اخبار داغ

در گفت و گو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

رییس جمهور در مدیریت کرونا به دنبال گشایش در برجام است؟

رییس جمهور در مدیریت کرونا به دنبال گشایش در برجام است؟
مرندی گفت: تحلیل عملکرد رییس جمهور در مدیریت بیماری«کرونا» نشان می‌دهد که مقصود وی از اقدامات انجام شده حاصل شدن گشایشی در برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص تحلیل عملکرد اقدامات دولت در مورد بحران کرونا اظهار داشت: باید دولت را از شخص رئیس جمهور تفکیک کرد، زیرا اگر مقصود از دولت شخص رئیس جمهور باشد چندان اقدامات موثری انجام نشده و در واقع رئیس‌جمهور وارد صحنه نشد و برای رسیدگی به کارها از اتاق خود بیرون نیامد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: در حالی که روسای دیگر قوا نظیر رئیس قوه قضائیه و مقننه وارد میدان شدند و حتی رئیس مجلس مبتلا به بیماری کرونا شد با این حال رئیس جمهور تمام کارها را به وزارت بهداشت محول کرد در حالی که شخص رئیس جمهور باید رئیس ستاد کنترل کرونا باشد که تمام وزارتخانه‌ها را زیر نظر دارد، نه یک وزارتخانه مانند وزارت بهداشت هر چند که عملکرد بسیار خوبی داشت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مجموع عملکرد ایران در خصوص کنترل بیماری کرونا از بیشتر کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه و انگلیس بهتر بود و سریعا از زمانی که نخستین نشانه‌های بیماری کرونا در ایران مشاهده شد، شاهد اقدامات جدی وزارت بهداشت از دوم و سوم اسفند - حتی تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها- بودیم در حالی که کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، آلمان و ایتالیا بسیار دیر اقدام کردند و موجب شد بیماری به سرعت در این کشورها پیش رود و نتوانند آن را کنترل کنند.

,

مرندی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت بسیار خوب عمل کرد، گفت: اینکه وزارت بهداشت این موضوع را مدیریت کرد نباید مانع گلایه از رئیس جمهور شود، زیرا به نظر می رسد آقای روحانی وظیفه خود را در خصوص این موضوع به خوبی ایفا نکرده است و همه امور را به وزارت بهداشت واگذار کرد در حالی که وزارت بهداشت ابزارهای کنترل و مدیریت این مسئله را همه ابعاد در اختیار ندارد، بلکه تنها در حدود وزارتخانه خود از پس امور بر می آید.

,

وی عنوان کرد: انتظار می‌رفت در حالی که روسای دیگر قوا وارد گود شدند و به سرکشی از بیماران مبتلا به کرونا پرداختند رئیس‌جمهور نیز اقداماتی جدی انجام می داد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه روند کند مدیریت روحانی سبب شد زمان طلایی از دست برود، همچنین در شرایط بحرانی سازوکارهای جدیدی معرفی نکرد، گفت: شنیده می شود اقدامات پیشگیرانه فعلی نیز با اصرار و وزارت بهداشت و تهدید وی به استعفا انجام شده و رئیس جمهور آن گونه که گفته می‌شود و به گفته یکی از معاونین وزرا که در مصاحبه تلویزیونی نیز تلویحاً به آن اشاره کرده رئیس جمهور با این کنترل ها و محدودیت ها چندان موافق نبود و زودتر می خواهد شرایط را به سمت عادی سازی برگرداند.

,

مرندی افزود: همچنین تحلیل‌های دیگری برای این اقدامات رئیس جمهور وجود دارد مبنی بر اینکه مقصود وی حاصل شدن گشایشی در برجام است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه