به البرز و آماده باش دانشگاه علوم پزشکی استان؛ تمام بخش های بیمارستان کوثر برای خدمات دهی به بیماران کرونایی مجهز شد، بسیاری از پرسنل داوطلبانه وارد عمل شدند و نه تنها نگرانی نداشتیم بلکه پزشکان و پرستاران خدمت به مبتلایان را برای خود یک ارزش و عبادت می دانستند. 
,
 
,
, ,
 
,
شاید توفیق رفتن به جبهه و اسلحه به دوش گرفتن برای ما و بسیاری از همکاران میسر نبوده است اما احساس می کنم این روزهای کرونایی نعمتی شد تا خداوند با این آزمون ما را به عرصه جهاد بکشاند، به گانی که در تن دارد اشاره کرده و ادامه می دهد از پوشیدن آن احساس خوبی دارم، احساس می کنم در خط مقدم برای خدا، میهن، مردمم و بشریت خدمت می کنم. 
,
 
,
مشاهده لحظه لحظه تلاش همکارانم حال و هوای جبهه را زنده می کند، احساس می کنم با ورود کرونا جبهه ای گشوده شده است و آنهایی که اعتقاد قلبی و دینی دارند زمانی که رهبر معظم انقلاب با نگاه زیبایی که دارند از آنها تشکر می کنند، برای نجات جان بیماران جهاد می کنند.
,
 
,
پرستاران و پزشکان بیمارستان کوثر بدون هیچگونه چشمداشتی در تمام ساعات شبانه روز در خدمت بیماران بوده اند و دعا کنید اگر هم بناست شهادتی باشد، افتخاری است که فیض شهادت در این مسیر نصیب ما شود. 
,
 
,
صحبت های دکتر مهدوی به "شهادت" که می رسد از بغض خفته در نگاهش می خوانم که دیگر نمی تواند کلامش را ادامه دهد، از وی می خواهم که با هماهنگی های لازم وارد بخش بیماران کرونایی شوم تا روایتگر تلاش پرستاران بیمارستان کوثر باشم. لباس های مخصوص بخش مبتلایان به کووید 19 را می پوشم و با همراهی سر پرستار وارد بخش می شوم، تمام پرستارانی که عهده دار درمان بیماران کرونایی شده اند جوان هستند.  
,
 
,
, ,
 
,
خانم حیدری که که قریب به 7 ماه در بخش آی. سی. یو فعالیت دارد به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "با ورود بیماران کرونایی به بیمارستان شرایط کمی سخت شده است اما سعی داریم با آموزش هایی که به بیماران و خانواده های آنها می دهیم موجب دلگرمی آنها شویم، بیمارانی داشته ایم که پس از بهبودی از بخش آی. سی. یو ترخیص شده اند. 
,
 
,
از مردم می خواهم به صحبت های وزارت بهداشت توجه کنند تا با همراهی آنها ریشه این ویروس منحوس را بخشکانیم، اعتماد به نفش بالا و امیدواری 2 عاملی است که می تواند پاشنه آشیل این کرونا باشد.  از صبح تا شب کنار بیماران هستیم و لباس های مخصوصی که پوشیده ایم گرم است، حتی برخی اوقات احساس تنگی نفس داریم اما به عشق مردم و به واسطه سلامت جامعه سختی ها را به جان می خریم. 
,
 
,
سرپرستار بخش در تشریح خدمات مرکز می گوید؛ "بیمارستان کوثر با 168 تخت فعال در حال خدمات به هموطنان است و سهم بسیار بزرگی را در ارائه خدمات به بیماران در شرایط کرونایی دارد، این مرکز به عنوان دومین بیمارستان رسیدگی به بیماران مشکوک به کرونا را بر عهده دارد، پرسنل با رغبت در حال خدمت رسانی به مردم هستند و از مشاهده این حجم اشتیاقی که بین همکارانم وجود دارد به لباسی که برتن دارم افتخار می کنم. 
,
 
,
, ,
 
,
دو بخش عادی و یک بخش آی. سی. یو بیماران کرونا را تحت پوشش قرار داده است و سعی ما بر این است که بیماران کمال رضایت را از خدمات ما داشته باشند، شاید روزی بزرگترین وظیفه مردم دفاع از مرزهای ایران بود اما درحال حاضر به عنوان یک پرستار خدا را شاکرم که در حال خدمت رسانی به مردم هستم. 
,
 
,
پرستاری هنر عشق ورزیدن به قلب های دردمند است، از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی البرز که ما را حمایت می کنند و از همکارانم که بدون هیچگونه منتی در این کانون پر استرس در حال خدمت بوده و از خانواده هایشان دور هستند تشکر می کنم". 
,
 
,
, ,
 
,
پرستار دیگری می گوید اینجا با تمام عشق و امید به خاطر مردم تلاش می کنیم، خانواده ام اصرار می کنند پرستاری را ادامه ندهم و نگران من هستند اما با توجه به اینکه تنها گذاشتن مردم در بحران را صحیح نمی دانم، این راه را ادامه می دهم و خوشحالم از اینکه بتوانم سهمی از سلامتی که به جامعه باز می گردد داشته باشم. 
,
 
,
, ,
 
,
وحید کهزادی پور هم از تقویت روحیه پرستاران و پزشکان به واسطه تجهیزات و همراهی مردم ابراز رضایت کرده و به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با بیمارانی مواجه شده ایم که در یک شرایط بسیار بد به آی. سی. یو منتقل شده اند اما بهبود پیدا کرده اند، برای بسیاری از دوستانم خدمات به بیماران کرونایی سخت بود و نگران من بودند اما زمانی که نام پرستار را انتخاب کردیم سوگند یاد کرده ایم که با دل و جان کار کنیم. 
,
 
,
راضیه عاشری حمایت های مردم را دلگرم کننده می داند و در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "احساس می کنم همدلی این روزها به اوج رسیده تا همه دست در دست هم بتوانیم کرونا را شکست بدهیم، آموزش هایی که توسط وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی ارائه می شود نباید موجب ترس مردم شود چرا که بیماران بسیار زیادی کرونا را شکست داده اند. 
,
 
,
, ,
 
,
در روز چندین ترخیصی بیماری کرونا مثبت در این بیمارستان داریم و این مسئله نشان می دهد کووید 19 نگران کننده نیست، روزهای سخت از این شرایط را هم گذرانده ایم، پرستاری همواره با سختی عجین بوده است اما این بیماری ها هستند که در برابر ما شکننده خواهند بود".  
,
 
,
با خودم فکر می کنم انعکاس رسانه ای تلاش جوانانی که دارند شب هایشان را در کنار مبتلایان به کرونا به صبح می رسانند کمترین کاری است که می توان در برابر همت بلند آنها داشت، آنها به یاد جوانانی که در کربلا به حمایت از حسین(ع) شمشیر از غلاف بیرون کشیدند تا مقابل باطق بایستند مدافع سلامت شده اند تا یاری گر حسین زمانشان باشند و علی اکبر ها همواره در عرصه مجاهدت حضور دارند. 
,
 
,
گام هایتان استوار و روزتان مبارک پرستاران و پزشکان جوان...  
 

 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه