اخبار داغ

قربانی در گفتگو با دانا:

باید از بحران‌ها برای قوی‌تر و قدرتمندتر شدن استفاده کنیم/ می توانیم در دستیابی به فناوری هایتک خودکفا شویم

باید از بحران‌ها برای قوی‌تر و قدرتمندتر شدن استفاده کنیم/ می توانیم در دستیابی به فناوری هایتک خودکفا شویم
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه چشمانداز بعد از کرونا پیشرفت است گفت: بحران کرونا فرصتی است تا به جای تبدیل بانک ها به بنگاه دلال بازی سرمایه به سمت حمایت از شرکت های دانش بنیان سوق داده شود.
[

محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه به دنبال هر بحرانی فرصت ها و تهدیدهایی ظاهر می شود گفت: بحران کرونا در کشور بسیاری از نقط قوت ما را به خصوص در حوزه بهداشت و درمان نمایان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه امروز کرونا بالغ بر 200 کشور دنیا را درگیر کرده و ما افزون بر کرونا باید با تحریم و فشارهای بین المللی نیز مقابله کنیم افزود: شیوع ویروس کرونا در ایران این فرصت را فراهم کرد تا مردم و مسئولان به توانمندی بخش بهداشت و درمان کشور اعتماد کرده و آن را بیازمایند، آزمونی که امروز بسیاری از کشورهای مدعی غربی عملکرد قابل دفاعی نسبت به آن از خود نشان نداند.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه تحول در نظام سلامت یکی از مهمترین گام های زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان بود که می توان بعد از پشت سر گذاشتن بحران کرونا به آن نمره قبولی داد تصریح کرد: وزارت بهداشت با تکیه بر توان داخلی و اقداماتی همچون تربیت نیروهای متخصص، توزیع عادلانه منابع، توزیع عادلانه نیروهای متخصص، افزایش تخت های بیمارستانی و تجهیزات امکانات درمانی می تواند به سطح قابل قبول جهانی دست پیدا کند.

,

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مدعی دنیا با وجود امکانات چشم گیر بهداشتی و درمانی، بیمارستانهای مجهز، نیروهای متخصص از مقابله با کووید 19 ناتوان شدند عنوان کرد: این ناتوانی دنیای غرب در مواجه با بحران کرونا در حالی است که به اذعان سازمان بهداشت جهانی ایران به خوبی توانسته با ویروس کرونا مقابله کند.

,

قربانی گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا بیش از 85 درصد از تخت های بیمارستانی در حوزه خصوصی و دولتی درگیر بیماران کرونایی بود اما امروز با وجود زیرساخت های مناسب و مدیریت همه جانبه 80 درصد از تخت های بیمارستانی خالی از بیمار شده است.

,

وی با بیان اینکه امروز توان شرکت های دانش بنیان حاکی از تولید کیت های تشخیص کرونا در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن است تصریح کرد: وقتی تحت فشار تحریم ها توانستیم به این میزان از خودباوری رسیده و به تولید داخل تکیه کنیم می توانیم در سایه «جهش تولید» در دستیابی به تجهیزات هایتک خودکفا شویم.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه باید از بحران ها برای قوی تر و قدرتمندتر شدن استفاده کنیم خاطرنشان کرد: حمایت از دانشمندان داخلی و اعتماد به شرکت های دانش بنیان می تواند ما را در دنیا پیشرو و سرآمد کند.

,

قربانی با بیان اینکه زندگی پس از کرونا چشم انداز به سمت پیشرفت است یادآور شد: بحران کرونا به تمام بخش های داخلی تلنگر جدی زد باید از این فرصت استفاده کرد و باید منابع بانکی را به سمت تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان سوق داده تا به جای تبدیل بانک ها به بنگاه دلال بازی کشور در مسیر پیشرفت قرا گیرد.

,

انتهای پیام/ک 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه