اخبار داغ

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان همدان:

مسئولین، تولیدکننده ها و مردم در تحقق رونق تولید نقش دارند

مسئولین، تولیدکننده ها و مردم در تحقق رونق تولید نقش دارند
روح اله نباتی با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال‌ها در جهت افزایش توان عملیاتی کشور در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: گفتمان سازی حول مطالبات عمومی از دیگر اثرات نام‌گذاری سال‌ها است و برای اجرایی شدن شعار سال آحاد مردم، مسئولین و تولیدکنندگان هرکدام مسئولیت خاص خود را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله نباتی، رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی سیاست‌های کلان نظام را به‌دقت و ظرافت تبیین کردند گفت: رهبر بر اساس منظومه فکری منسجمی و محکمی که دارند از سال ۱۳۶۹ هرساله در سخنرانی‌های نوروزی جهت‌گیری کلی سال را مشخص و از سال ۱۳۷۸ به‌صورت رسمی‌تری هرسال را تحت عنوانی نام‌گذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

نباتی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی سال ۱۳۶۹ بر رویکرد تحول درونی و اصلاح امور تأکید کردند افزود: ایشان سال ۱۳۷۰ بر«صبح روشنی»، سال ۱۳۷۱ را سال «تحکیم معنویت»، سال ۱۳۷۲ «عدالت اجتماعی» و به همین ترتیب هرسال به یک موضوع اشاره کردند و در سخنرانی‌ها سعی داشتند جهت‌گیری کلی نظام را مشخص کنند اما نحوه نام‌گذاری‌ها از سال ۱۳۷۸ به بعد حالت رسمی‌تری به خود گرفت به‌طوری‌که سال ۱۳۷۸ به مناسبت صدمین سال تولد امام خمینی (ره) سال «امام خمینی» نام‌گذاری شد.

,

وی با تاکید براینکه بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، ترسیم و ابلاغ سیاست‌های کلان نظام و جهت‌گیری کلی کشور بر عهده رهبری است خاطر نشان کرد: بر همین مبنا هر ساله با نام‌گذاری سال به نوعی جهت گیری کوتاه مدت و سالانه کشور را مشخص می کنند.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان با بیان اینکه نحوه نام‌گذاری سال‌ها طی ده سال گذشته پیرامون مسائل اقتصادی و عدالت اجتماعی بوده است، عنوان کرد: سال ۱۳۸۷ «نوآوری و شکوفایی» نام گرفت و سپس به ترتیب سال‌های بعد «اصلاح الگوی مصرف»، «همت مضاعف و کار مضاعف» بود.

,

نباتی ادامه داد: رهبر انقلاب دهه چهارم انقلاب را که از سال ۸۷ شروع شده است به‌عنوان دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کردند که همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت پیشرفت توأمان با عدالت در جامعه اسلامی از دیدگاه ایشان است.

,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال ۱۳۹۰ تحت عنوان «جهاد اقتصادی» دهه چهارم انقلاب را با جهاد اقتصادی آغاز کردند، گفت: در واقع رهبر انقلاب با این نام‌گذاری فرمان جهاد اقتصادی را صادر کرده که به‌نوعی کامل‌کننده و حامی قوای مختلف و به ویژه قوه مجریه در پیش برد سیاست‌ها نیز می‌باشد.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان با تاکید بر اینکه پس از نام‌گذاری سال ۱۳۹۰ به نام جهاد اقتصادی تمامی توجهات به سمت اقتصاد جلب و نقطه‌ضعف کشور در حوزه اقتصادی بررسی شد تصریح کرد: این نام‌گذاری موجب هدایت نیرو و امکانات به سمت حل مشکلات اقتصادی شد.

,

نباتی ادامه داد: استفاده از لفظ جهاد نشان می‌دهد در حوزه اقتصادی نیز با دشمنی‌هایی مواجه هستیم که برای غلبه بر این دشمنی‌ها باید کار جهادی انجام شود؛ نمونه بارز این دشمنی‌ها اعمال تحریم‌های ظالمانه توسط ایالات‌متحده و برخی کشورهای اروپایی است به‌طوری‌که حتی در موضوع مقابله با ویروس منحوس کرونا نیز دست از دشمنی بر نداشتند.

,

وی با اشاره به نام سال‌های ۹۵ و ۹۶ تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» افزود: اینکه دو سال متوالی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی و درواقع اقدام عملی برای تولید و اشتغال نام نهاده شده است نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید در این برهه است.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان، با بیان اینکه نام‌گذاری‌های سه دهه گذشته نشان می‌دهد، نام‌ها و عناوین هرسال، اجزای تشکیل‌دهنده یک منظومه واحد برای پیشرفت و توسعه همه جانبه اند، خاطر نشان کرد: این اجزا به طور همزمان با ترویج عدالت در کشور فعالند که بنا بر اقتضائات و شرایطِ هرساله انتخاب و نام‌گذاری شده است.

,

نباتی با تأکید بر اینکه فلسفه نام‌گذاری سال‌ها جلب توجهات به یک موضوع واحد و تجمیع برآیند نیروها در یک نقطه است، گفت: این اقدام در جهت ترویج ارزش‌های ایرانی اسلامی در جامعه و جلب‌توجه برای رفع مشکلات است؛ مثلاً سال ۹۷ که حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد باعث جلب‌توجه مردم و خرید بیشتر اجناس و کالاهای ایرانی شد که در جهت پیشرفت اقتصاد و ترویج فرهنگ خرید کالای تولید داخل بسیار مؤثر بود.

,

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال‌ها در جهت افزایش توان عملیاتی کشور با هم افزایی برآیند نیروها در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، افزود: گفتمان سازی حول مطالبات عمومی از دیگر اثرات نام‌گذاری سال‌ها است.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان، بابیان اینکه هدف دیگر تبیین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است، تصریح کرد: درواقع رهبر انقلاب با این اقدام که در دقایق آغازین هر سال انجام می‌شود، قطعه‌ای از پازل مشکلات و موانع را مشخص می‌نمایند تا راهکارهای اجرایی برای رفع آن‌ها توسط مجموعه‌های مختلف بررسی و روش‌های جدید رفع مشکلات پیدا و عملیاتی شود.

,

نباتی ادامه داد: سال ۱۳۹۸ سال «رونق تولید» و سال ۱۳۹۹ تحت عنوان «جهش تولید» نام‌گذاری شده و تولید موتور محرک اقتصاد کشور است؛ با وجود منابع عظیم مادی و ظرفیت های انسانی موجود برای افزایش شتاب پیشرفت نیازمند یک جهش و تحول بزرگ و کارهای جهادی هستیم وگرنه روش‌های متعارف و معمولی جوابگوی نیاز به این نوع پیشرفت نخواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب با هوشمندی خاصی سعی کردند کشور در یک نقطه متوقف نشود، گفت: ایشان هرساله به اصلاح و تداوم حرکت‌های قبلی تأکید و هم‌زمان با نام‌گذاری جدید کشور را یک گام به جلوتر هدایت می‌کنند.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان، ادامه داد: برای اجرایی شدن هرچه بهتر و پرثمرتر شعار سال آحاد مردم، مسئولین و تولیدکنندگان هرکدام مسئولیت خاص خود را دارند که باید به نحو احسن به آن عمل شود، در واقع هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید خودش را متناسب با نیازهای کشور تنظیم و به وظیفه خود عمل کند.

,

نباتی با تأکید بر اینکه مجلس باید شعار را تبدیل به قانون و آیین‌نامه کند خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد کنیم تا شعارها به قانون، دستورالعمل، کارهای اجرایی تبدیل و در کل کشور عملیاتی شود.

,

وی با اشاره به اینکه مردم باید سعی کنند به شعارها در حد توان عمل کنند افزود: به‌عنوان‌مثال، توجه به تولید بیشتر و ایجاد ارزش‌افزوده از امکانات و پتانسیل‌های موجود کشور، اهتمام به خرید کالای تولید داخل و لزوم توجه به صنعت بسته‌بندی و صادرات تولیدات در جهش تولید راهگشا خواهد بود.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان با بیان اینکه یکی از ارکان جهش تولید علاوه بر اقدامات و وظایف مسئولین، نگاه تولید محور مردم است تصریح کرد: نمی‌شود بدون مردم تولید را افزایش داد، مردم باید سعی کنند به سمتی حرکت کنند که همه مولد باشند.

,

نباتی ادامه داد: باید تمام توان خود را باید به کاربگیریم تا با عبور از روش های سنتی تحول بزرگی در حوزه تولید ایجاد کنیم؛ توجه به نقش تحقیق و پژوهش در تولید و نگاه ویژه به اقتصاد دانش بنیان یکی از الزامات تحقق جهش تولید در کشور است.

,

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی انسانی هوشمند، مدبر، عالم و مجتهد هستند گفت: ایشان تاکنون کشور را در بحران‌کده منطقه‌ای و در خاورمیانه‌ای که کشورهای اطراف ما مملو از پایگاه‌های نظامی دشمن است حفظ و کشتی انقلاب را با این آرامش جلو می‌برند پس اگر همه گوش‌به‌فرمان باشیم پیشرفت چند برابری خواهیم داشت.

,

رئیس گروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان افزود: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی فرمودند «باید قوی شویم»، درواقع ایمان، معرفت دینی، پیشرفت اقتصادی، حفظ عزّت ملّی و قدرت دفاعی و جمعیت جوان از عناصر اقتدار ملی کشور هستند که باید سعی کنیم همچون حوزه‌های دفاعی و نظامی که به مدد جوانان جهادی و انقلابی پیشرفت‌های شگرفی داشته‌ایم در سایر حوزه‌ها ازجمله حوزه‌های اقتصادی، فضای مجازی و جمعیت و …نیز قوی شویم.

,

نباتی با بیان اینکه باید برای قوی شدن و ایجاد اقتصاد تاب‌آور تلاش کرد، گفت:با تکیه بر توان داخلی، اجرای سیاست های کلان از جمله اقتصادی مقاومتی درون زا، تغییر در روش های سنتی، پیگیری اقتصاد بدون نفت، توجه به اقتصاد دانش بنیان و توجه به جوانان می توان در راستای اقتصاد قوی قدم برداشت.

,

وی در پایان افزود: در صورتی که در حوزه های مذکور قدم برداریم می توانیم در دهه پنجم و در گام دوم انقلاب گام‌های بزرگ‌تری برداریم و کشوری الگو، نمونه و سرآمد در منطقه داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه