اخبار داغ

در گفت و گو با علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

مقابله با کووید19 جلوه‌ ای از همدلی نیروهای جهادی را به نمایش گذاشت/حضور بسیج در خط مقدم مبارزه با کرونا ستودنی است

مقابله با کووید19 جلوه‌ ای از همدلی نیروهای جهادی را به نمایش گذاشت/حضور بسیج در خط مقدم مبارزه با کرونا ستودنی است
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مبارزه با کووید19 جلوه‌ ای ماندگار از همدلی و ایثار نیروهای جهادی را به نمایش گذاشت، حضور بسیج در خط مقدم مبارزه با کرونا را ستودنی دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی نذیر احمد سلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که بر اثر شیوع بیماری کرونا در سطح کشور ایجاد شده است، نیرو‌های مخلص بسیج و سپاه مانند سایر اوقات در کنار مردم در جهت خدمت رسانی و رفع دغدغه آن‌ها حضور دارند.

وی افزود: در راستای مبارزه و مقابله با کرونا سازمان بسیج مستضعفین خدمات بسیار ارزشمندی را برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از انتشار بیش تر ویروس، تا امروز انجام داده است.

نماینده  اهل سنت مجلس خبرگان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیجیان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در حد توان با تمام امکانات و تجهیزات میدان آمده اند و مشغول خدمت به مردم می باشند.
 
وی با بیان این که بسیج ارگان مردمی است، عنوان کرد: بسیجیان همیشه بدون هیچ گونه چشمداشت و اجر مادی آماده خدمتگزاری به مردم می باشند.

سلامی ضمن تقدیر از همراهی بی‌دریغ بسیج و سپاه در مبارزه با کرونا، تصریح کرد: مردم از بسیج رضایت دارند و برای موفقیت آنان به درگاه خداوند دعا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: توصیه دین و شریعت در زمینه بیماری کرونا به مردم این است که موازین بهداشتی و پروتکل های وزارت بهداشت را رعایت کنند.

این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق، گفت: در صورتی که مردم نکات بهداشتی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا را رعایت نکنند، این عمل آنان از نظر قانون، جرم می باشد.
 
وی با بیان این که ویروس کرونا، یک آفت  و مصیبت است، تصریح کرد: مشارکت در شیوع و انتقال این بیماری، کار شایسته ای نیست و این اقدام نامناسب می باشد و شرعا گناه محسوب می شود.

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری سیستان و بلوچستان، با تاکید بر این که شهروندان باید تمام موازین بهداشتی را رعایت کنند، گفت: مردم جهت پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، تا حد امکان سعی کنند در خانه بمانند.

بسیج تا نابودی ویروس کرونا در کنار مردم باشد

عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: از همان ابتدای اعلام ابتلا افراد و شیوع ویروس کرونا، توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی نیروهای مسلح به ویژه سپاه و ارتش و بسیج به خدمت مردم بود.

وی افزود: خدمات بسیج  به مردم و دولت در قضیه مبارزه با کرونا اگرچه ارزشمند و گره‌گشا بوده است، اما باید تا زمان نابودی کامل این بیماری در صحنه حضور داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: شکست ویروس کرونا، همکاری مردم، سپاه و بسیج، مدافعان سلامت را می طلبد.
 
وی اضافه کرد: شهروندان باید به توصیه های بهداشتی گوش فرا دهند و با ماندن در خانه از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

کریم زایی عنوان کرد: رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، تلاوت قرآن و صدقه دادن راه های شکست ویروس کرونا می باشند.

وی تصریح کرد: بسیج و سپاه با تمام امکانات و تجهیزات و توانی که دارند برای حفظ سلامتی مردم منطقه محروم سیستان و بلوچستان تا نابودی کامل کرونا ویروس اقدام کنند.

این خطیب جمعه خاطر نشان کرد:  اقدامات بسیج اعم از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، در مناطق روستایی، جهت مبارزه با بیماری کرونا قابل تحسین و تقدیر است.

از جان گذشتگی جهادگران بسیجی در مبارزه با کرونا ستودنیست

مولوی عبدالرحمن ترنجزر؛ امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بسیج و سپاه در همه مراحل در کنار مردم بودند بیان کرد: سپاه با خدمت رسانی به مردم همیشه ثابت کرد در کنار مردم در تمامی شرایط بحرانی است و این گروه های جهادی بصورت داوطلبانه در جبهه مبارزه با ویروس کرونا همیشه در حال آماده باش هستند که جای تقدیر و تشکر را دارد.
 
وی با بیان اینکه در آغازین روزهای شیوع این ویروس در شهرستان بسیجیان در کنار شبکه بهداشت شهرستان بودند افزود: برای ریشه کن کردن این ویروس همت تمامی ارگان ها و مسئولین را می طلبد که باید برای رفع این مشکل جهادگونه تلاش کرد.
 
امام جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به اینکه اقدامات سپاه در مناطق روستایی و محروم قابل تقدیر است تصریح کرد: توجه و اهتمام گروه های جهادی به دلیل محرومیت در حاشیه شهر و روستاها و اقداماتی از قبیل گندزدایی و ضدعفونی بسیار موثر و نتیجه بخش بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه اکثر نقاط کشور با این ویروس درگیر هستند ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت اقدامات بسیار خوب و شایانی در بحث مدیریت این بیماری شده است پس شهروندان باید به توصیه های بهداشتی گوش فرا دهند.
 
مولوی ترنجزر گفت: بهترین توصیه به مردم در این شرایط در خانه ماندن است و از رفت و آمدهای غیرضروری اجتناب کنند و از حضور در تجمعات و برگزاری مراسمات خودداری کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بر پایه بهداشت بنا شده از این رو رعایت بهداشت فردی و محیطی باید به عنوان یک الویت در زندگی افراد قرار گیرد پس با عمل به توصیه‌های مسئولان بهداشت در این شرایط یکی از مهمترین وظایف مردم برای مقابله با ویروس کرونا است.

جلوه‌هایی از همدلی و ایثار مردم و نیروهای جهادی در مبارزه با کرونا

مولوی عبدالواحد بزرگزاده؛ امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در همان آغازین روزها و با گسترش بیماری کرونا ویروس شاهد حضور گسترده جهادگران شیعه و سنی با استفاده از ظرفیت مردمی در شهرستان بودیم.
 
وی افزود: سپاه و بسیجیان در همه شرایط و بحران‌ها در کنار مردم بودند و حالا در بحث کرونا نیز با آمادگی و در کنار بقیه ارگان ها و مسئولین پا به عرصه مقابله و ریشه‌کن کردن آن برداشتند.
 
مولوی اهل سنت چابهار با اشاره به اینکه با شیوع این ویروس مشکلات زیادی برای مردم قشر محروم ایجاد شده است ادامه داد: با شیوع کرونا و تعطیلی بعضی از مشاغل برخی افراد که از این طریق امرار معاش می کردند دچار مشکل شدند که با کمک سپاه و جوانان روستا بسته های معیشتی به این افراد تعلق گرفت که جای تقدیر و تشکر را دارد.
 
وی تصریح کرد: جهادگران که همیشه پای کار هستند از ضد عفونی کردن مساجد، مدارس و معابر عمومی، کوچه و خیابان در حاشیه شهر و روستاها گرفته تا تهیه ماسک برای خدمت به مردم دریغ نکردند.
 
مولوی بزرگزاده با بیان اینکه کشور ما در حوزه بهداشت و درمان تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد گفت: حوزه سلامت و پزشکان ما موفق شد با کنترل کردن و مدیریت این بیماری آمار بهبود یافته های بیشتری داشته باشیم این در حالی است که کشورهای غربی در تلاشند شکست نظام درمانی خود را از دید مردم پنهان کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تا زمان عادی شدن شرایط  باید همه ما مراعات کنیم و بهترین راه حل در خانه ماندن است و از تجمعات دوری کنیم چرا که در این تجمعات احتمالا افراد مبتلایی حضور داشته باشند که جان دیگران را به خطر بیندازند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیج تا نابودی ویروس کرونا در کنار مردم باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از جان گذشتگی جهادگران بسیجی در مبارزه با کرونا ستودنیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جلوه‌هایی از همدلی و ایثار مردم و نیروهای جهادی در مبارزه با کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه