اخبار داغ

یادداشت/

آقای گبرلو دیگران هم حرف دارند

آقای گبرلو دیگران هم حرف دارند
برنامه تحلیل و بررسی حواشی اخیر سریال "پایتخت" شب گذشته با اجرای محمود گبرلو به گونه ای برگزار شد که بیشتر به یک گپ و گفت دوستانه می مانست.
[

به گزارش  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حاشیه‌های ایجاد شده و انتقادهای وارد بر سریال پایتخت باعث شد تا شب گذشته به جای پشت صحنه‌ی سریال پایتخت، نشست ۵ نفره تحلیل و بررسی این سریال با حضور سیروس مقدم، کارگردان، مهدی فرجی مشاور سریال، دو تن از اهالی رسانه که اتفاقا از رسانه های نسبتا بی تعارف هم هستند و مجری برنامه محمود گبرلو برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این یادداشت نه قصدی برای پوشش برنامه وجود دارد و نه تصمیم داریم انتقادهای درست و نادرست در مورد پایتخت را دوباره گویی کنیم.
,
 
,
روی سخن این متن چند جمله ای خطاب به صدا و سیما و به خصوص آقای گبرلو است، آقایانِ صدا و سیما معلوم نیست خود نیز می دانند موضعشان چیست یا خیر! بهتر است به جای بازی‌های رسانه‌ای، با مخاطبان با صداقت برخورد کنند، تناقض آشکاری که میان صحبت های رئیس سازمان و برنامه تولید شده درباره سریال پایتخت وجود داشت، بیشتر به یک خودزنی شباهت داشت تا بررسی و تحلیل. 
,
 
,
آقای دکتر علی عسگری ریاست سازمان همین دو روز پیش بود که در دستوری ویژه به سید مرتضی میرباقری با اشاره به حواشی قسمت آخر مجموعه پایتخت 6 تاکید کرده لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!
,
 
,
 و حالا برمی گردیم به برنامه دیشب، برنامه‌ای که بیشتر شبیه یک شوی تدارک دیده شده از سوی سازمان صدا و سیما بود تا نقد و بررسی سریال و پاسخ به انتقادات. 
,
 
,
آقای گبرلو! آن‌هایی که در سمت راست شما نشسته بودند نیز حرف‌هایی برای سخن داشتند، مگر نه آن که یک مجری باید در چنین مواقعی بی طرف باشد و با بی طرفیِ خود، راه را برای صحبت و گفتگوی آزاد و حتی به چالش کشیدن دو طرف باز کند تا به این ترتیب بسیاری از سوالات مخاطبان، منتقدان پاسخ داده شده و عوامل نیز بتوانند به خوبی منظور خود را به بیننده و همچنین منتقدان برسانند، پس این چنین کنترل و هدایت برنامه به چه معنا است؟ این که دائما فضا را به تعارف کشانده، و اجازه بیان شدن بسیاری از سوالات را ندهید و جالب این که خودتان نیز دائما وسط حرف همه بپرید گویای راه و رسم جدید اداره کردن یک جلسه نقد و بررسی شده است و ما از آن بی خبر بوده‌ایم! کاش در این برنامه بیش از این که نقش کارشناس سینمایی را ایفا می کردید، مجری تلویزیون می بودید! تا شاید به این ترتیب مخاطبان دچار سوءتفاهم نشوند. به عنوان مثال اصرار بیش از حد شما به دفاع از فیلم از ایرادات وارده به نحوه اداره این برنامه بود، در حالی که بهتر بود اجازه می دادید تا توضیحات از سوی عوامل فیلم باشد که این چنین قطعا بیشتر هم به دل مخاطب می نشست و فکر نمی کرد که به درک رسانه‌ای او توهین شده است.
,
 
,
حتی برخی سوالات مهم در حالی توسط مجری برنامه نادیده گرفته می شد، که جز اصلی ترین سوالات مخاطبان بود، اما به ناگاه مجری برنامه دقیقا دو بار پس از طرح پرسش توسط پژمان کریمی، خبرنگار و منتقد حاضر با نیمه تمام گذاشتن سخنان او بیننده را به دیدن یک آیتم دعوت می کرد و بعد همان سوال در میان مباحث بعدی گم می شد!
,
در کل فضای برنامه طوری بود که بی تعارفی و صداقت آقای سیروس مقدم در دفاع از کار خود قابل تحسین و تعارفات دیگران باعث دلزدگی از برنامه شد!
,
 
,
باید به صدا و سیما این نکته را متذکر شویم که سواد رسانه‌ای مردم بالا رفته و فرق برنامه‌های جدیِ تحلیلی با برنامه‌هایی که تنها هدفشان بازی رسانه‌ای است را به خوبی تشخیص می دهند، ای کاش سازمان نیز مانند آقای مقدم بی رودربایستی تر با این موضوع برخورد می کرد  تا دچار دوگانگی در انتقادات مدیران این سازمان از سریال با برنامه های تدارک دیده شده درباره آن نمی شدند! نه به آن واکنش تند مدیران این سازمان و نه به برنامه دیشب!
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه