اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی:

طرح اهدای خون بسیج جامعه زنان از فردا در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود

طرح اهدای خون بسیج جامعه زنان از فردا در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود
روستا گفت: طرح جهادی اهدای خون بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور از فردا به مدت یک هفته در استان آغاز می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره روستا معاون بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طرح جهادی اهدای خون توسط خواهران در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور از فردا به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: در این یک هفته به صورت نمادین و رزمایشی است اما تبلیغ و انگیزه‌سازی آن در بین بسیجیان برای شرکت در این امر ادامه خواهد داشت.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که با توجه به شیوع این ویروس مشارکت مردم در اهدای خون کاهش پیدا کرده است اما بیمارانی چون بیماران تالاسمی همچنان به فراورده‌های خونی نیازمند هستند.
,
 
,
روستا با بیان این‌که طرح اهدای خون بسیج جامعه زنان در 4 شهر بیرجند، طبس، قاین و فردوس اجرا خواهد شد، گفت: در شهرستان بیرجند همه روزه از ساعت 7:30 تا 13:30، در طبس همه روزه، در قاین روز دوشنبه و در فردوس روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت 8 تا 11:30 پذیرای اهدا کنندگان خواهند بود.
,
 
,
وی افزود: همچنین در صورتی که جمعیت متقاضی شهرستان‌های دیگر نیز به حد نصاب برسد پایگاه‌های سیار جهت خون‌گیری به آن شهرستان اعزام خواهد شد.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی با باین این‌که خانم‌ها هر چهار ماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار می‌توانند خون اهدا کنند، بیان کرد: داشتن سن بالای 18 سال، وزن بالای 55 کیلوگرم، نداشتن بیماری خاص و خوردن صبحانه کامل از شرایط اهدای خون است که باید متقاضیان به آن توجه داشته باشند.
,
 
,
روستا یادآور شد: طرح اهدای خون بسیج جامعه زنان در مرکزی خارج از بیمارستان و ضدعفونی شده، انجام می‌شود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا در آن رعایت می‌شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: همچنین متقاضیان قبل از اهدای خون توسط پزشک از لحاظ کم‌خونی بررسی می‌شوند در صورت داشتن شرایط، قادر به اهدای خون خواهند بود.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی متذکر شد: متقاضیان در شهرستان بیرجند می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل انتقال خون استان و شماره تلفن 32433119  جهت نوبت‌گیری اقدام کنند.
,
 
,
روستا عنوان کرد: بسیجیان به خصوص خواهران بسیجی همان‌طور که در برنامه‌های چون خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی حضور جهادی دارند امروز نیز با توجه به این‌که نیاز اورژانسی به خون است آن‌هایی که برایشان مقدور است با اقدام جهادی خود همکاری لازم را خواهند داشت.
,
 
,
وی گفت: با توجه به تقاضای برخی از بسیجیان مبنی بر مراجعه خانوادگی جهت اهدای خون، این امکان نیز فراهم شده است.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین متقاضیانی که برایشان مقدور نباشد که با وسیله نقلیه خصوصی حضور پیدا کنند وسیله سازمانی ضدعفونی شده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
,
 
,
روستا تأکید کرد: بسیجیانی که در سیستم و نظام امام امتی همیشه پای کار بودند امروز نیز در خط مقدم این جبهه حضور پیدا خواهند کرد و خونشان را به بیماران نیازمند اهدا خواهند کرد.
,
 
,
وی با بیان این‌که خیرات می‌تواند در هر زمانی یک شکل به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: امسال برات امواتی که در جمع ما نیستند می‌تواند به اموری چون اهدای خون اختصاص یابد و قطعا ثواب آن بسیار بیشتر از حضور در آرامستان و شیوع بیماری خواهد بود.
,
 
,
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان‌جنوبی ادامه داد: از همشهریان می‌خواهیم از باب امنیت اجتماع، کشور و مردم رعایت کنند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند و نذورات خود را آن‌هایی که برایشان مقدور است اهدای خون و در غیر این صورت به نذورات معنوی اختصاص دهند چراکه قطعا اینگونه نذورات به روح امواتمان نیز خواهد رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه