اخبار داغ

مدیرکل دامپرشکی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

دامپزشکی دیده بان امنیت غذایی/سلامت خوراک در شرایط شیوع بیماری و بحران الزامی است

دامپزشکی دیده بان امنیت غذایی/سلامت خوراک در شرایط شیوع بیماری و بحران الزامی است
مهدی حسینی گفت: در ایام نوروز 99 کارشناسان نظارت اداره کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان با رعایت کامل شرایط و ضوابط بهداشتی دوران قرنطینه به بازدید و بازرسی از 2هزار و 500 مرکز تولید، بسته بندی و توزیع فرآورده خام دامی در سطح استان پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی مدیرکل دامپرشکی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، گفت: حفظ سلامت و برقراری امنیت غذایی جامعه در هر شرایطی و به ویژه بحران شیوع کرونا اولویت اصلی و وظیفه دامپزشکی است که در بستر نظارت های مستمر کارشناسان این اداره جاری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف فرآوره های خام دامی در ایام نوروز، نظارت کارشناسان دامپزشکی در این ایام شدت می یابد که امسال علاوه بر این موضوع، بحران بیماری تنفسی کرونا و شیوع ویروس کووید 19 سبب حساسیت بیشتر کارشناسان در نظارت های بهداشتی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان داشت: کارشناسان نظارت بهداشتی این اداره در این مدت به بازدید و بازرسی از حدود2هزار و500 مرکز تولید، بسته بندی و توزیع فرآورده خام دامی در سطح استان پرداخته و طی این بازدید ها با ارائه نکات و توصیه های بهداشتی خاص بحران بیماری کرونا سعی بر کاهش شرایط تشدید شیوع این بیماری نموده اند.

دکتر حسینی تصریح کرد: در این مدت به بیش از 800 مرکز به دلیل عدم رعایت شرایط بهداشتی اخطار داده شده و بیش از 20 مورد نیز به علت تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند و نزدیک به 3 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و ناسالم ضبط گردیده است.

در پایان مدیرکل دامپزشکی استان از مردم درخواست کرد برای حفظ سلامت خود و در امان ماندن از بیماری هایی مانند کرونا به نکات و توصیه های بهداشتی ارائه شده از سوی کارشناسان این اداره توجه و در خرید فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود دقت کافی نمایند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه 1512 به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه