اخبار داغ

با شایع شدن ویروس کرونا؛

اختلال در تولیدات کشاورزی جهان شدت گرفت

اختلال در تولیدات کشاورزی جهان شدت گرفت
به گفته کلی کاستلینو رئیس اتحادیه وارکنندگان سبزیجات اونتاریو، در کانادا واردات سبزیجات هندی نظیر پیازو بادمجان در طی 2 هفته گذشته به دلیل مشکلات حمل و نقل هوایی تا 80 درصد افت داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در منطقه حاصلخیز ساتارا در غرب هند کشاورزان احشام را با غذایی غیرمعمول سیر می کنند: برخی به بوفالوهای خود کاهو می دهند و برخی دیگر به گاوها توت فرنگی می خورانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کشاورزان یا باید محصولات کشاورزی خود را به خورد دام هایشان بدهند یا شاهد فاسد شدنشان باشند. برخی کشاورزان هم ترجیح می دهند ده ها تن انگور تازه تولیدی شان بگندد و از بین برود.

,

به دلیل مقررات قرنطینه ای که هدف آن مقابله با گسترش کروناست کشاورزان نمی توانند محصولات تولیدی شان را به دست مصرف کنندگان برسانند. در هند همچون بسیاری از نقاط جهان محدودیت هایی در زمینه جابجایی افراد وضع شده و این مسئله تاثیر مخربی بر زنجیره عرضه مواد غذایی داشته است. در این شرایط نگرانی ها در مورد بروز کمبود بیشتر و افزایش قیمت مواد غذایی بالا می رود.

,

در سراسر جهان میلیون ها کارگر نمی توانند برای کاشت و برداشت محصولات به زمین های زراعی بروند. کامیون های حمل بار معدودی همچنان بار جابجا می کنند. ظرفیت هواپیماهای حمل بار برای انتقال محصولات تازه به دلیل زمین گیر شدن هواپیماها به شدت کاهش یافته و تعداد کانتینرهای حمل مواد غذایی به دلیل کاهش اعزام کشتی های کانتینری از چین به شدت افت کرده است.

,

بنابر گزارش رویترز در فلوریدا عدم دسترسی به کارگران مکزیکی بدان معناست که پرورش دهندگان هندوانه و بلوبری با احتمال گندیدن محصولات خود مواجه اند. کمبود مشابه نیروی کار در اروپا نیز به معنای از دست رفتن فصل کاشت سبزیجات در بسیاری از مزارع است.

,

موانع و شوک های اینچینی در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی نشان دهنده ابعاد گسترده تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و اختلال در تولید اساسی ترین محصولات مورد نیاز مصرف کنندگان است. تاکنون عرضه غلات مهمی نظیر برنج و گندم چندان مختل نشده هرچند که مشکلات در زمینه کاشت و ارسال این محصولات به بازارهای مصرف در حال افزایش است.

,

آنیل سالونخه کشاورز هندی توت فرنگی های تولیدی خود را به مصرف گاوهای مزرعه اش میرساند زیرا گردشگران محلی ای که معمولا این توت فرنگی ها را می خریدند دیگر به مناطق اطراف نمی آیند.

,

یک اقتصاددان ارشد سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت، تاثیر احتمالی بحران کرونا بر فرآیندهای کاشت و برداشت مواد غذایی بیش از همه در کشورهای فقیر با جمعیت بالا احساس خواهد شد.

,

هند دومین کشور پرجمعیت جهان که اکثریت جمعیت آن در بخش کشاورزی فعال هستند یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از اختلال در فعالیت های کشاورزی خواهد دید.

,

نخست وزیر هند از روز 25 مارس برای مدت 21 روز مقررات قرنطینه سختگیرانه ای را به اجرا گذاشته و 120 میلیون کارگر مهاجر را برای تامین اجاره خانه و هزینه های زندگی با دشواری مواجه ساخته است.

,

مشکلات عرضه مواد غذایی در برخی از نقاط جهان سریعتر از سایر کشورها احساس می شود. به گفته کلی کاستلینو رئیس اتحادیه وارکنندگان سبزیجات اونتاریو، در کانادا واردات سبزیجات هندی نظیر پیازو بادمجان در طی 2 هفته گذشته به دلیل مشکلات حمل و نقل هوایی تا 80 درصد افت داشته است.

,

اسپانیا با کمبود کارگران مهاجر مراکشی که به دلیل مقررات قرنطینه قادر به سفر نیستند مواجه شده است.

,

در ایتالیا طی حدود 2 ماه آینده مزارع این کشور به حدود 200 هزار کارگر فصلی نیاز خواهند داشت. به گفته ایوانو واکوندیو رئیس اتحادیه مواد غذایی این کشور دولت احتمالا از دریافت کنندگان مقرری بیکاری خواهد خواست تا در برداشت محصولات مشارکت کنند.

,

در فرانسه وزیر کشاورزی این کشور با انتشار بیانیه ای خواستار جایگزینی کارگران تازه اخراج شده با کارگران مهاجر شده است.

,

در برزیل بزرگترین صادر کننده سویا، قهوه و شکر جهان، شرکت کشاورزی سی ان ای این کشور گفته صنعت محصولات کشاورزی با مشکلات متعددی در زمینه استخدام رانندگان خودروهای باری و کمبود قطعات یدکی تجهیزات کشاورزی مواجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه