اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

4 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های البرز بستری شده‌اند

4 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های البرز بستری شده‌اند
حسین کریم گفت: در ابتدای شیوع کرونا روزانه یک هزار نفر به بیمارستان های استان البرز مراجعه می کردند اما در حال حاضر روزانه 600 الی 700 مراجعه به بیمارستان ها داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا کنون بیش از 4 هزار نفر با علائم قطعی و مشکوک کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و 80 درصد افراد مبتلا هیچگونه علامتی از بیماری ندارند، البته تا کنون 75 درصد جمعیت البرز غربال گری کرونا شده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حسین کریم با اشاره به اینکه ظرفیت تخت های بیمارستانی به یک سوم نرسیده و همچنان 100 تخت نقاهتگاه های البرز بدون استفاده مانده است، افزود: تا کنون به نقاهتگاه های البرز نیازی پیدا نکرده ایم و باید در ۲ ماه آینده پیشگیری ها و مراقبت ها بیشتر شود تا به فصل تابستان برسیم  و با مدیریت صحیح و کمترین مشکل  از بحران پیش رو عبور  کنیم. 
,
 
,
وی به فوت 207 نفر در البرز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای شیوع کرونا روزانه یک هزار نفر به بیمارستان های استان مراجعه می کردند اما در حال حاضر روزانه 600 الی 700 مراجعه به بیمارستان ها داریم و تعداد بیماران بستری شده از 500 نفر به 430 نفر کاهش پیدا کرده است. 
,
 
,
کریم سن ابتلای افراد به کرونا را در روزهای نخست 50 الی 60 سال و فوتی ها را 70 سال اعلام  کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر به سن فوتی ها 10 سال اضافه شده است، تصریح کرد: متاسفانه در سطح کشور 90 کادر درمانی بر اثر کرونا فوت شده اند اما در استان البرز هیچگونه فوتی از کادر پزشکی و بهداشت و درمان به ثبت نرسیده است. 
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه مراقبت ها باید در اردیبهشت و خراد بیشتر شود، گفت: حساس شدن مردم به کرونا و فاصله گذاری اجتماعی 2 استراتژی است که باید برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا باید مورد توجه عموم قرار گیرد، البته در فصل گرما شیوع این ویروس کمتر خواهد بود و ابتلای کمتر افراد در استان های جنوبی مصداق این مسئله است.
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه