اخبار داغ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری:

سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری برای بیکارشدگان ناشی از کرونا است

سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری برای بیکارشدگان ناشی از کرونا است
حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری فقط برای بیکار شدگان ناشی از کرونا که تابع قانون کار و تامین اجتماعی هستند طراحی شده است، لذا به درخواست با سابقه بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری، کارگران ساختمانی، اختیاری و مشاغل آزاد و حرف ترتیب اثر داده نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحفیظ‍‌ الله فاضلی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز اظهار کرد: سامانه ثبت درخواست برقراری بیمه بیکاری یک پورتال کشوری است و از طریق استان بررسی نمی شود.

وی در ادامه بیان کرد:  پورتال مذکور فقط برای بیکار شدگان ناشی از کرونا که تابع قانون کار و تامین اجتماعی هستند طراحی شده است، لذا به درخواست با سابقه بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری، کارگران ساختمانی ، اختیاری و مشاغل آزاد و حرف ترتیب اثر داده نمی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعطیلی کارگاههای مشمول قانون کار باید با تایید ستاد پیشگیری از کرونای استان صورت پذیرد.

وی در ادامه بیان کرد:  درخواست ها بصورت متمرکز در کمیته ستادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی بررسی و نتیجه یا از طریق پورتال و یا بصورت پیامک به اطلاع متقاضی اعلام می‌ شود.

فاضلی تشریح کرد: نظر به اینکه در اکثر موارد از قبیل پروژه ها محل اشتغال و محل سکونت متقاضیان متفاوت می باشد لذا ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نقشی در برقراری یا عدم برقرار مقرری بیمه بیکاری ندارند و مراتب توسط وزارت متبوع بررسی و اعلام می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین‌نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه