اخبار داغ

حجت الاسلام و المسلمین جعفر شهشهانی:

مجلس باید به میدان بیاید و وزارت طب سنتی را پایه گذاری کنند/ با راه حل های مقطعی نمی توان از پس مشکل کرونا برآمد

مجلس باید به میدان بیاید و وزارت طب سنتی را پایه گذاری کنند/ با راه حل های مقطعی نمی توان از پس مشکل کرونا  برآمد
پژهشگر طب اسلامی و ایرانی گفت: باید راهکار های پیشگیری ارزان و حتی مجانی برای مقابله با ویروس ارائه داد و این توانمندی در ایران وجود دارد. اگر در ایران این کار را شروع کنیم می توانیم منطقه و حتی اروپا را نجات بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین نشست هم اندیشی حکمای طب سنتی ایرانی با محوریت کرونا با حضور فعالین و دست اندرکاران طب سنتی و ایرانی در سالن همایش های مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) با محوریت وحدت بخشی به اقدامات برای مقابله با کرونا برگزار شد. در همین راستا، حجت الاسلام و المسلمین جعفر شهشهانی، پژوهشگر طب اسلامی در گفتگویی، به مسائل مهم این نشست و لزوم توجه به طب سنتی برای درمان و بهداشت اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شهشهانی در ابتدا با بیان اینکه یکی از مسائل مثبتی که کرونا برای جامعه ما و جامعه بشریت داشت این بود که ظرفیت های مردمی در درمان را شناسایی کنیم؛ گفت:  ظرفیتهایی که فوق مسائل است. ظرفیتهای گسترده مردمی در طب اسلامی و طب سنتی و طب مکمل و به طور کلی طب طبیعی و اینکه ما چگونه می توانیم در این مسیر حرکت کنیم. اگر با نگاهی مثبت به کرونا بنگریم نقاط ضعف درمانی طب رایج را می فهمیم و ما این نگاه مثبت را داریم چون ویروس آمده و طب جهانی از حل مشکل عاجز است ولی در این سو و در دل انقلاب 41 ساله ما ظرفیت های بزرگی در طب اسلامی و سنتی و مکمل و طب طبیعی وجود دارد در تمامی اقوام کره زمین طب بومی و جغرافیایی وجود دارد.

,

وی افزود: من عقیده دارم مشکل شیوع ویروس کرونا برای جامعه ما چند کار مثبت کرد. توان جسمی جامعه ما را بالا می برد و قدرت روحی ما را قوی تر می کند و ظرفیت وجودی ما را در این حمله مشخص می کند و موجب می شود به راهکارهای اساسی جنگ های بیولوژیک دست پیدا کنیم. چون سلاح بیولوژیک را آورده اند و در میدان جنگ هستیم حالا ما باید چه کاری انجام بدهیم؟! اولین کار این است که قدرت روحی و ظرفیت وجودی جامعه را بالا ببریم اگر چنین کنیم کرونا را شکست می دهیم.

,

این پژوهشگر طب اسلامی خاطر نشان ساخت: روشهای درمانی در ایران فوق العاده متفاوت و همگی ثمر بخش است چون وحدت جهت اختلاف عمل را توجیه می کند. ما می توانیم در هر استانی اطبا و حکمای آن استان را مستقلا جمع کنیم و برای هر استان و هر شهر و روستایی برنامه ریزی کنیم. اگر کرونا به یک روستا در پشت کوه حمله کرد وزارت بهداشت چه کاری می تواند انجام بدهد؟! باید راهکار های پیشگیری ارزان و حتی مجانی ارائه داد و این توانمندی در ایران وجود دارد. اگر در ایران این کار را شروع کنیم می توانیم منطقه و حتی اروپا را نجات بدهیم. این ظرفیت در ایران وجود دارد.

,

شهشهانی گفت: اولین گام پایه گذاری سازمان مستقل طب اسلامی و سنتی است. و والاتر از این وزارت بهداشت طب اسلامی و سنتی آغاز به کار کند و این کار از مجلسی که پیش روست انتظار می رود. نیروهای قوی مجلس باید به میدان بیاییند و وزارت طب سنتی را پایه گذاری کنند. این کار نه فقط برای مقابله با کرونا بلکه برای رویارویی با ویروس ها در جنگ بیولوژیک است. این جنگ دامنه ای دارد و ادامه دار خواهد بود اینطور نیست که بگوییم با کرونا تمام می شود و بعدی در کار نیست گفته شده است.

,

وی افزود: گفته می شود چین بالای 80% در مهار موفق بود. چون چین وزارت طب سنتی مستقل دارد و این جدا از وزارت طب رایج است. اگر در ایران به میمنت حمله این ویروس انحصار طلبی و قدرت طلبی وزارت بهداشت پایین بیاید و مجلس وزارت طب اسلامی و سنتی را تصویب کند می توان مشکل را در کشور و منطقه و جهان حل کنیم.

,

این پژوهشگر و متخصص طب اسلامی گفت: راهکار ها بیش از این ها است و ما صدها راهکار برای این ویروس داریم. نه این ویروس بلکه کل ویروس هایی که در جنگ بیولوژیک با آنها درگیر خواهیم بود. فقط باید اجازه بدهند که حکما و اطبای هر استانی به طور مستقل جمع شوند و از این ظرفیت بزرگ اجتماعی استفاده کنیم. در این صورت مشکل زودتر از یک ماه حل می شود.

,

وی افزود: اولین مرحله پیشگیری و دومین مرحله تقویت سیستم دفاعی بدن مردم ایران است. سومین مرحله بالا بردن روحیه و ظرفیت وجودی و قدرت روحی است که این کار از عهده طب جدید خارج است ولی دین اسلام می تواند به میمنت ظهور تمدن نوین اسلامی و تمدن وحیانی امام زمان این کار را انجام بدهد. اولین کاری که ما باید انجام بدهیم بالا بردن قدرت روحی و ظرفیت وجودی جامعه است تا از این جنگ روانی که حتی از خود ویروس خطرناکتر است جلوگیری کنیم. ترس در مکتب ما وجود ندارد اگر ترس وجود داشت در 8 سال دفاع مقدس پیروز نمی شدیم. در مکتب ما شجاعت وجود دارد. باید دارو و نوشیدنی بیاوریم که سیستم دفاعی قوی شود و اولین مساله پیشگیری است و به طور عام می توان پیشگیری را در جامعه انجام داد و کنترل کرد.

,

وی با انتقاد از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا، گفت: تمام مساجد و امام زاده ها را تعطیل کردند ولی ازدحام در مترو به حدی زیاد است و مردم آنچنان در دل هم چپیده اند که باید گفت با این وضعیت می خواهید چه بکنید؟! با ترافیک تهران چه خواهید کرد؟! می گویید در مساجد باید بسته شود ولی در تهران با سه معضل اساسی روبرو هستیم. مترو و صندلی های مترو و جمعیت و ترافیک باید راه حل های استراتژیک داشته باشند. با راه حل های مقطعی نمی توان از پس مشکل برآمد.

,

شهشانی خاطرنشان کرد: ما با صراحت اعلام می کنیم که ظرفیت حل این مشکل را در ایران و منطقه داریم و می توانیم الگویی برای اروپا باشیم و آنجا را نیز نجات بدهیم. به میمنت الهی و یاری از 14 معصوم این ظرفیت در ایران وجود دارد. مشکل اینجاست که از این ظرفیت اجتماعی استفاده نمی شود. از حکما و اطبا و نیروهایی که در مسیر طب اسلامی و طب سنتی در حرکت هستند استفاده نمی شود. باور کنید یک بخور آب جوش که می تواند در جامعه عمومیت داشته باشد در پیشگیری موثر است و کرونا را در لحظه در مخاط می کشد چون کرونا تا چهار روز در مخاط بینی و گلو است. باید این ویروس را در مخاط بینی کشت تا به ریه نرود.

,

وی در پایان گفت: وزارت بهداشت به ما گوش بدهید ما شما را دوست داریم پزشکان و پرستاران ما در خط مقدم این جبهه تلف می شوند و بیماران هم تلف می شوند؛ چون عوارض وایتکس در بیمارستان ها خود باعث مشکلات ریوی شدید است. این عامل را بردارید و ضد عفونی طبیعی را به میدان بیاورید. صد ها ضد عفونی کننده طبیعی داریم ما می توانیم راه حل های زیبایی ارائه کنیم و از شهادت این افراد پیشگیری کنیم. این بیمارستان و آی سی یو و سی سی یو نمی تواند مشکل را حل کند. امنترین مساله قرنطینه در خانه است. قرنطینه تعطیل کردن جامعه نیست باید راهکاری داد تا جامعه حرکت داشته باشد ولی ویروس را از بین ببریم ولی فعالیت و جهش اقتصادی داشته باشیم. باید با مجموعه نگاهها یعنی نگاه استراتژیک در مبارزه بر علیه ویروس ها و جنگ بیولوژیک به میدان بیاییم.

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه