اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با دانا:

همه بخش‌های دولت باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهند/ هنوز کشور در مرحله پیک کرونا قرار دارد

همه بخش‌های دولت باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهند/ هنوز کشور در مرحله پیک کرونا قرار دارد
همتی به عملکرد دولت در مواجهه با کرونا اشاره کرد و گفت: علی رغم این که وزارت بهداشت از همان اول اعلام خطر کرد و خواستار لغو برخی پرواز ها و همچنین قرنطینه شد، اما دولت نسبت به درخواست های وزارت بهداشت بی توجهی کرد.
[

«احمد همتی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص عملکرد وزارت بهداشت در مقابله با کرونا اظهار داشت: در مقابله با کرونا دو بحث وزارت بهداشت و سایر بخش های دولتی و غیر دولتی مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت همان طور که از قرائن پیداست می توانست زودتر وارد عمل شود اما عنوان می کنند که ما کیت تشخیص نداشتیم. 

,

نماینده مردم سمنان خاطر نشان کرد: در خصوص تشخیص اولین کیس بیماری کرونا در آزمایشگاه ها، اقداماتی که باید صورت می گرفت دیر شروع شد. هنوز انتظار می رود پیک های متعدد در راه باشند، این در حالی است که رئیس جمهور می گوید شنبه اوضاع خوب می شود.

,

همتی با بیان این که توجیه مسئله در بخش های مختلف دولت اتفاق نیفتاده است، گفت: شخص اول اجرایی کشور هم توجیه نشده است و یا نخواسته توجیه شود. این مسائل باعث شده است از برخوردهای اولیه ای که باید می شد عقب بیفتیم که منجر به افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور شده است. 

,

وی افزود: هنوز کشور در مرحله پیک کرونا قرار دارد و ممکن است پیک های بعدی را هم داشته باشیم و خیلی مشخص نیست که دقیقا چه زمانی این وضعیت کنترل خواهد شد.

,

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که "آیا دولت از وزارت بهداشت حمایت های لازم را بعمل آورده است؟" گفت: غیر از مرحله اول که دولت یک مقدار دیر با وزارت بهداشت همکاری کرد چه از نظر پروازها، قرنطینه و چه در تشخیص این ویروس دولت خیلی کند وارد شد؛ علی رغم این که وزارت بهداشت از همان اول اعلام خطر کرد و این موارد را خواستار شد اما دولت نسبت به درخواست وزارت بهداشت بی توجهی کرد.

,

دیر وارد شدن دولت مقابله با کرونا را سخت کرد

, دیر وارد شدن دولت مقابله با کرونا را سخت کرد, دیر وارد شدن دولت مقابله با کرونا را سخت کرد,

همتی ادامه داد: دولت بعد از این که متوجه این قضیه شد؛ مثل خیلی از کشورها به صورت جدی وارد عمل شد؛ طبعاً دیر وارد شدن کار را دشوارتر کرد و این مسئله باعث شد تا مقابله با کرونا سخت شود.

,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "عدم هماهنگی بین برخی از دستگاه های دولتی در مقابله با کرونا ناشی از چیست؟" گفت: هر بخشی ممکن است اولویت خودش را در نظر بگیرد. شاید بخش صنعت بخواهد تولید را رونق و به تولید کمک کند، بخش سلامت نیز اولویتش سلامت است. آنچه که در حال حاضر باید مد نظر باشد سلامت مردم است. همه بخش های دولت باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهند.

,

وی در پایان با بیان این که ویروس کرونا در سطح جهان بسیار فراگیر است، تاکید کرد: بخش های مختلف دولت باید این مسئله را جدی بگیرند تا ویروس کرونا مهار شود تا در فرصت مناسب به بخش های دیگر پرداخته شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه