اخبار داغ

هشدار بازگشت پیک بیماری؛

خطر آغاز موج دوم کرونا بیخ گوش کرمانشاه است

خطر آغاز موج دوم کرونا بیخ گوش کرمانشاه است
مسئولان بهداشتی استان کرمانشاه می‌گویند با پایان یافتن تعطیلات امکان آغاز موج دوم شیوع بیماری کرونا در این استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، قریب ۵۰ روز است که ویروس کرونا به ایران رسیده است و از همان آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای‌جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

اما این ویروس همچنان در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کرونا ویروس، قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور در اجتماعات اعلام می‌شود.

,

مسئولان استانی می‌گویند وضعیت استان کرمانشاه در بحث کنترل بیماری کرونا نسبت به دیگر نقاط کشور مناسب‌تر است و بین استان‌های ۲۶ تا ۲۸ قرار گرفته‌ایم و این به‌دلیل همراهی و همکاری مسئولان و مردم است.

,

آنها ضمن تقدیر و تشکر از مردم به دلیل همراهی و در خانه ماندن، از مردم می‌خواهند تا مهار این ویروس در استان کرمانشاه با مسئولان مربوطه همراهی لازم را داشته باشند و توصیه‌های آنها در مورد ویروس کرونا را جدی بگیرند، زیرا یک بی‌دقتی و عدم مراقبت ممکن است سبب موج دوم و شدیدی از بیماری ویروس کرونا در استان باشد.

,

روند مراجعه و درمان بیماران کرونایی تحت کنترل است

, روند مراجعه و درمان بیماران کرونایی تحت کنترل است,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار کرد: کرمانشاه از استان‌های خوبی است که در آن مراجعه و درمان بیماران کرونایی روند کندی دارد و تحت کنترل قرار گرفته است.

,

بهمن روشنی افزود: خوشبختانه تاکنون کمبود تخت آی. سی.یو پیدا نکردیم؛ ۱۲ تخت ویژه را چند روز گذشته در بیمارستان نسیم راه اندازی کردیم و در حال حاضر مشکل تخت ویژه نداریم.

,

وی عنوان کرد: ما هنوز به حالت ثبات نرسیدیم به هر حال این ویروس پخش شده و به‌دلیل اینکه سرایت آن بالا است حتماً در روزهای آینده موارد ابتلاء خواهیم داشت.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: کنترل بیماری وقتی است که موردی از ابتلاء در جامعه نباشد و یا دارویی برای درمان آن کشف شده باشد، لذا در حال حاضر نمی‌توان گفت چه زمانی از دست ویروس کرونا راحت می‌شویم.

,

دکتر روشنی تصریح کرد: کادر درمان، پزشک، پرستار و سایر رده‌ها در ایام تعطیلات هیچ‌کدام تعطیل نبودند و ۲۴ ساعته مشغول کار بودند و به مردم خدمت رسانی می‌کردند.

,

وی ادامه داد: خوشبختانه از لحاظ بستری بیماران استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها منطقی است و آمار مرگ و میر نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد و این به‌دلیل تلاش زحمت و کادر درمان و بهداشت است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: مردم کرمانشاه خوب رعایت کردند و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد، چون بسیاری از استان‌ها وضعیت بدتری دارند.

,

ممکن است با یک موج افزایشی رو به‌رو شویم

, ممکن است با یک موج افزایشی رو به‌رو شویم,

دکتر روشنی اظهار داشت: تضمینی نیست که با تمام شدن تعطیلات و باز شدن مغازه‌ها بیماری بیشتر نشود و ممکن است با یک موج افزایشی رو به‌رو شویم، لذا باید پیشگیری و مراقبت را همچنان ادامه دهیم.

,

وی عنوان کرد: احتمال دارد موج دومی در راه باشد و افزایش شدیدی به‌دنبال داشته باشد، به‌همین دلیل از مردم می‌خواهیم همچنان رعایت کنند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بیمارستان محمد کرمانشاهی برای اطفال در نظر گرفته شده و ۲ بیمارستان دیگر در نظر داریم که اگر ظرفیت بیمارستان‌های فارابی و گلستان پر شود، آنها وارد مدار شوند.

,

دکتر روشنی گفت: بیمارستان‌های در نظر گرفته کاملاً آماده است و اگر موج دوم بیماری شکل بگیرد، آن ۲ بیمارستان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: کودکانی که در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی مشکوک به بیماری کرونا بودند، خوشبختانه تست هیچ‌کدام مثبت نبوده و تمام آنها از بیمارستان مرخص شدند.

,

زنجیر ه انتقال ویروس تقویت شده / ممکن است با یک پیک دیگر مواجه شویم

, زنجیر ه انتقال ویروس تقویت شده / ممکن است با یک پیک دیگر مواجه شویم,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار کرد: هر روز تعدادی بیمار بستری می‌شوند که از این تعداد چند نفر تست آنها مثبت است.

,

, ,

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به اینکه شیب بیماری کرونا در استان چندان تند نیست، عنوان کرد: به‌دلیل کمون بیماری بین ۲ تا ۱۴ روز نگرانی ما از خریدهای قبل عید و مسافرت‌های آنها در ایام نوروز است.

,

وی خاطرنشان کرد: زنجیره انتقال ویروس تقویت شده و ممکن است در هفته‌های آینده با یک پیک در استان مواجه باشیم.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ما هر روز افراد مثبت داریم و در صورتی بیماری مهار می‌شود که ما تست مثبت نداشته باشیم.

,

دکتر شکیبا افزود: تنها راه کنترل و مهار ویروس کرونا، عدم حضور مردم در اماکن عمومی و تجمعات و در خانه ماندن مردم با رعایت اصول بهداشتی است.

,

وی با بیان اینکه کشور چین پس از ۲ ماه و ۱۵ روز بیماری را کنترل کرده است، گفت: اصلاً نمی‌شود پیش بینی کرد که فعالیت ویروس کرونا چه زمانی تمام می‌شود.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌ها برای آغاز فعالیت، پس از ۲۰ فروردین ماه انجام خواهد شد تا ببینیم وضعیت استان در چه شرایطی خواهد بود، زیرا کسی نمی‌تواند در حال حاضر پیش‌بینی کند.

,

براساس این گزارش، مهار و کنترل بیماری کرونا در استان کرمانشاه که تاکنون با رعایت مردم به‌خوبی صورت گرفته است، برای تداوم این روند به همکاری بیشتر مردم نیاز دارد، در غیر این ‌صورت باید منتظر برگشت موج دوم این بیماری در استان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه