اخبار داغ

گزارشی از اماکن ورزشی خراسان جنوبی در بحبوحه کرونا؛

ضربه کرونا بر اماکن ورزشی خراسان جنوبی/ مسئولان به جای تشکر حمایت واقعی کنند

ضربه کرونا بر اماکن ورزشی خراسان جنوبی/ مسئولان به جای تشکر حمایت واقعی کنند
خسروی، مربی یکی از باشگاه‌های بدنسازی شهر بیرجند گفت: مسئولان دولتی مدام از ما می‌خواند همراهی کنیم و بابت این همراهی از ما تشکر می‌کنند اما ما هم‌اکنون نیازمند حمایت مسئولان هستیم چراکه اگر حمایت نکنند، بخش خصوصی از بین می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید خسروی مسئول و مربی یکی از باشگاه‌های بدن‌سازی شهر بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: سال گذشته با سرمایه 500 میلیون تومان و بدون اخذ وام باشگاه بدن‌سازی در شهر بیرجند دایر کردم و 5 نفر مربی و 3 نفر نیروی خدماتی نیز در آن مشغول به‌کار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: برخی همکاران دو سال است نتوانستند برای دایرکردن باشگاه، وام دریافت کنند.

,

این مربی بدنسازی شهر بیرجند گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، سالن‌های ورزشی جزو اولین مکان‌هایی بود که از پنجم اسفندماه 1398 تعطیل شد.

,

خسروی افزود: تا 15 اسفندماه صبر کردیم اما روند تعطیلی باشگاه طولانی شد که باعث ایجاد مشکلاتی برای صاحبان سالن‌های ورزشی شد و در این خصوص نامه‌ای از طرف باشگاه‌داران به مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نوشتیم.

,

وی با بیان این‌که در جلسه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مشکلات را بیان کردیم اظهار کرد: درآمد زندگی ما از محل باشگاه است و اجاره مکان باشگاه را نیز از همین درآمد پرداخت می‌کنیم.

,

این مربی بدنسازی شهر بیرجند گفت: ماهیانه چهار میلیون تومان مبلغ اجاره مکان باشگاه پرداخت می‌کنم و برخی همکاران هستند که بیش از این مبلغ پرداخت می‌کنند و حتی برخی دو باشگاه ورزشی اجاره دارند و در این مدت اجاره را پرداخت کردیم بدون این‌که درآمدی داشته باشیم و این باعث‌شده زندگی ما دچار مشکل شود.

,

خسروی اظهار کرد: برخی باشگاه‌های ورزشی، دولتی است که به مزایده گذاشته شده و در اختیار افراد قرار گرفته که دولت، اجاره این باشگاه‌ها را بخشیده است.

,

وی افزود: فردی که باشگاه دولتی در اختیار دارد و دولت اجاره را بخشیده، به اندازه ما که باشگاه خصوصی داریم و باید به صاحب ملک اجاره پرداخت کنیم، دچار مشکل نمی‌شود چراکه تمام سرمایه از خودمان بوده است.

,

این مربی بدنسازی شهر بیرجند گفت: طبق قول مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، قرار شد وی با استاندار صحبت کند تا تسهیلات به ما بدهند و همچنین با دادستان صحبت کنند تا با صاحب ملک صحبت کنند تا اجاره نگیرند، با نصف اجاره را بیگرند یا چند ماه دریافت اجاره را عقب بیندازند.

,

خسروی یادآور شد: بانک مرکزی اعلام کرد حدود سه ماه دریافت اقساط را عقب انداخته است و مدیرکل ورزش و جوانان نیز به ما گفت پیگیری می‌کند تا برای باشگاه‌های ورزشی، سه ماه دیگر نیز دریافت اقساط عقب بیفتد و در مجموع شش ماه بعد اقساط وام را پرداخت کنیم.

,

وی اظهار کرد: تاکنون دو باشگاه ورزشی اعلام کردند در حال فروش باشگاه هستند.

,

این مربی بدنسازی با بیان این‌که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، تا انتهای اردیبهشت‌ماه 1399 باشگاه ورزشی تعطیل است گفت: مشکل اصلی ما اجاره مکان است چراکه درآمدی ندارم و باید 12 میلیون تومان اجاره پرداخت کنم.

,

خسروی افزود: برخی صاحبان باشگاه‌های ورزشی با این تعطیلی طولانی، در هزینه‌های زندگی دچار مشکلات اساسی شدند.

,

وی اظهار کرد: پیشنهاد کردیم مسئولان ورزش و جوانان، حداقل از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) پیگیر شوند تا مانند وام‌های ساخت مسکن در روستاها، به ما نیز پرداخت کنند.

,

این مربی بدنسازی تصریح کرد: مسئولان دولتی مدام از ما می‌خواند همراهی کنیم و بابت این همراهی از ما تشکر می‌کنند اما ما هم‌اکنون نیازمند حمایت مسئولان هستیم چراکه اگر حمایت نکنند، بخش خصوصی از بین می‌رود.

,

خانم میزانی یکی بانوان باشگاه‌دار بیرجندی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت‌: در این روزها که همه اصناف دچار مشکلات شده‌اند، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام بیش از همه با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

,

وی هزینه‌های اجاره مکان، نداشتن بیمه و نداشتن کار و درآمد را از عمده مشکلات باشگاه‌های خصوصی دانست و افزود: در این خصوص جمع کثیری از باشگاه‌های خصوصی نامه‌ای کتبا به مدیرکل ورزش و جوانان استان ارسال کرده‌اند که تاکنون جوابی دریافت نشده است.

,

میزانی خواستار کمک مالی برای اجاره اماکن ورزشی و تسهیلات بلاعوض یا قرض‌الحسنه به مالکان باشگاه‌ها شد.

,

یعقوبی از باشگاه‌داران شهرستان قاین نیز گفت: باشگاه‌های خصوصی از اول اسفندماه تعطیل هستند و مالکان دچار آسیب‌های فراوانی شده‌اند.

,

وی افزود: اکنون صاحبان ملک باشگاه خواستار اجاره بها املاک خود هستند اما باشگاه‌ها تعطیل و باشگاه‌داران خانه‌نشین شده‌اند.

,

یعقوبی، نداشتن بیمه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و خواستار اقدام فوری برای باشگاه‌دارن شد چراکه این افراد هزینه‌های زیادی برای وسایل باشگاه‌ها داده‌اند.

,

وی اظهار کرد: اگر امکان داشته باشد تسهیلات ویژه و کمک‌هایی از طرف اداره ورزش و جوانان صورت گیرد تا از ورشکستگی باشگاه‌دارن جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه