اخبار داغ

سرپرست سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری:

چهارمحالی‌ها سالانه بیش از 11 هزار لیتر خون اهدا می‌کنند

چهارمحالی‌ها سالانه بیش از 11 هزار لیتر خون اهدا می‌کنند
سیدمجتبی حسینی سرپرست سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 24 هزار و 500 نفر به صورت داوطلبانه خون خود را با هدف کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمجتبی حسینی سرپرست سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: یک فرد سالم با دارا بودن سن بین 18 تا 60 سال و وزن حداقل 50 کیلوگرم می تواند به‌طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را اهدا نماید.
 
وی با بیان اینکه خون اهدا شده پس از انجام آزمایش های غربالگری و تأیید سلامتی به‌منظور تهیه فرآورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: سال گذشته 27 هزار و 800 داوطلب به مراکز انتقال خون استان مراجعه نموده که از این تعداد 24 هزار و 500 نفر موفق به اهدا خون خود شدند.
 
سرپرست سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری گلبول های قرمز، پلاکت، پلاسما و کرایو (Cryoprecipitate) را چهار فرآورده اصلی تولید شده از خون های اهدایی عنوان که بسته به نوع و تاریخ مصرف در بین 9 مرکز بیمارستانی سطح استان توزیع می شود.
 
حسینی افزود: نجات جان آسیب دیدگان سوانح و بلایا، بیماران با جراحی های بزرگ و سوختگی های وسیع، مبتلایان به بیماری های مختلف مانند کم خونی ها و اختلالات انعقادی و نیز خونریزی های دوران بارداری و زایمان و... نیاز به خون و اهدا آن را به نیازی دائمی و همیشگی تبدیل کرده است.
 
وی با بیان اینکه در بحران کرونا کمبودی در ذخایر خونی استان وجود ندارد، گفت: اصول بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت شده و هم استانی های گرامی می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون در شهرهای شهرکرد، بروجن و فارسان، بدون نگرانی خون خود را اهدا نمایند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه