اخبار داغ

نوباوه:

تحقق شعار سال حتی با وجود کرونا / قوانین حمایتی از تولید اصلاح شود

تحقق شعار سال حتی با وجود کرونا / قوانین حمایتی از تولید اصلاح شود
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم معتقد است که در سال جهش تولید باید قوانین حمایتی از تولید اصلاح شود و با اصلاح این قوانین نیازی به تصویب قانون جدید نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن نوباوه، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: مسئله تولید یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور است که رهبر معظم انقلاب در این خصوص بارها بیاناتی مطرح و راهکارهایی را ارائه داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی افزود: در سال ۹۹ یکی از اولویت‌‌های مجلس یازدهم رفع موانع تولید خواهد بود و این اولویت در بخش‌های مهم اقتصادی کشور اعم از کشاورزی و صنعتی لحاظ خواهد شد.
,
 
,
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه با جهش تولید هم نیاز کشور رفع خواهد شد و هم قدرت ملی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در  این رابطه دیگر نیازی به تصویب قانون نیست؛ چون قوانین بسیاری در خصوص تولید و رفع موانع تولید وجود دارد، اما بسیاری از این قوانین نیازمند اصلاح هستند که در مجلس یازدهم برروی اصلاح قوانین موجود در حمایت از تولید تمرکز خواهد شد.
,
 
,
نوباوه رفع موانع موجود در مبارزه با فساد اداری و نیز بهینه‌سازی دریافت مالیات از تولیدکنندگان را دو راهکار مهم در حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و افزود: اغلب نمایندگان مجلس یازدهم از کارشناسان اقتصادی هستند که هرکدام از آنها نقطه‌نظرات مهم و راهگشایی ارائه خواهند داد.
,
 
,
وی در پاسخ به این پرسش که آیا آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تحقق شعار سال را مشکل خواهد کرد یا خیر، گفت: شیوع ویروس کرونا به یک مقوله جهانی تبدیل شده، اما از یک جهت سیستم اقتصادی ایران با سیستم اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته متمایز است و آن تمایز این است که سیستم اقتصادی اغلب کشورهای پیشرفته متکی بر درآمدهای صنعت توریسم و متکی بر نظام سرمایه‌داری است، ولی سیستم اقتصادی ایران متکی بر این درآمدها نیست و از سوی دیگر تحریم‌ها به آموخته که باید بر روی پای خود بایستیم.
,
 
,
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: در سال‌های گذشته تمام تمرکز خود را بر قطع وابستگی اقتصادی به غرب و کشورهای توسعه‌یافته بنا نهادیم؛ لذا امروز در بخش‌های مختلف به خودکفایی دست یافته‌ایم، پس امروز اقتصاد ما در مقایسه با غرب بسیار آسیب‌پذیری کمتری دارد.
,
 
,
به گفته نوباوه؛ به دلیل تحریم‌های نفتی به اجبار به سمت جایگزینی منابع درآمدی مانند درآمدهای ناشی از فروش محصولات کشاورزی و مالیاتی با درآمدهای نفتی حرکت کردیم و این مسئله منجر به استقلال درآمدهای کشور از درآمدهای نفتی شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به سمت تولید کالاهایی باکیفیت و رقابت‌پذیر حرکت کرد، گفت: با سامان دادن به وضعیت تولید داخلی، قطعاً امکان صادرات کالاهای تولید داخلی به سایر کشورها به‌ویژه کشورهای منطقه که همیشه بازار ثابت فروش محصولات ایران بوده، وجود خواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه