اخبار داغ

فرماندار شهرستان آوج:

بزرگترین معدن خاورمیانه در آوج فعال می‌شود

بزرگترین معدن خاورمیانه در آوج فعال می‌شود
نصرت الله علیرضایی گفت: مجوزهای کارخانه معدن کربنات کلسیم نیز صادر شده و مشکلاتش درحال پیگیری است تا طی ماه‌های آینده به مرحله اجرا برسد، این طرح بزرگترین معدن کربنات کلسیم خاورمیانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نصرت الله علیرضایی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور اظهار کرد: به این نکته باور دارم که باید کشور را با سرمایه گذاری بخش خصوصی آباد کرد و توسعه داد؛ درواقع مدیران موفق فضا را برای جلب سرمایه گذار خصوصی فراهم کرده و موانع و مشکلات و بروکراسی‌های اداری را کاهش می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: فراهم ساختن امنیت سرمایه گذاری، تبدیل شدن اکرام سرمایه گذار به فرهنگ و تامین آینده روشن برای این قشر دارای ضرورت است؛ در این راستا تخصیص امتیازات و تسهیلات ویژه، بهره پایین و تعامل با کشورها جهت افزایش صادرات و بازار فروش موثر هستند.

,

فرماندار آوج با تاکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی، ستون خیمه توسعه کشور به شمار می‌آید و با تحقق آن رونق و جهش تولید اتفاق می‌افتد؛ همچنین افزایش اشتغال، امید به زندگی، مراودات و همبستگی بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تنش و خشونت در خانواده از تبعات و کارکردهای آن محسوب می‌شود.

,

تحقق جهش تولید با سرمایه گذاری بخش خصوصی

,

وی درباره اقدامات انجام شده در شهرستان آوج بیان کرد: در شهرستان آوج با این رویکرد ضمن باز بودن در به روی سرمایه گذاران بیشتر تلاش‌ها به حل مشکلات سرمایه گذاران بومی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی معطوف بوده که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده و بعضی موارد نیز در مراحل ابتدایی و میانی کار قرار دارند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه صنعت، 80 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات، احصاء شده و برای حل مشکلاتشان جلساتی با مسئولان و مدیران بانک‌ها برگزار شد و در نتیجه آن تاکنون به 15 تا 20 واحد تسهیلات پرداخت شده و سایر موارد نیز در مرحله پیگیری قرار دارند.

,

وی عنوان کرد: طی سال گذشته برخی واحدهای تولیدی تعطیل و پروژه‌های بزرگ شهرستان مجدد به چرخه تولید بازگشته و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده که بازار آهن کاوه از جمله آن‌هاست؛ در این بازار 100 کارگاه مرتبط با صنعت آهن از جمله آهن فروشان و 100 کارگاه تولیدی زودبازده و کوچک حضور دارند که تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی ما اتمام آن‌ها در هفته دولت است.

,

علیرضایی ابراز کرد: مشکلات سیلوی گندم آوج نیز بررسی شده و اکنون در فاز اول با ظرفیت 30 هزار تن فعال شده و چشم انداز آن جمع آوری و تحویل 100 هزار تن گندم و تحویل به کارخانجات تولید آرد است که این مرحله پیشرفت فیزیکی 30 درصدی دارد.

,

وی اظهار کرد: شهرستان آوج در فاصله 120 کیلومتری قزوین و در منطقه‌ای کوهستانی به‌عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور شناخته شده و از این رو تمرکز بر سرمایه گذاران بومی برای آن ضرورت دارد، در همین راستا نیز افراد بومی شناسایی و از مناطق مختلف دعوت به همکاری شده‌اند.

,

فرماندار آوج ادامه داد: عملیات اجرایی شرکت کوهستان فجر آوج در حوزه صنایع تبدیلی لبنیات با سرمایه گذار بومی آغاز شده؛ باتوجه به پتانسیل و ظرفیت بالای آوج در دامداری‌های کوچک و صنعتی و کیفیت مرغوب شیر، این امکان وجود دارد که تمام این امکانات در این شرکت جمع آوری شود که کل شهرستان را پوشش می‌دهد.

,

پتانسیل ویژه گردشگری در شهرستان آوج

, پتانسیل ویژه گردشگری در شهرستان آوج,

وی عنوان کرد: مجوزهای کارخانه معدن کربنات کلسیم نیز صادر و مشکلاتش درحال پیگیری است تا طی ماه‌های آینده به مرحله اجرا برسد، این طرح بزرگترین معدن کربنات کلسیم خاورمیانه بوده و در فاز اول 30 میلیارد ظرفیت داشته و امکان توسعه تا 200 میلیارد را نیز داراست.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین در نتیجه پیگیری مشکلات کشتارگاه مرغ آبگرم که تعطیل و به مزایده گذاشته شده بود اکنون در مرحله نوسازی و مرمت داخلی بوده و پس از کرونا به چرخه تولید وارد و مرغ گرم روانه بازار می‌شود.

,

وی درباره حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری نیز 50 درصد مجتمع گردشگری آوای آوج با 20 میلیارد سرمایه گذاری تکمیل و درحال اجراست.

,

علیرضایی ادامه داد: آب معدنی ارشیا در مرحله مرمت قرار دارد و بناست کاروانسرای شاه عباسی نیز برای فعال شدن به سرمایه گذار بومی بخش خصوصی واگذار شود، چندین پروژه نیز در مرحله صدور مجوز هستند.

,

وی ابراز کرد: امیدواریم با جذب و حمایت از سرمایه گذاران بومی استان بتوانیم ضمن تضمین ماندگاری جمعیت در آوج شاهد رونق و پویایی اقتصادی آن نیز باشیم؛ چرا که این شهرستان علی‌رغم دارا بودن ظرفیت بالا در حوزه گردشگری ناشناخته و مظلوم واقع شده است.

,

فرماندار آوج با برشمردن جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: در آوج پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری طبیعی، تنوع گیاهی و جانوری و میوه‌های متنوع وجود دارد که چشمه علی، غار، پل معلق، آب معدنی آبگرم و منطقه نمونه گردشگری از جمله آن‌ها هستند.

,

وی در پایان گفت: برج‌های دوگانه خرقان، امامزاده‌های مختلف و قلعه کرد با 45 هزار سال قدمت نیز از جاذبه‌های تاریخی آوج به شمار می‌آیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه