اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

احتمال مرگ‌ومیر معتادان مبتلا به کرونا 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد است

احتمال مرگ‌ومیر معتادان مبتلا به کرونا 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد است
عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص احتمال کمتر مرگ و میر افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند به نسبت سایر افراد جامعه، گفت: بنا بر بررسی‌های علمی انجام شده از سوی این دانشگاه، نه تنها خطر مرگ‌ومیر این جمعیت کم‌تر از سایر افراد نیست بلکه 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، در پاسخ به شایعاتی که اخیرا در فضای مجازی در خصوص ابتلای حداقلی معتادان به کرونا در مقایسه با افراد عادی و سالم در حال انتشار است؛ اظهار کرد: اخیرا موضوعی در فضای مجازی در حال طرح و انتشار است که به این موضوع اختصاص دارد که افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، میزان ابتلا و مرگ‌ومیر شان کم‌تر از سایر افراد است.

وی افزود: این موضوع، نیازمند بررسی علمی است و مستحضر هستید که خیلی از این صحبت‌ها در فضای مجازی، مبنای علمی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بر این اساس جمعی از محققان دانشگاه علوم پزشکی مازندران یک مطالعه‌ای را طراحی و در دست اجرا قرار دادند تا به سرعت بررسی کنند که آیا مرگ‌ومیر این جمعیت تفاوتی با سایر افراد دارد یا خیر؟

موسوی تصریح کرد: در بررسی تحلیلی که بر روی تعدادی از افرادی که مبتلا به کووید 19 بودند و دارای اعتیاد بودند در مقایسه با سایر افراد مبتلا به این ویروس انجام شد؛  مشخص شد که بر خلاف صحبت‌هایی که در جامعه و فضای مجازی مطرح می‌شد؛ نه تنها خطر مرگ‌ومیر این جمعیت کم‌تر از سایر افراد نیست بلکه 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد جامعه است.

وی متذکر شد: این دسته از جمعیت، به نسبت سایر افراد عادی، دارای ریسک مرگ‌ومیر بیشتری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: البته نیازمند است که این مقایسه در مقیاس‌های گسترده‌تری مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در خصوص خطر ابتلا نیز بتوان جواب داد.

موسوی یادآور شد: در هر صورت مطالعات علمی و تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که مرگ و میر افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر که درگیر ابتلا به کووید 19 می‌شوند، بیشتر از سایر افراد عمومی جامعه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه