اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی:

سند موضوعی حوزه جوانان برای اشتغال فراگیر تدوین می‌شود/ تلاش برای کمک قرض الحسنه به باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا

سند موضوعی حوزه جوانان برای اشتغال فراگیر تدوین می‌شود/ تلاش برای کمک قرض الحسنه به باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا
عزیزی گفت: امسال نخستین سند موضوعی حوزه جوانان برای اشتغال فراگیر و پایدار با کمک دستگاه‌های متولی تهیه و تدوین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به صورت زنده از طریق اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: امسال نخستین سند موضوعی حوزه جوانان برای اشتغال فراگیر و پایدار با کمک دستگاه‌های متولی تهیه و تدوین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که محور این سند کمک دستگاه‌های اجرایی است، افزود: دستگاه ها با تقسیم کار مشخص در حوزه‌های کارآفرینی ایفای نقش می‌کنند تا به توانمندسازی، مهارت افزایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی جوانان منجر شود.
,
 
,
پیش‌بینی پرداخت ۱۱ هزار فقره وام ازدواج به جوانان خراسان‌جنوبی  
, پیش‌بینی پرداخت ۱۱ هزار فقره وام ازدواج به جوانان خراسان‌جنوبی  , پیش‌بینی پرداخت ۱۱ هزار فقره وام ازدواج به جوانان خراسان‌جنوبی  ,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان با اشاره به برنامه‌های ورزش و جوانان در مورد ازدواج، بیان کرد: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از ازدواج‌ها به ماه‌های آینده موکول شده لذا پیش بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۱۱ هزار فقره وام ازدواج تا سقف ۵۰ میلیون تومان به هر کدام از زوجین پرداخت شود.
,
 
,
عزیزی با بیان این‌که مدت زمان بازپرداخت وام ازدواج ۷ سال است، عنوان کرد: زوج‌های جوان می‌توانند این وام قرض الحسنه را با یک ضامن و یک سفته دریافت کنند.
,
 
,
وی اظهار کرد: پیگیری‌ها بر این است که هیچ زوجی در نوبت دریافت وام ازدواج در مجموعه بانک‌های عامل استان قرار نگیرد.
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در مورد غنی سازی اوقات فراغت، بیان کرد: امسال تلاش می‌شود با تقویت مهارت محوری، فضایی ایجاد کنیم که جوانان متناسب با رسته‌های شغلی مورد نیاز براساس علاقه مندی به سمتی هدایت شوند تا بتوانند از تسهیلات استفاده و مهارت‌های لازم را دریافت کنند.
,
 
,
عزیزی با اشاره به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در سال ۹۹، گفت: در سال جدید تلاش میکنیم با برنامه مدون عملیاتی، سال طلایی دوران حمایت از جوانان را ایجاد کنیم.
,
 
,
تهیه و تدوین بسته پسا کرونا برای بخش ورزش استان/ تلاش برای کمک قرض الحسنه به باشگاه های آسیب دیده از کرونا
, تهیه و تدوین بسته پسا کرونا برای بخش ورزش استان/ تلاش برای کمک قرض الحسنه به باشگاه های آسیب دیده از کرونا, تهیه و تدوین بسته پسا کرونا برای بخش ورزش استان/ تلاش برای کمک قرض الحسنه به باشگاه های آسیب دیده از کرونا,
 
,
وی با بیان این‌که امسال بسته حمایتی ویژه برای وام قرض الحسنه اشتغالزایی در سطوح مشاغل خرد، متوسط، خویش فرمایی و کارفرمایی اعطا می‌شود، افزود: در حال تهیه و تدوین بسته پسا کرونا برای بخش ورزش استان هستیم که در این بسته افزایش زمان استفاده شهروندان از باشگاه‌های خصوصی مورد نظر است.
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد:  با توجه به تعطیل شدن باشگاه‌های دولتی و خصوصی پس از شیوع ویروس کرونا بسته اعطای تسهیلات قرض الحسنه با توجه به سطح باشگاه‌ها و میزان ضرر و زیان آنها تدوین شده که از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان متفاوت بوده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.  
,
 
,
عزیزی خاطرنشان کرد: با تهیه لیست باشگاه‌هایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند امیدواریم که تسهیلات ملی از ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی به استان تزریق شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: باشگاه‌های ورزشی با اولویت کمتر برخوردار در بسته حمایتی شناسایی می‌شوند و تلاش میکنیم با همکاری صدا و سیمای خراسان جنوبی بتوانیم پویش بخشش اجاره یا تخفیف باشگاه های خصوصی را به زودی در استان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در تامین بخشی از هزینه‌های باشگاه‌های خصوصی کمکی کرده باشیم.  
,
 
,
اختصاص بسته حمایتی معیشتی برای مربیان و باشگاه‌داران
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضمن اشاره به در نظر گرفتن بسته حمایتی معیشتی برای مربیان و باشگاه داران، گفت: تا کنون در مرحله اول به ۵۲ مربی و باشگاه دار بسته کمک حمایتی و معیشتی داده شده و مربیان و باشگاه داران از بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بهره‌مند شدند و تلاش می‌شود تا پایان فروردین ماه نیز مرحله دوم بسته کمک معیشتی واریز شود.
,
 
,
عزیزی با تاکید بر لزوم ادامه همکاری باشگاه‌داران در کنترل ویروس کرونا گفت: اگر خداوند یاری کند و مجوز داشته باشیم امید است در آینده نزدیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوان نسبت به بازگشایی باشگاه‌ها اقدام کرد.
,
 
,
وی افزود: در حال تدوین بسته مالی در تعامل و تفاهم با مجموعه بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت هستیم و امیدواریم بتوانیم به صورت منسجم و هدفمند متناسب با ظرفیت‌های استان حمایت‌های ویژه‌ای در این قالب از جوانان داشته باشیم.  
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۱۵۰ کارگاه با موضوع ازدواج در سال ۹۸ توسط سمن ها خبر داد و افزود: امسال نیز برآورد برگزاری ۱۶۰ دوره و کارگاه با موضوع ازدواج در استان را داریم و با همین برآوردبرنامه‌ها را آغاز می‌کنیم.
,
 
,
فعالیت ۳۵ سمن در استان
,
 
,
عزیزی گفت: در خراسان‌جنوبی ۳۵ سازمان مردم نهاد فعال است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری این تعداد را حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.  
,
 
,
وی بیان کرد: باید برای تاسیس سازمان مردم نهاد جوانان در شهرستان های بشرویه و درمیان در دستور کار قرار بگیرد چراکه این موضوع به پیگیری امور با نگاه متوازن کمک می‌کند و نیاز است جوانان این شهرستان‌ها در قالب تشکل‌ها برنامه‌های حوزه جوانان را پیگیری کنند.
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: گسترش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد استان نیز در حوزه جوانان به طور جدی پیگیری می‌شود و امیدوایم  امسال سال شکوفایی سازمان‌های مردم نهاد جوانان باشد.
,
 
,
عزیزی تصریح کرد: کمک به باشگاه‌های ورزشی از محل اعتبارات هیات‌ها از دیگر برنامه‌های سال جاری است و این کمک‌ها با واگذاری برنامه‌هایی از جمله اردوهای استعدادیابی به صورت بلاعوض در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد.  
,
 
,
کاهش ۷۵ درصدی اعتبارات هیئت های ورزشی در سال ۹۸
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات هیات‌های ورزشی ۷۵ درصد کاهش داشت اما در مقابل شاهد افزایش ۴۱ درصدی اعتبارات حوزه جوانان بودیم و این نشان دهنده اهمیت و توجه به بخش جوانان است.
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به ایجاد خانه جوان در استان اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های لازم برای استفاده از ۲۷ صدم درصد اعتبارات عمرانی برای ساخت خانه جوان مرکز استان ادامه دارد  تا بتوانیم با کمک جوانان فضای جدیدی را فعال کنیم.  
,
 
,
عزیزی گفت: همچنین برنامه ویژه‌ای برای کمک به تجهیز خانه جوانان شهرستان‌ها داریم و امیدواریم با این اقدامات شهرستان‌ها از فضای حداقلی اداری برای پیگیری امور سازمان‌های مردم نهاد جوانان بهره‌مند شود.  
,
 
,
وی تاکید کرد: امسال موضوع شناسنه ملی و ثبت سمن ها بسیار مهم است و دستگاه‌های اجرایی را مکلف می‌کنیم درخصوص احصا، شناسایی و معرفی فعالیت‌های قابل واگذاری به دبیرخانه ستاد امور جوانان اقدام کنند.  
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اقدامات خودجوش سازمان‌های مردم نهاد در مباحث مربوط به پیشگیری از کرونا خبر داد و گفت: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در تولید اقلام بهداشتی و توزیع برای مناطق کمتر برخوردار بسیار خوب بوده و امیدواریم بتوانیم با همدلی از بحران کرونا عبور کنیم.  
,
 
,
عزیزی با اشاره به تدوین بسته پسا کرونا در حوزه ورزش و جوانان، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در آن دوران اقدامات محتوایی و اثرگذاری را با جهش خوب رقم بزنیم که این مسئله در برنامه و تقویم مجموعه سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیز لحاظ شده است.  
,
 
,
وی اظهار کرد: مراکز منش شکوفایی جوان نیز در برخی شهرستان‌ها راه اندازی می‌شود که برای طرح سرباز مهارت نیز بسته یک هزار نفری را لحاظ می‌کنیم که به صورت رایگان اجرا می‌شود.
,
 
,
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از پیش بینی برگزاری اردوهای خوب خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده ۲۱ اردو در قالب طرح رویش هویتی و گردشگری مبتنی بر راه اندازی کسب و کارهای این حوزه در نقاط مختلف برگزار شود.
,
 
,
عزیزی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد که در مبارزه با کرونا بدون هیچ چشم داشتی همکاری داشتند مورد حمایت قرار می‌گیرند و با انعقاد قراردادهایی بخشی از هزینه‌های آنها تامین خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه