اخبار داغ

نماینده بویراحمد و دنا مطرح کرد:

تحقق شعار سال نیازمند هم‌افزایی مسئولان است/ باید از نفت فاصله بگیریم

تحقق شعار سال نیازمند هم‌افزایی مسئولان است/ باید از نفت فاصله بگیریم
غلام محمد زارعی گفت: در استان ما باید یک نگاه هماهنگ و همدل صورت بگیرد چرا که در مقایسه با استان های کشور از مواهب گوناگونی برخوردار است که ظرفیت های بسیار خوبی برای جهش تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص انتخاب جهش تولید به‌عنوان شعار سال 99 از سوی مقام معظم رهبری گفت: شعاری که رهبر انقلاب برای سال جدید انتخاب کردند به عنوان یک راهبرد مهم برای مسئولین و بخش های مختلف نظام باید مورد توجه قرار گیرد. این شعار حول محور اقتصاد بیانگر این مساله است که مشکل اصلی، پایه‌ای و کلیدی کشور؛ اقتصاد و بحث تولید و اشتغال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

غلام محمد زارعی بیان کرد: جامعه ما نیاز دارد زیر ساخت های لازم را برای رونق اقتصادی و تولید در جامعه فراهم شود که این زیر ساخت ها ما را به یک اقتصاد توانمند، برون زا و بدون وابستگی به خارج از کشور با توجه به ظرفیت ها می تواند برساند، بنابراین برای اینکه ما را این شعار را محقق کنیم و از ظرفیت‌های این دیدگاه و نظر به صورت عملی و عینی برخوردار شویم، اولین گام التزام عملی، فکری و درونی همه مسئولان به ضرورت تحقق این شعار است، بنابراین اراده درونی لازم است که با یک که با آن انگیزه درونی،همه توان و ظرفیت‌ها را بسیج کنیم تا بتوانیم یک تحول در اجماع، همبستگی و هم افزایی را برای گام های بعدی شاهد باشیم.

,

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث اول نیاز به باور درونی و تعهدی است که باید نسبت به این شعار در خودمان به وجود بیاوریم، از طرفی در شرایط  و مقاطع گوناگون برای همه ما ثابت شده است که این کشور ظرفیت های بالقوه، نهفته، پیدا و پنهان گوناگونی دارد که اگر واقعاً یک باور درونی شکل بگیرد که از این ظرفیت‌های درونی استفاده کنیم می توانیم به اهداف خود برسیم.

,

وی گفت: کشور در برخی مقاطع از چالش‌های بسیار بزرگی خود را عبور داده است، در همین چالش مقابله با کرونا شاید خیلی ها در گام اول بر این باور بودند که عبور از آن در کشور به راحتی ممکن نیست و نیاز به حمایت‌های بین‌المللی داریم، اما خوشبختانه هم از نظر فکر و اندیشه و هم تشکیل یک بسیج درونی برای تأمین تجهیزات و امکانات صورت گرفت و الان شرایط کشور در حالت قابل اطمینانی قرار دارد.

,

زارعی عنوان کرد: باید باور کنیم با اراده و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم مشکلات مهم و اساسی کشور که اساسی‌ترین آن اشتغال است را حل کنیم و اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم ابر چالش بیکاری در کشور را با استفاده از این راهبرد یعنی جهش تولید، باور درونی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی حل کنیم و بحث اشتغال به عنوان یک بحث مهم و اساسی را به تحقق برسانیم.

,

زارعی ادامه داد: خود به‌ خود وقتی این رویه در کشور حاکم شد نگاه جوانان، افراد جویای کار و افراد تحصیل کرده ما و در کل رویکرد کلان متفاوت خواهد شد. رویکرد ما در دانشگاه‌ها رویکرد کارآفرینی، استفاده از ظرفیت‌های افراد تحصیل کرده در راستای تولید و کارآفرینی نیست، باور ما بیشتر بر این است که باید به سمت مشاغل اداری هدایت شویم و آن را در ذهن خود تداعی کنیم. اما با این شعار اقتصادی به سمتی حرکت می کنیم که  از این تفکر زاویه پیدا کنیم و به سمتی برویم که بدانیم  کار و تولید یک ارزش است.

,

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به استقلال اقتصادی به معنی واقعی کلمه برسیم باید نیازهای کشور را خودمان تأمین کنیم و اقتصاد کشور محکم و بدون آسیب باشد و بتوانیم از نفت نیز فاصله بگیریم، نفتی که  آنقدر وابستگی ایجاد کرد که هرگونه تغییر و تزلزل در قیمت آن با توجه به شرایط جهانی آسیب بسیار زیادی به اقتصاد، فعالیت های عمرانی و سایر فعالیت های اقتصادی ما وارد می کرد.

,

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی موضوعات ملی است و  مربوط به کل کشور است، تولید و اشتغال یک بحث ملی است و نیازمند یک نگاه ملی است این نگاه یعنی همبستگی و هم افزایی کلیه ساختار جمهوری اسلامی و همه قوا برای تحقق این شعار باید هم راستا  و هم افزا شوند.

زارعی گفت: وقتی نگاهی به تحقق شعارهای سال داریم میزان تحقق خیلی از این شعار ها ۱۰۰ درصد نبوده است بنابراین نیازمند یک تلاش مضاعف جدی بیشتر و برنامه‌ریزی مدون تر هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

,
,
,

وی ادامه داد: در استان ما باید یک نگاه هماهنگ و همدل صورت بگیرد نه این که نگاه بخشی داشته باشیم، شاید نگاه بخشی در یک جای خوب باشد اما بهتر است نگاه های ما بر روی ضرورت‌ها و اولویت‌ها متمرکز شود. استان ما در مقایسه با استان های کشور از مواهب گوناگونی برخوردار است این مواهب گوناگون طبیعی ظرفیت های بسیار خوبی برای جهش تولید است مثلاً در بحث تولید کشاورزی ما در سالهای گذشته تلاش های زیادی انجام دادیم و روی چند موضوع کار کردیم، اول اینکه تولید در بخش کشاورزی ساماندهی شود و راندمان تولید افزایش پیدا کند، کشاورزی ما اقتصادی شود و مردم بتوانند شرایط اقتصادی خوبی را شاهد باشند که این شرایط اقتصادی آنها را برای آینده بهتر تشویق کند، در همین راستا آبیاری تحت فشار و انتقال آب به اراضی دیم و روی بحث صنایع تبدیلی و بازار خرید کار شده است ما در آینده با تمرکز بر این بخش میتوانیم به سمت یک جهش تولید حرکت کنیم.

,

زارعی گفت: در بحث گردشگری ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که زمینه اشتغال را می‌تواند فراهم کند، در بحث تولیدصنایع دستی جای کار بسیار زیادی وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه