اخبار داغ

رییس سازمان صمت استان اعلام کرد؛

خرید و ذخیره سازی روزانه ۳۰ تن مرغ زنده در خراسان شمالی

خرید و ذخیره سازی روزانه ۳۰ تن مرغ زنده در خراسان شمالی
رضا فیروزه گفت: کارگروه تنظیم بازار استان در راستای مدیریت مرغ مازاد بر نیاز استان همچنین حمایت از مرغداران استان مصوب کرد که روزانه 30 تن مرغ زنده از مرغداران استان خریداری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فیروزه،رییس سازمان صمت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: طی روزهای اخیر به موضوع کشتار مرغ و ذخیره سازی مرغ مازاد در استان انتقاداتی وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

فیروزه گفت: مرغداران استان به علت تعطیلی رستوران ها و عدم برگزاری مجلس با مسئله عدم فروش بخشی از تولیدات خود مواجه شدند و آنان بخشی از مرغ های زنده خود را به دلیل تفاوت قیمت به کشتارگاه های گنبد ارسال می کردند.

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که در استان باید روابط میان مرغداران با کشتارورزان برپایه مشتری مداری باشد تا نیاز استان به این کالا در داخل استان تهیه و تامین شود و یخچال های فروشگاه های عرضه مرغ گرم استان از این کالا خالی نماند.

,

وی همچنین افزود: منطقی است که فقط مازاد تولید به خارج از استان ارسال شود و نه اینکه با وجود برخورداری از سالن های مرغداری در استان مرغ مورد نیاز از سایر استان ها تامین شود.

,

فیروزه اعلام کرد: در همین راستا، در هفته جاری کارگروه تنظیم بازار استان تشکیل و مصوب شد که کشتارگاه های استان روزانه 30 تن مرغ زنده از مرغداران استان خریداری و منجمد کنند و شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز روزانه 30 تن مرغ منجمد را ذخیره سازی و در زمان مقرر به بازار عرضه کنند.

,

وی همچنین عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد که مرغداران، نماینده ای را با هماهنگی جهاد کشاورزی استان انتخاب و یک قرارداد یکساله با کشتارورزان استان منعقد کنند تا در طول سال به طور مستمر خریداری مرغ زنده از مرغداران استان انجام و کشتار شود.

,

وی درباره تامین اقلام بهداشتی و مورد نیاز در استان نیز اعلام کرد: طی مدت شیوع این بیماری با راه اندازی خطوط تولید اقلام بهداشتی در استان شامل ماسک و محلول های ضد عفونی کننده، حرکت استان به سوی خودکفایی در تامین این اقلام بوده است.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: با این وجود، برای پاسخگویی به نیاز هم استانی ها به این اقلام، طی این مدت 61 هزار و 700 لیتر محلول ضد عفونی کننده را از بازار داخل کشور همچنین ارمنستان به استان وارد کرده ایم.

,

وی همچنین یادآور شد: به زودی خط تولید دستکش نایلونی نیز در استان وارد مدار تولید می شود.

,

فیروزه در خاتمه اعلام کرد: طی مدت شیوع این بیماری در استان 68 پرونده در زمینه احتکار و گران فروشی نیز تشکیل و با متخلفان برخورد شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه