اخبار داغ

ایجاد اشتغال بالا اما فقر گسترده در انگلستان؛

مردم انگلیس با چنگ و دندان زندگی می کنند/ فروپاشی اقتصادی ناشی از کروناویروس در انگلیس

مردم انگلیس با چنگ و دندان زندگی می کنند/ فروپاشی اقتصادی ناشی از کروناویروس در انگلیس
انگلستان از دهه 1970 تاکنون، پایین ترین نرخ بیکاری را ثبت کرده است. اما بازار کار و بسیاری از کارگران در مقایسه با دیگر سرفصل های مطرح شده، در برابر فروپاشی اقتصادی ناشی از کروناویروس آسیب پذیرتر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ چگونه نرخ پایین بیکاری در انگلستان در معرض کروناویروس قرار می گیرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

انگلستان از دهه 1970 تاکنون، پایین ترین نرخ بیکاری را ثبت کرده است. اما بازار کار و بسیاری از کارگران در مقایسه با دیگر سرفصل های مطرح شده، در برابر فروپاشی اقتصادی ناشی از کروناویروس آسیب پذیرتر هستند.

,

به گزارش بلومبرگ، افزایش حقوق از سایر اقتصادهای بزرگ عقب مانده و دستمزدها به ندرت بالاتر از بحران مالی سابق هستند. اکنون بسیاری از افراد برای خودشان کار می کنند و تقریبا 1 میلیون نفر بدون ضمانت میزان ساعات کار از هفته ای به هفته دیگر در قراردادهای ساعت صفر هستند. مؤسسات خیریه از ادامه مشکلات بدهی خبر می دهند.

, بلومبرگ,

یک طرف این آمارها نشان می دهد که انگلستان طی 7 سال گذشته بیش از 3 میلیون شغل ایجاد کرده که از همه پرسی سال 2016 برگزیت، جناح های مخالف را به مبارزه می طلبد.

,

هفته گذشته، یکی از آمارها فشارهای زیاد بر خانواده ها را به طور کامل به تصویر کشید، زیرا تعطیلی اقتصادی باعث ویرانی مشاغل و درآمدها می شود.

,

حدود 1 میلیون نفر از مردم انگلیس طی 2 هفته گذشته، پرداخت های همگانی رفاه اعتباری که در این روزها انتظار می رود را در انگلیس دریافت کرده اند.

,

"استفن ماچین" رئیس مرکز مدرسه اقتصاد لندن گفت: "12 سال گذشته با رکورد ایجاد مشاغل توصیف شده است، اما ابعاد دیگری نیز مانند رشد بسیار ضعیف دستمزد وجود دارد. به نظر می رسد افرادی که با مرخصی دادن درگیر هستند یا در موقعیت هایی با ایمنی پایین فعالیت می کنند دچار مشکل جدی خواهند شد."

,

در اینجا نگاهی به این مسئله می اندازیم که چرا به رغم ده ها میلیارد پوندی که دولت در این بحران برای کمک به کارگران هزینه می کند، بسیاری از خانواده ها به سختی خواهند افتاد؟

,

پیش از شیوع کووید19، اشتغال با 76.5 درصد در بالاترین حد قرار داشت. یک استدلال مطرح می کند که شرکت ها به جای سرمایه گذاری در تجهیزات به استخدام روی می آورند زیرا کارگران در زمان رکود اقتصادی به راحتی اخراج می شوند.

,

بر اساس تحقیقات دانشگاه آکسفورد، حدود 8 درصد از کارگران شاغل طی ماه گذشته به دلیل کروناویروس شغل خود را از دست دادند و انتظار می رود بیش از 30 درصد از کسانی که هنوز شاغل هستند طی 4 ماه آتی شغل خود را از دست خواهند داد.

,

یکی از ویژگی های دهه گذشته، افزایش خود اشتغالی از جمله کارگران اقتصاد گیگ بوده است. در حال حاضر، حدود 15 درصد از کارگران برای خودشان کار می کنند که اغلب آنها به تنهایی فعالیت می کنند. بسیاری از آنها درآمد اندکی داشته و از شبکه ایمنی معمول از جمله؛ پرداختی استعلاجی و حداقل دستمزد ملی دسترسی برخوردار نیستند.

,

* "اقتصاد گیگ" محیط کاری است که موقعیت و جایگاه افراد در آن موقتی است.

,

انگلستان از زمان بحران مالی تاکنون، ضعیف ترین رشد دستمزد را در هر گروه از 7 کشور داشته است. با بررسی بیشتر 35 کشور سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، تنها مکزیک و یونان بدتر گذرانده اند. پیش از شیوع این ویروس، دستمزد کارگران انگلستان پس از طولانی ترین رکود اقتصادی شروع به بهبود کرده بود.

,

 

,
, ,

 

,

تحقیقات آکسفورد نشان داد افرادی که پایین ترین درآمد را دارند قادر به کار کردن از خانه نیستند و انتظار می رود که بخش بیشتری از درآمد خود را از اکنون تا ماه آگوست از دست بدهند.

,

بسیاری از خانواده های کم درآمد با چنگ و دندان زندگی را سپری می کنند. یک مؤسسه خیریه که مشاوره هایی در خصوص مشاغل، رفاه و مدیریت بدهی را ارائه می دهد طی توصیه ای که در وبسایت خود به شهروندان ارائه داد در شلوغ ترین هفته خود (بین 22 مارس تا 28 مارس) بیش از 2 میلیون بازدید داشت.

,

توصیه این وبسایت این بود که "اگر به دلیل کرونا نمی توانید صورتحساب های خود را بپردازید باید چه کار کنید؟" مشاوره بگیرید.

,

مشاغل نا امن ممکن است برای کسانی که خواهان انعطاف پذیری هستند مناسب باشد، اما بسیاری از افراد انتخاب کمی دارند. یک نسل قبل، فقر عمدتا به بازنشستگان و بیکاران محدود بود. اما دیگر اینگونه نیست. بیش از نیمی از کسانی که در سال 2019 به دنبال مشاوره از مؤسسه خیریه بدهی StepChange بودند به نوعی فقیر بودند.

,

رکود دستمزدها، افزایش هزینه های مسکن و کاهش هزینه های دولت، عوارض سنگینی را تحمیل کرده است. حتی قبل از شیوع این ویروس، StepChange در هر 49 ثانیه 1 تماس داشت که مشتری عادی در پایان هر ماه 89 پوند (109 دلار) پرداخت می کرد.

,

"دِیو اینِس" رئیس اقتصاد بنیاد جوزِف رونتری در سازمان ضد فقر گفت: "ما شاهد افزایش دوباره فقر به ویژه در میان کارگران بوده ایم. با پیش رفتن در این وضعیت از موقعیت ایده آل سراسر جامعه دور می شویم."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه