اخبار داغ

نامه جمعی از فرهنگیان و اندیشه ورزان بسیج فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

نامه جمعی از  فرهنگیان و اندیشه ورزان بسیج فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی
جمعی از فرهنگیان و اندیشه ورزان بسیج فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه ای اعتراض آمیز نوشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از فرهنگیان و اندیشه ورزان بسیج فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان خطاب به رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه ای اعتراض آمیز نوشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن آن در ذیل می آید:

,

 

,

بسمه تعالی

« نوع کاری که در این دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی انجام میگیرد بایستی موجب تربیت دینی و انقلابی معلّمین باشد. کاری کنید که مدرسه و کلاس، از معلّمی بهره‌مند بشود که خود این معلّم به معنای واقعی کلمه معلّم دین و تقوا و پارسایی و انقلاب باشد»
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی
 طبق اخبار واصله در برخی خبرگزاری ها، دانشگاه پیام نور به دنبال انجام امور آموزشی دانشگاه فرهنگیان کل کشور به صورت پیمانکاری ( یا همان خرید خدمات) می باشد . در این خصوص لازم است به موارد ذیل از طرف آن مقام ، توجه ویژه گردد:
۱- با توجه به ماهیت غیر حضوری دانشگاه پیام نور ، ضریب یادگیری در  کلاسهای این  دانشگاه پایین خواهد بود . بزرگترین مزیت دانشگاه فرهنگیان ، حضور معلمان باتجربه(بعنوان مدرس) و انتقال این تجربیات به صورت حضوری به دانشجو-معلمان است.
۲- با توجه به ماهیت شغل معلمی و مهم بودن نقش تربیت در آن، اختصاص دو ترم تحصیلی به واحدهای علوم تربیتی در این طرح کافی نخواهد بود. بلکه باید اصول تربیتی در طول چهار سال دوران تحصیل و طی یک پروسه، به معلمان و تربیت کنندگان نسل آینده این کشور منتقل شود.
۳- با کمال احترام به تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور ،باید گفت متاسفانه تخصص و مهارت لازم در اساتید و مدرسان  واحدهای دانشگاه پیام نور برای تدریس« دروس تربیتی مخصوص معلمان »و از آن مهمتر، انتقال تجربیات تدریس وجود ندارد.
4- مدرسان و اساتید دانشگاه فرهنگیان ، در تمامی شهرهایی که واحدپیام نور وجود دارد ،اسکان ندارند و امکان تردد برای آنها به تمامی شهر ها وجود ندارد.
 ۵- دانشجویان آموزش دیده از  طریق«غیر حضوری و یا نیمه حضوری » با توان علمی پایین در آموزش  و پرورش جذب خواهند شد.
۶- به نظر می آید نوعی بخشی نگری مخالف منافع ملی، پشت این طرح قرار دارد و «نگاه راهبردی مطابق با منافع ملی» از نظر پیشنهاد دهندگان طرح ،مغفول مانده است . عدم توجه به اسناد بالادستی ، مخصوصا سند تحول بنیادین در این طرح واضح و مبرهن است .به عنوان مثال در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر نقش بی بدیل دانشگاه فرهنگیان و تقویت روز افزون آن تاکید شده است ،حال آنکه اجرایی کردن این طرح تضعیف جایگاه دانشگاه فرهنگیان را بدنبال خواهد داشت.
۷-شاید این طرح با توجیه حل برخی مسائل اقتصادی آموزش و پرورش پیشنهاد شده باشد که با این فرض، راهکار مزبور نامناسب وغیرکارشناسی است. برون سپاری یا همان طرح خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش برای دانش آموزان تبعات بسیار جبران ناپذیری دارد و اجرای آن در آموزش معلمان ضربه نهایی را به ریشه آموزش و پرورش وارد خواهد کرد.
۸- تحصیل دانشجو در دو مکان آموزشی متفاوت ،با دو نظام آموزشی و تربیتی متفاوت مشکل اساسی دیگری است که میتواند باعث دوگانگی و تناقض در شکل گیری شخصیت رفتاری یک معلم باشد. 
۹- استخدام دیر هنگام و در پایان تحصیل ، میتواند افراد توانمند را به سمت انتخاب شغلهای دیگر و دور شدن از شغل معلمی سوق دهد.
۱۰- بنظر میرسد این طرح بیشتر از کمک به دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور ، به دنبال کمک به احیای واحدهای در شرف تعطیلی دانشگاه پیام نور است .
در پایان بار دیگر خاطر نشان میسازیم که وجود و تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت مستمر و مداوم در جمهوری اسلامی است و جایگاه این دانشگاه در آموزش و پرورش کشور ایران بی بدیل است .

جمعی از  فرهنگیان واندیشه ورزان بسیج فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه