اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با دانا:

نگاه وزارت خارجه باید به کل دنیا باشد نه صرفا به غرب/ پس از خروج آمریکا از برجام ارتباطات خوبی با کشورهای منطقه برقرار شد

نگاه وزارت خارجه باید به کل دنیا باشد نه صرفا به غرب/ پس از خروج آمریکا از برجام ارتباطات خوبی با کشورهای منطقه برقرار شد
ابوالفضل حسن بیگی به لزوم فعال سازی دیپلماسی تجاری و اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما باید نگاهمان به همه دنیا باشد؛ روسیه، هند، شرق آسیا و... همه این کشورها می توانند منافع جمهوری اسلامی را تامین کنند؛ بر همین اساس نگاه وزارت خارجه باید به کل دنیا باشد نه صرفاً آمریکا.
[

«ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فعال سازی دیپلماسی تجاری و اقتصادی توسط وزارت خارجه را برای رسیدن به رونق تولید ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از مطالبه های مهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این بود که وزارت خارجه در چارت جدیدش معاونت اقتصادی این وزارتخانه را فعال کند و بتواند در سطح بین المللی از جایگاه وزارت خارجه نسبت به تامین منافع ملی و امنیت ملی و ارتباطات جمهوری اسلامی بهره بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی همواره از آقای ظریف می خواست با عنایت به ویژگی های خاصی که جمهوری اسلامی دارد -مخصوصاً در سه بعد "نفت، گاز و معادن"، "کشاورزی" و " نیروی انسانی جوان" که نسبت به سایر کشورها بسیار غنی است-  ایران را کشوری ثروتمند، سرمایه دار و پیشرفته به عنوان الگو برای دنیا معرفی کند.

,

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه ایران صرفاً تنها با آمریکا و رژیم صهیونیستی مشکل دارد، گفت: یکی از مسیرهایی که لازم است جمهوری اسلامی اقدام کند، بحث ارتباطات در حوزه سیاست خارجی است. دستگاه دیپلماسی می تواند راه ارتباطات را باز کند؛ ایران بر اساس قانون اساسی و فرامین امام(ره) و رهبری بر آن است که با همه دنیا ارتباط بگیرد.

,

حسن بیگی خاطر نشان کرد: وزارت خارجه در ارتباط با دنیا اشتباه بزرگی مرتکب شد و تا رفع این اشتباه زمان طولانی را از دست داد. دستگاه دیپلماسی همواره در صدد ارتباط با کدخدا بود و معتقد بود اگر با آمریکا ارتباط برقرار کند می تواند دنیا را داشته باشد. این در صورتی است که همه کارشناسان و سیاسیون دنیا اعتقادشان بر این است که دنیای تک قطبی راه به جایی نمی برد و جهان چند قطبی است.

,

وی با تاکید بر این که وزارت خارجه خیلی دیر متوجه شد که ایران هد و مرکز مقاومت است، افزود: جمهوری اسلامی قدرتی است که آمریکایی ها نمی توانند با آن مقابله کنند. بعد از این که ایران توانست داعش را شکست دهد و در چند مرحله به آمریکا و انگلیس سیلی زد و برخورد شدید با سیاست های آمریکا در سطح منطقه داشت، وزارت خارجه متوجه شد لازم است با همه دنیا ارتباط برقرار کند. در این رابطه یک سوال مطرح است که "چرا چندین ماه در چین سفیر نداشتیم؟". در صورتی که چین یکی از کشورهای بزرگ و قدرتمند است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که وزارت خارجه حقیقت ها و واقعیت را دیر متوجه شد، گفت: بعد از آن که وزارت خارجه متوجه شد دنیا، دنیای چند قطبی است، تصمیمات نسبتا مناسبی اتخاذ کرد و نگاه وزارت خارجه تغییر کرد و متوجه شد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

,

حسن بیگی در تشریح دنیای چند قطبی گفت: ما باید نگاهمان به همه دنیا باشد؛ روسیه، هند، شرق آسیا و... همه این کشورها می توانند منافع جمهوری اسلامی را تامین کنند. بر همین اساس نگاه وزارت خارجه باید به کل دنیا باشد نه صرفاً آمریکا.

,

وی در پایان در خصوص عملکرد وزارت خارجه در استفاده از بازارهای منطقه ای برای رونق تولید گفت: بعد از خارج شدن آمریکا از برجام، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این شد تا با 15 کشور همسایه ارتباط برقرار کند و در همین راستا با کشورهایی که در نزدیکی ایران هستند ارتباطات قوی و خوبی برقرار شده است. کشورهای همسایه هم نیازمند جمهوری اسلامی هم در بعد امنیتی، نظامی ، آذوقه و نیازمندی های دیگر هستند.

,

انتهای پیام/ ر

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه