اخبار داغ

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان هشدار داد؛

کشاورزان از سرمازدگی محصولات پیشگیری کنند

کشاورزان از سرمازدگی محصولات پیشگیری کنند
قاسم اسدیان نسبت به سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی هشدار داد و گفت: کشاورزان باید اقدامات پیشگیری را در زمین های هموار انجام دهند تا از میزان خسارت بکاهند؛ همچنین در گیاهان رویشی که خسارت بالاست، کود سرک استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ از رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت از امروز (۱۸ فروردین) در بیشتر استان‌های کشور خبر داده و گفته که در مناطق مستعد رخداد تگرگ و در ارتفاعات مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، در استان همدان شاهد رگبار باران و گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

,

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با بیان اینکه کشاورزان باید مراقبت کنند و هشدارها را جدی بگیرند، گفت: خوشبختانه در باغات چندین سیستم گرمادهی داریم که آبیاری مهمترین آنهاست و می تواند دمای هوا را معتدل کند.

,

قاسم اسدیان با اشاره به کاهش دمای همدان افزود: گیاهانی مثل زردآلو، بادام و شلیل در حال حاضر جوانه زده اند و احتمال خسارت در آنها بسیار بالاست و می توان برای پیشگیری از ترکیبات شیمیایی استفاده کرد تا دوره گل دهی را عقب بیاندازد.

,

وی عنوان کرد: باغاتی که در زمین های شیب دار قرار گرفته اند مشکلی ندارند چرا که در این زمین ها هوا جریان دارد و خسارت و سرمازدگی بسیار پایین است.

,

اسدیان دشت ها و باغات تخت را مهمترین کانون خسارت دانست و ادامه داد: کشاورزان باید اقدامات پیشگیری را در زمین های هموار انجام دهند تا از میزان خسارت بکاهند؛ همچنین در گیاهان رویشی که خسارت بالاست، کود سرک استفاده کنند.

,

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی یکی از مهمترین اقدامات را پاشیدن کود پوسیده دامی دانست و گفت: کود پوسیده دامی با گرم نگه داشتن ریشه نهال از سرمازدگی گیاه جلوگیری می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه