اخبار داغ

نسل جوان انقلاب حال و هوای دفاع مقدس را زنده کردند؛

گروه های جهادی؛ شانه به شانه مسئولان در مقابله با کرونا/ غیرت انقلابی بیشتر از نفت به داد مردم رسید

گروه های جهادی؛ شانه به شانه مسئولان در مقابله با کرونا/ غیرت انقلابی بیشتر از نفت به داد مردم رسید
اقشار مختلف مردم در قالب گروه های جهادی و بسیجی با تاسی از دوران دفاع مقدس امروز نیز وارد عرصه تولید ماسک، ژل ضد عفونی و دیگر اقلام و فعالیت هایی مانند ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی و کنترل ورود خروج شهرها حضور دارند و از بسیاری مجموعه های دولتی در ارائه خدمات به مردم سبقت گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ همزمان با عزم ملی کشور برای  پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نیروهای جهادی بسیج تولید ماسک و ژل های ضدعفونی کننده را آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

اقشار مختلف مردم در قالب گروه های جهادی و بسیجی با تاسی از دوران دفاع مقدس وارد عرصه تولید ماسک، ژل ضد عفونی و دیگر اقلام و فعالیت هایی مانند ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی و کنترل ورود خروج شهرها  شدند.

,

, ,

متأسفانه استان بوشهر که تا قبل از تحویل سال هیچ موردی از ابتلا به کرونا در آن مشاهده نشده بود، رفته رفته  بعد از تحویل سال نو و  با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در سطح ملی و جهانی وارد آمار رسمی مبتلایان به کرونا در کشور شد که تا امروز ۱۷ فروردین سال ۹۸ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۱۰۵ نفر و تعداد فوت شدگان به هفت نفر رسیده است.

,

بازاریان و کسبه استان بوشهر در پرفروش ترین فصل سال دست به اقدامی جهادی زدند و در حرکتی کاملا خودجوش و مردمی بازار را تعطیل اعلام کردند؛ تا سودهای اقتصادی خود را فدای سلامتی خانواده و همشهریان خود کنند.

,

در کنار این اتفاقات که انتظار می رفت همه مجموعه های دولتی در کنار مردم و نیروهای جهادی قرار گیرند تا شرایط بهتری برای پیشگیری از این ویروس ایجاد شود،اما کم کاری هایی در این زمینه توسط برخی از مجموعه های اداری مشاهده شد که در روند مبارزه ویروس کوئید۱۹ خلل هایی ایجاد کرد.

,

با توجه به استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از شمال تا جنوب استان بوشهر انتظار می رفت این صنایع از همه ظرفیت های خود در جهت مبارزه ویروس کرونا استفاده نمایند.این در حالی است که با توجه به اینکه مجموعه صنایع نفت و گاز همواره عوارض زیست محیطی و  آلایندگی بسیاری را برای مردم استان بوشهر به همراه داشته است اما شاهد هیچگونه فعالیتی در رابطه با مبارزه با شیوع بیماری کرونا از این مجموعه ها نبوده ایم .

,

انتظار می رفت مجموعه صنایع نفت و گاز با ظرفیت بالای که دارند  در تأمین اقلام بهداشتی و پییشگیری از ویروس کرونا یار و یاور  مجموعه درمانی و گروه های جهادی در استان بوشهر باشد.

,

, ,

هر چند مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشته اند که کمک هایی در این رابطه کرده اند ولی باید این کمک ها ملموس و تاثیرگذار باشد.

,

با وجود همه مشکلات٬ نیروهای جهادی همچنان در کنار کادرهای درمانی در استان بوشهر مشغول به همکاری هستند و موفق شده اند تا حد قابل توجهی از شیوع ویروس کرونا در استان جلوگیری کنند.

,

اما این گروه ها همچنان نیازمند حمایت مجموعه های دولتی بخصوص مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

,

فعالیت ۲۵۲ گروه جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر

, فعالیت ۲۵۲ گروه جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر, فعالیت ۲۵۲ گروه جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر,

در راستای فعالیت های گروه های جهادی، سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی‌کننده معابر، نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۹۱ نقطه استان بوشهر با همکاری بسیجیان در رده‌های مختلف علیه ویروس کرونا ضدعفونی شده است.

,

وی از  راه‌اندازی۱۳۰ کارگاه تولید ماسک توسط سپاه استان خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها روزانه ۷۰ هزار ماسک تولید و در بین اقشار مختلف جامعه در شهرها و روستاها  توزیع می‌شود.

,

سردار رزمجو تولید روزانه ۱۲ هزار دستکش یکبار مصرف را از دیگر فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانست و خاطر نشان کرد: ۲۵۲ گروه جهادی در قالب بیش از ۵ هزار بسیجی در عرصه مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

,

وی از توزیع ۶ هزار بسته معیشتی برای قشر محروم در استان بوشهر از زمان شیوع کرونا خبر داد و افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از شش‌هزار  و ۱۶۹ بسته معیشتی به ارزش ۳۸ میلیارد ریال در بین اقشار کم درآمد و آسیب پذیر استان بوشهر توسط سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر توزیع شده است.

,

, ,

فرمانده سپاه استان بوشهر با بیان اینکه بسته‌های معیشتی توسط بسیج در مناطق مختلف استان میان نیازمندان  توزیع شده است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، سپاه استان بوشهر در کنار مدافعان سلامت اقدامات مهمی در پیشگیری از کرونا ویروس، رسیدگی به مردم و مشارکت در طرح‌های مختلف انجام داده است.

,

خیمه نفت بر سر استان بوشهر که هیچ سودی برای مردم ندارد

, خیمه نفت بر سر استان بوشهر که هیچ سودی برای مردم ندارد, خیمه نفت بر سر استان بوشهر که هیچ سودی برای مردم ندارد,

ابراهیم رضایی منتخب مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته نسبت به بی توجهی مجموعه وزارت نفت انتقاد کرد و گفت: روزهایی که کشور درگیر ویروس کرونا است انتظار می رود همه دستگاه ها و مجموعه ها پای کارباشند،  هر چند بسیاری از نیروهای مردمی، گروه های جهادی، بسیجیان و کادرهای درمانی حضور فعال و منظمی داشتند و کسبه ها کار خود را تعطیل کردند؛ اما در استان بوشهر نیازمند مساعدت و همراهی مجموعه نفت و گاز می باشد.

,

منتخب مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از شمال تا جنوب استان صنعت نفت خیمه زده است و مردم میزبان خوبی برای مجموعه های نفتی بوده اند، اما وزارت نفت هنوز نتوانسته مهمان خوبی برای مردم باشد به گونه ای که عملکرد نفت در برخی استان ها متفاوت تر از استان بوشهر است.

,
, ,
 
,

رضایی عنوان کرد: نسبت به وزارت نفت نه تنها گلایه و انتقاد داریم بلکه اعتراض داریم که در حوزه کرونا کم توجهی شده است، مجموعه نفت در موضوع کرونا نه تنها هیچ نفعی برای استان نداشته است بلکه با این همه دستگاه عریض و طویل به اندازه یک پزشک و پرستار درمانی در مقابله با کرونا کار نکردند.

,

انتظار مردم استان بوشهر از نفت

, انتظار مردم استان بوشهر از نفت, انتظار مردم استان بوشهر از نفت,

در حالی که سالها شاهد کم کاری صنایع نفت و گاز در استان بوشهر بخصوص در حوزه ارائه خدمات به مناطق مختلف استان و جذب نیروهای بومی هستیم؛ اما امروز با وجود بحران های سخت مانند سیل، ویروس کرونا و غیره، مردم استان انتظار دارند این مجموعه نسبت به مسئولیت اجتماعی خویش در قبال مردم بوشهر  عمل کند.

,

انتظار است مدیران نفتی پاسخگوی مدیران و مسئولین استانی و افکار عمومی در راستای تحقق مطالبات مردم باشند.

,

حال باید منتظر ماند و دید آیا مجموعه های نفت و گاز نسبت به مردم بوشهر احساس مسئولیت می کنند یا خیر؟

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه