اخبار داغ

ویروسی که کارگروهی را همه‌گیر کرد؛

تلخ و شیرین کرونا در تربت حیدریه

تلخ و شیرین کرونا در تربت حیدریه
شهروندان تربت حیدریه همچون سایر مردم کشور بیش از یک ماهی است که میزبان مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا هستند که علی رغم دلهره و نگرانی ها از سلامتی و خانه نشینی ها و تعطیلی کسب و کار از نگاه دیگر باعث تحول شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شهروندان تربت حیدریه همچون سایر مردم کشور بیش از یک ماهی است که میزبان مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا هستند که علی رغم دلهره و نگرانی ها از سلامتی و خانه نشینی ها و تعطیلی کسب و کار اما از نگاه دیگر باعث تحول شد و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

فرصتی که بارها رهبر معظم انقلاب از آن باد می کردند و بر آن تاکید داشتند که باید کار گروهی در کشور نهادینه و مستمر باشد که برکت این اقدام به همه مردم سرایت خواهد کرد.

,

هیئت ها و مسجدها را تعطیل نکردند؛ کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردند

, هیئت ها و مسجدها را تعطیل نکردند؛ کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردند,

, , ,

از حضور هیئتی ها و مسجدی ها و بسیجی ها و طلاب گرفته تا داوطلبان هلال احمر و خیرین و نیکوکارانی که در کنار کادر درمانی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی در خط مبارزه با این ویروس منحوس قرار گرفتند تا بخشی از جهاد سلامت را به سرانجام برسانند.

,

در روزهای نخست شیوع کرونا و در همان بدو تصمیم گیری ها مسوولان بنا به تدبیر ستاد پیشگیری از شیوع کرونا تصمیم به تعطیلی تجمعاتی همچون نمازهای جمعه، جشن ها و مراسمات هیئت ها و مسجد ها گرفتند که بحق هم بود اما هیئتی های، مسجدی ها، بسیجی ها طلاب و روحانیون که خدمت به مردم و روحیه ایثار و جهاد در وجودشان ریشه دوانده به جای خانه نشینی خود را به خط مقدم  مبارزه با این ویروس منحوس رساندند.

,

در ابتدا با توجه به کمبود ماسک و لوازم بهداشتی و ضد عفونی به جای اینکه در خانه بنشینند و مساجد و هیئت ها را تعطیل کنند با تمام امکانات و تجهیزاتی که فراهم کرده بودند این مکان ها را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کردند، البته با رعایت کامل موازین بهداشتی و نظارت های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این اقدام انجام گرفت.

,

, ,

در ادامه با توریع اقلام و پک های بهداشتی و ضد عفونی در مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین کانون های درگیری بخش مهمی از کمبودهای کشور در تولید و توزیع ماسک را برطرف کردند و در ادامه هر شب تحت یک مدیریت واحد بعنوان قرارگاه مردمی پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به ضد عفونی و گند زدایی معابر کردند و این کار همچنان ادامه دارد.

,

اما در ادامه این حرکت ها خیرین و نیکوکاران هم بیکار ننشستند و با اموال و امکانات و تجهیزات خود به میدان آمدند، از کمک یک میلیارد تومانی خیر نیک اندیش مروج تربتی در قالب ۲۰۰۰ هزار کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای کادر درمانی تربت حیدریه و مشهد گرفته تا آنانکه با تراکتور های سم پاش و حتی سم پاش های کوله ای و دستی، سعی در نقش افرینی در جهاد سلامت داشتند.

,

غربالگری ۲۸ هزار نفر در مبادی ورودی تربت حبدریه/ممنوعیت تردد خودروهای عیر بومی

, غربالگری ۲۸ هزار نفر در مبادی ورودی تربت حبدریه/ممنوعیت تردد خودروهای عیر بومی,

, ,

علی رستمی گفت: از آغاز اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی و محدودیت ها و ممنوعیت های اعمال شده تاکنون حدود ۲۸ هزار نفر توسط نیروهای هلال احمر و اکیپ های درمانی در مبادی ورودی شهر تربت حیدریه غربالگری شدند.

,

علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار کرد: از همشهریان که با رعایت طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی بویژه در روز طبیعت،جلوه ای از نوع دوستی و همراهی با مسئولین را به نمایش گذاشتند تشکر کرده و امیدوارم با همکاری همهچ به زودی شاهد قطع زنجیره انتقال کرونا و کاهش شیوع این بیماری در روزهای آتی باشیم.

,

وی تصریح کرد: از زمان آغاز اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی و محدودیت ها و ممنوعیت های اعمال شده تاکنون قریب به ۲۸ هزار نفر توسط نیروهای هلال احمر و اکیپ های درمانی در مبادی ورودی شهر غربالگری شدند.

,

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: در اجرای این طرح ۵۵۰ نفر از عوامل اجرایی، نظامی، انتظامی، شوراهای اسلامی، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج مشارکت داشتند.

,

وی با اعلام کاهش ۹۰ درصدی تردد خودرو ها نسبت به ۱۳ فروردین پارسال بیان داشت: از ۹ تا ۱۵ فروردین ماه امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش ۶۰ درصد مصرف بنزین را شاهد بودیم.

,

رستمی بیان داشت: همچنین همزمان با اجرای این طرح تاکنون۳۴ واحد صنفی متخلف در سطح شهر پلمپ، ۱۲دستگاه خودرو توقیف و ۷۲ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در ورودی های شهر اعمال شده است.

,

عملیات ضدعفونی معابر شهر از روز جمعه با مشارکت دستگاه های خدماتی و اجرایی در حال انجام است

, عملیات ضدعفونی معابر شهر از روز جمعه با مشارکت دستگاه های خدماتی و اجرایی در حال انجام است,

احسان کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: با عنایت به اطلاع رسانی‌ های گذشته، عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری، اماکن عمومی و مراکز بهداشتی، پارک‌ها و بوستان‌ها  از صبح جمعه ۱۵ فروردین ماه به صورت گسترده انجام شد.

,

وی ادامه داد: این اقدام با محوریت فرمانداری، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و کمک خداپسندانه یکی از خیرین صورت گرفته است.

,

کریمی اظهار داشت: با توجه به اجرای این عملیات لازم است مردم تربت حیدریه از تردد در سطح خیابان ها و همچنین ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها خودداری کنند.

,

محدودیت فعالیت واحدهای صنفی تربت حیدریه تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

, محدودیت فعالیت واحدهای صنفی تربت حیدریه تا ۲۰ فروردین ادامه دارد,

محمد رضا تقی نژاد، رئیس اتاق اصناف تربت حیدریه اظهار داشت: بر اساس تدابیر و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تربت حیدریه محدودیت ها و چگونگی فعالیت واحدهای صنفی به اتاق اصناف شهرستان تفویض شده و بر همین اساس محدودیت هایی که پیش از این به اتحادیه های صنفی اعلام شده بود تا ۲۰ فرودین ۹۹ بدین شرح تمدید شد

,

رسته های مواد غذایی، پروتئینی، نانوایان، میوه و تره بار و مواد شوینده و بهداشتی با رعایت کامل اصول بهداشتی و پرهیز از تجمع طبق روال قبلی دایر است

,

واحدهای صنفی آرایشگران مردانه و زنانه، از ساعت ۱۰ الی ۱۶ غیر از روزهای تعطیل دابر است.

,

واحدهای کیف و کفش، پوشاک و قماش، صنف موبایل، پاساژها و مجتمع های تجاری، صنوف پلاستیک، ملامین و گُل فروشان از ساعت ۱۰ الی ۱۴ غیر از روزهای تعطیل دایر است.

,

واحدهای صنفی لاستیک، باد و آپارات، تعویض روغن، تعمیرکاران اتومبیل، خدمات فنی اتومبیل، لوازم یدکی، صافکاران و نقاشان بر اساس کشیک اتحادیه دایر است.

,

واحدهای صنفی غذای آماده و پیتزا با سفارش تلفنی و بصورت بیرون بر و عدم ارائه خدمات در محل دایر است.

,

واحدهای صنفی قنادان و لوازم قنادی از ساعت ۱۶ الی ۲۰ غیر از روزهای تعطیل دایر است.

,

رسته محصولات فرهنگی از ساعت ۱۷ تا ۲۱ دایر و سایر رسته ها غیر از موارد فوق تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

,

وی بیان کرد: اتاق اصناف شهرستان از طریق مسوولان محلی و اتاق اصناف ایران، پیگیر مشکلات و خسارات بوجود آمده برای کسبه‌ پس از شیوع ویروس کرونا خواهد بود و به همشهریان این اطمینان را می دهیم که هیچ کمبودی در زمینه کالا و خدمات در شهرستان نداریم.

,

تعطیلی سرویس‌دهی خطوط اتوبوسرانی در شهر تربت حیدریه تا اطلاع ثانوی

, تعطیلی سرویس‌دهی خطوط اتوبوسرانی در شهر تربت حیدریه تا اطلاع ثانوی,

محسن قندهاری، مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه نیز اعلام کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بنابر مصوبات ابلاغی، سرویس‌ دهی خطوط اتوبوس تربت حیدریه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

,

وی افزود: طبق روزهای گذشته منع تردد در هسته مرکزی شهر برقرار است و هرگونه خدمات‌ رسانی مجدد ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از اجرایی شدن، اطلاع رسانی می شود.

,

ورود خودروها با پلاک غیر بومی کماکان ممنوع است

, ورود خودروها با پلاک غیر بومی کماکان ممنوع است,

در پی سوالات مکرر شهروندان تربت حیدریه مبنی بر امکان تردد در محور تربت حیدریه به مشهد و بالعکس، سرهنگ حسین میش مست، فرمانده پلیس راه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تردد خودروهای غیر بومی به داخل شهرها همچنان تا ۲۱ فروردین ممنوع است و خودروهایی هم که از حوزه استحفاظی شهر خود خارج و پلاک غیر بومی هستند در ورودی مشهد و یا تربت حیدریه اعمال قانون می شوند.

,

بیش از 340 هزار نفر درتربت حیدریه غربالگری کرونا شدندابراهیم 

, بیش از 340 هزار نفر درتربت حیدریه غربالگری کرونا شدند,

تیموری، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: 340 هزار و 408 نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه غربالگری کرونا شدند که از این تعداد 34 هزار و 759 نفر در سامانه سلامت و مابقی در سامانه سیب ثبت شده اند.

,

وی بیان کرد: از ابتدای بسیج ملی کرونا، 36 مرکز خدمات جامع سلامت، 8 مرکز 16ساعته، 19 پایگاه سلامت شهری و 147 خانه بهداشت روستایی در شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه کار غربالگری بیماری کرونا را انجام می دهند.

,

اژدری با بیان اینکه براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب،  87 درصد از جمعیت تحت پوشش در این دانشگاه غربالگری شده اند، افزود: 82/25 درصد در تربت حیدریه، 93/6 در زاوه و 93/1 درصد از مردم در مه ولات توسط کارشناسان حوزه سلامت غربالگری شده اند.

,

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:
تعداد بیماران درمان شده در مراکز 16 ساعته بصورت سرپایی 674 نفر، تعداد مراقبت و پیگیری درمان بیماران 1798 نفر و تعداد مراقبت و پیگیری اطرافیان بیمار در جمعیت تحت پوشش دانشگاه 5877 نفر می باشد.

,
,

وی از مردم عزیز درخواست کرد تا با انجام خود اظهاری در سامانه  salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت همکاری کرده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس بیماری کرونا را قطع کنند.

,

گشت های امنیتی محله محور بسیج تربت حیدریه تغییر ماموریت داد

, گشت های امنیتی محله محور بسیج تربت حیدریه تغییر ماموریت داد,

سرهنگ علی نیک یاد، فرمانده سپاه تربت حیدریه گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ماموریت گشت های امنیتی محله محور بسیج به گشت های سلامت محله تغییر یافته تا در کنار مدافعان سلامت و همکاری مردم زنجیره انتقال این ویروس منحوس قطع شود.

,

وی با بیان اینکه بسیجیان روزی در لباس امنیت و امروز نیز در جهاد سلامت به خدمت رسانی خود ادامه می دهند، افزود: در این ماموریت که تحت مدیریت واحد قرارگاه مردمی پدافند زیستی حاج قاسم سلیمانی انجام می شود، ۵۵ تیم پایگاه محور به همراه سایر گروههای جهادی، هیئتی، طلاب و روحانیون با ۲۰ خودرو و ۸۰ دستگاه سم پاش در سطح شهر هر شب با تحویل مایع ضد عفونی کننده از دستگاههای ذیربط بصورت محله محور نسبت به گند زدایی و ضدعفونی محله ها و معابر شهر اقدام می کنند‌.

,

بخشش اجاره‌ بهای ۵۰ باب مغازه در تربت حیدریه

, بخشش اجاره‌ بهای ۵۰ باب مغازه در تربت حیدریه,

پدر و پسر اهل تربت‌ حیدریه، مالک ۵۰ باب مغازه، از ۵۰ درصد اجاره بهای اسفند ماه خود صرف نظر کردند و چنانچه وضعیت کرونا ادامه یابد تا پایان فروردین ۱۰۰ درصد آن بخشیده خواهد شد.

,

همچنین مدیر یک واحد صنفی توزیع لوازم بهداشتی و آرایشی واقع در خیابان کاشانی تربت‌ حیدریه هم از اواسط اسفندماه پارسال پیش ۱۲ هزار بسته، هر بسته شامل یک برگ ماسک، یک جفت دستکش لاتکس و پنج عدد دستمال مرطوب آنتی باکتریال را بطور رایگان بین شهرندان توزیع کرد.

,

کرونا و آرامستان های تربت حیدریه/از نحوه دفن تا شبهای چراغ برات

, کرونا و آرامستان های تربت حیدریه/از نحوه دفن تا شبهای چراغ برات,

سید مهدی کاظمی مدیر سازمان آرامستان های تربت حیدریه اظهارکرد:
این سازمان از ابتدای اسفند ۹۸ و به دنبال دستورات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برای تهیه اقلام حفاظتی و بهداشتی شامل؛ لباس ضد آب، کلرید سدیم، شیلد، دستکش لاتکس، چسب ضد آب ، ماسک اقدام کرد.

,
,

وی افزود: اعمال کفن و دفن امواتی که به علت این بیماری از دست می دهیم، مطابق پروتکل های وازرت بهداشت است و بدین صورت که قبری با ارتفاع ۲/۵ متر حفر و کف قبر با آهک پوشانده می شود و پس از تغسیل، میت با کفن و وکیوم داخل آرامگاه قرار می گیرد، سپس بر روی سنگ لحد با سیمان پوشانده شده و بالای آن شفته‌ی آهک ریخته می شود و در نهایت روی آرامگاه متوفی با سیمان پوشانده و توسط موادی ضدعفونی می شود.

,

کاظمی تصریح کرد: در ابتدای این اپیدمی ما بعلت رعایت شرایط بهداشتی غسالان بر اساس استفتاء از مقام معظم رهبری و امام جمعه اقدام به تیمم فوتی های کرونایی از دست داده می کردیم که پس از اعلام آمادگی روحانیون جهادی و داوطلب غسل با نظارت ناظر شرعی امام جمعه و ناظر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان صورت می گیرد.

,

مدیر سازمان آرامستان های تربت حیدریه گفت: در کنار اقدامات فوق که جزء وظایف اصلی این سازمان می باشد، ما از اواخر اسفند برابر مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ورود به آرامستان های شهرستان بخصوص در ایام چراغ برات را ممنوع اعلام کردیم.

,

تقدیر یک میلیارد تومانی خیر نیک اندیش از مدافعان سلامت در تربت حیدریه

, تقدیر یک میلیارد تومانی خیر نیک اندیش از مدافعان سلامت در تربت حیدریه,

با حضور نماینده مهندس مهدی مروج تربتی در بخش بستری بیماران حاد تنفسی مرکز ذوالفقاری از ۱۸۰ نفر از پرسنل خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در تربت حیدریه با اهدای هدایای نقدی تقدیر شد.

,

وی طی یکسال گذشته برای دانش آموزان خراسان رضوی ۸ مجموعه ورزشی چند منظوره به ارزش ۴۰ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسانده که ۶ مجموعه آن در مشهد مقدس و دو مجموعه دیگر در شهرستان تربت حیدریه احداث کرده بود.

,

شمار مبتلایان به کرونا در تربت حیدریه به ۱۱۶ نفر رسید/تعداد جانباختگان ۹ نفر

, شمار مبتلایان به کرونا در تربت حیدریه به ۱۱۶ نفر رسید/تعداد جانباختگان ۹ نفر,

بر اساس اخرین نتایج آزمایشگاهی سه بیمار دیگر مبتلای قطعی به کووید 19 در مرکز بستری بیماران حاد تنفسی بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت حیدریه شناسایی و بر این اساس تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری که در این مرکز بستری بوده اند به ۱۱۶ نفر رسید.

,

قنبری زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این رابطه گفت: آمارهای ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صرفا مربوط به مراجعین و گیرندگان خدمت در مرکز بستری بیماران حاد تنفسی تربت حیدریه است که در این میان مراجعینی از شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه و دیگر دانشگاه های علوم پزشکی نیز در بین آنها مشاهده می شود.

,

همچنان بر این نکته تاکید داریم که در صورت عدم همراهی مردم و رعایت نکردن طرح فاصله اجتماعی در آینده ممکن است با کمبود تخت بیمارستانی مواجه شده و سطح امکانات موجود پاسخگوی میزان مراجعین نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه