اخبار داغ

نگاهی به عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها در بحران کرونا؛

سپاه در خط مقدم پیشگیری و ریشه‌کنی کرونا در قم است/ از ضدعفونی کردن معابر تا راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت

سپاه در خط مقدم پیشگیری و ریشه‌کنی کرونا در قم است/ از ضدعفونی کردن معابر تا راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت
سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) قم نیز از همان ابتدا با تمام توان وارد مقابله با این بیماری در سطح استان شد و خدمات گسترده‌ای را تاکنون ارائه داده و همچنان در خط مقدم مقابله و پیشگیری قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا نزدیک به 50 روز است که استان قم درگیر بیماری کرونا است، بیماری که ابتدا از چین و شهر ووهان شروع و در ادامه کل جهان را درگیر کرد.

از همان روزهای نخست که این بیماری در کشور چین شیوع پیدا کرد مشخص بود که این ویروس به اغلب کشورهای دنیا به‌خصوص کشورمان مهاجرت کرده و مهمان ناخوانده‌ای را خواهیم داشت.

به‌هرحال از همان روزهای نخست کشف این بیماری در قم نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها با مدیریت ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان وارد میدان شده و در جهت پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری اقدامات خود را انجام دادند و همچنان نیز این اقدامات و برنامه‌ها ادامه دارد.

سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) قم نیز از همان ابتدا با تمام توان وارد مرحله مقابله با این بیماری در سطح استان شد.

ورود یگانی از نیروی زمینی سپاه برای ضدعفونی معابر، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، اختصاص بیمارستان امام علی ابن ابیطالب (ع) برای بیماران کرونایی، راه‌اندازی نقاهتگاه یاوران مهدی (عج)، ساماندهی و حضور گروه‌های جهادی در عرصه خدمت‌رسانی و... تنها گوشه‌ای از اقدامات سپاه قم در این مدت بوده است.

سپاه در خط مقدم پیشگیری و ریشه‌کنی کرونا در قم

سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور نیز در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح اقدامات سپاه در مقابله با ویروس کرونا در قم اظهار داشت: سپاه قم از همان روزهای نخست شیوع بیماری و با اعلام نیازی که از سوی ستاد مقابله با کرونا صورت گرفت وارد عمل شد و اقدامات مختلفی را چه از جهت درمانی و چه از جهت خدماتی را در دستور کار قرارداد.


وی ادامه داد: این اقدامات و فعالیت‌های تا امروز باقدرت ادامه داشته و در ایام تعطیلات نیز وقفه‌ای در کارها رخ نداده است.

کبیری پور به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط سپاه قم اشاره کرد و بیان داشت: ضدعفونی اماکن و معابر ازجمله مأموریت‌هایی بود که به سپاه واگذار شد و تا به امروز این کار ادامه داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر معابر خودروهای شخصی نیز توسط بسیجیان ضدعفونی می‌شود تا از گسترش این ویروس تا حد زیادی جلوگیری شود.

راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت

کبیری پور افزود: راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت از دیگر اقدامات سپاه بود که در مجتمع یاوران مهدی صورت گرفت که ازنظر پزشکی و مسائل بهداشتی بسیار بااهمیت است چراکه بیماران بعد از ترخیص بر اساس تصمیمی که پزشکان می‌گیرند دوره‌ای را در این نقاهتگاه سپری می‌کنند تا ازلحاظ عدم ابتلای دیگران و بهبودی کامل اطمینان خاطر ایجاد شود.

وی به سایر اقدامات سپاه اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی که یک‌بخشی از آن‌ها اهدایی فرمانده کل سپاه پاسداران بوده و بخشی هم توسط خیرین تهیه‌شده بود که بین نیازمندان و افراد درگیر با کرونا که از وضعیت مالی خوبی بهره‌مند نبودند صورت گرفت.

تولید ماسک ادامه دارد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) ادامه داد: تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی دیگر اقدامی بود که با حمایت سپاه در حال انجام است که با رعایت کامل اصول بهداشتی است و علاوه بر این تمامی تولیدات با اصول بهداشتی ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: ورود بسیجیان در کنار طلاب به بیمارستان‌ها به‌منظور انجام کارهای مختلف از قبیل خدماتی و همراه بیمار را داشتیم که با استقبال مراکز درمانی نیز روبرو شده است.

کبیری پور ادامه داد: درزمینهٔ غسل و سایر اقداماتی که برای متوفیان باید صورت بگیرد بسیجیان وارد عمل شدند و در حال خدمت‌رسانی هستند.

50 مورد کشفیات لوازم بهداشتی در استان توسط سپاه

وی مبارزه و مقابله با سودجویان را دیگر اقدام سپاه عنوان کرد و گفت: تاکنون 50 مورد کشفیات مواد بهداشتی و درمانی در استان داشتیم که با دستور دادستانی در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار گرفت.
کبیری پور ادامه داد: یگان فاتحین سپاه نیز بیش از یک ماه است که بحث غربالگری را در عوارضی قم- تهران و قم - کاشان انجام می‌دهند.

وی ابراز داشت: سرکشی از خانواده‌های متوفیان و توزیع آب‌میوه در مراکز درمانی از دیگر اقداماتی بود که در این مدت از سوی نیروهای سپاه و بسیج در سطح استان صورت گرفته است.

کبیری پور افزود: علاوه بر اقدامات صورت گرفته، سپاه قم با تمام توان در خدمت مردم و شهروندان است و هرزمانی که ستاد مبارزه به کرونا در استان نیازمندهای دیگری نیز داشته باشد و اعلام کند، سپاه قم در جهت رفع آن نیازها و ارائه خدمات وارد عمل خواهد شد.

وی با توصیه به مردم بیان داشت: مردم فهیم اصول بهداشتی را در قرنطینه خانگی رعایت کنند و در صورت بروز علائم اولیه با مشاوره‌های تلفنی کار خود راه بیندازند و بدون دلیل به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) تأکید کرد: بیمارستان سیار سپاه نیز از همان روزهای نخست در استان مستقرشده است و هرزمانی که نیاز باشد، راه‌اندازی خواهد شد.

تولید روزانه 20 هزار ماسک در قم

حمیدرضا طلوعی رئیس مجمع جهادگران استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این‌که روزانه هزار جهادگر در قم در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در استان قم تاکنون 160 گروه جهادی ثبت‌شده که شامل گروه‌های جهادی نواحی مقاومت، دانشجویی و بسیج اقشار می‌شود،


وی ادامه داد: خدمات متنوع و گسترده‌ای توسط این جهادگران انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن می‌توان به تولید روزانه 20 هزار ماسک توسط جهادگران اشاره کرد.

طلوعی تصریح کرد: البته یک اتفاق مهمی که در جریان مقابله با این بیماری رخ داد هماهنگی نواحی مقاومت و گروه‌های جهادی درزمینهٔ خدمت‌رسانی بود به‌طوری‌که درزمینهٔ تولید ماسک محور اصلی ناحیه دانشجویی است و سایر گروه‌ها به این ناحیه در این زمینه کمک می‌کنند.

وی ابراز داشت: ضدعفونی کردن معابر، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، حضور در بیمارستان‌ها و غسالخانه‌ها، شناسایی و حضور در منازل بیماران کرونایی و اهدای بسته‌ای بهداشتی، تهیه و توزیع اقلام ضروری، کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت، تهیه و توزیع آب‌میوه و.. در بیمارستان‌ها، ضدعفونی کردن خودروها و ... ازجمله اقدامات گروه‌های جهادی است.

بستری شدن بیش از 150 نفر در نقاهتگاه سپاه

ابوالفضل قدیری مدیر نقاهتگاه یاوران مهدی (عج) سپاه قم نیز در گفتگو با خبرنگار ما از بستری شدن بیش از 150 نفر در این نقاهتگاه از ابتدا تاکنون خبر داد و بیان داشت: نقاهتگاه یاوران مهدی از 17 اسفندماه کار خود را شروع کرد و تا به امروز در حال خدمت‌رسانی به بیماران است.


وی ادامه داد: ظرفیت این مجموعه 800 تخت بستری در دو بخش آقایان و خانم‌ها است که مراحل پس از بیماری را در این مرکز طی می‌کنند.

قدیری در پاسخ به این سؤال که این نقاهتگاه تا چه زمانی دایر خواهد بود، نیز ابراز داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این نقاهتگاه تا زمان برطرف شدن کامل بیماری در قم دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: حتی زمانی که تعداد بیماران در بیمارستان‌ها رو به کاهش هم باشد با توجه به این‌که این نقاهتگاه حلقه‌ای آخر ریشه‌کنی این بیماری است، پذیرای بیماران بهبودیافته خواهد بود.

قدیری تأکید کرد: علاوه بر همکاری و مساعدت‌های دانشگاه علوم پزشکی، سپاه قم و خیرین نیز در تأمین نیازهای نقاهتگاه مشارکت جدی دارند.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سپاه در خط مقدم پیشگیری و ریشه‌کنی کرونا در قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راه‌اندازی نقاهتگاه با 800 تخت,
,
,
,
,
,
, تولید ماسک ادامه دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, 50 مورد کشفیات لوازم بهداشتی در استان توسط سپاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تولید روزانه 20 هزار ماسک در قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بستری شدن بیش از 150 نفر در نقاهتگاه سپاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه