اخبار داغ

وزیر کشور:

وزارت بهداشت در آمادگی کامل تامین امکانات و تجهیزات قرار دارد

وزارت بهداشت در آمادگی کامل تامین امکانات و تجهیزات قرار دارد
رحمانی فضلی عنوان کرد: وزارت بهداشت ما در آمادگی کامل در شناخت مناسب و در تامین امکانات و تجهیزات کامل قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:با هماهنگی که در سطح ملی و استانی نسبت به موضوع مبارزه با کرونا بین مسئولین انجام شده، آنچه الان در آن واقع هستیم و می توانیم یک ارزیابی نسبت به آن داشته باشیم این است که همه مسئولین و دستگاه های اجرایی نسبت به مساله توجیه، شناخت مکفی دارند و هماهنگی ها بسیار خوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر کشور با اشاره به وجود ضعف هایی در روزهای ابتدایی مبارزه با بیماری کرونا، گفت: در شرایط کنونی با توجه به ضعفی که در روزهای ابتدایی در تامین امکانات، تجهیزات و شرایط بستری شدن در بیمارستان ها، مشکل احتمالی تخت و یا دغدغه و نگرانی که پزشکان و پرستاران عزیز داشتند،  ما الان در جایی ایستادیم که وزارت بهداشت ما در آمادگی کامل در شناخت مناسب و در تامین امکانات و تجهیزات کامل قرار دارد.

,

مردم  با افزایش سطح آگاهی و خود کنترلی  توانستند به ما کمک کنند

, مردم  با افزایش سطح آگاهی و خود کنترلی  توانستند به ما کمک کنند,

وی ادامه داد: این موضوعات با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی در کشور انجام شد و نتیجه آن شده که ما امروز در مدیریت این مساله مسیری را که در پیش گرفتیم کاملا برای مسئولین و مردم مشخص است؛ مردم عزیزمان در این ایام با افزایش سطح آگاهی و خود کنترلی و مدیریت خودشان توانستند به ما کمک های عظیمی کنند.

,

وزیر کشور اضافه کرد: یکی از مباحثی که از روزهای اول مطرح بود این بود که ما با توجه به این طرح کاهش فاصله اجتماعی اقداماتی همچون تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مراکز تجمع جمعیتی انجام شد، و در مرحله دوم این طرح از هفتم فروردین شدت بیشتری پیدا کرد.

,

وی ادامه داد: همه مسئولین و مردم با هماهنگی و همکاری بسیار خوبی که داشتند باعث شد، شرایط مطلوب تری داشته باشیم که همین جا لازم می دانم از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت، فرمانداران، استانداران و بخشداران تشکر کنم.

,

رحمانی فضلی بیان داشت: حدود ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ شهر داریم که شهرداران در زمینه ضد عفونی کردن شهر و کمک های مختلف فعالیت داشتند. 

,


وزیر کشور گفت : ما در کنار انجام فعالیت و هماهنگی پیگیری و انجام اقدامات لازم که وزارت بهداشت تشخیص در حوزه امنیتی،اقتصادی و اجتماعی تشخیص می داد وطارت کشور با مسائل بحرانی در شهرستان های مختلف مثل مسئله سیل روبرو بودیم و همین طور  با مسائلی در موضوعات مرزی نیز با اقداماتی روبرو بودیم که باید اقدام می شد .

,
,

از ۲۳ فروردین مشاغل با ریسک کم بجز در تهران فعالیت خود را شروع کنند 

, از ۲۳ فروردین مشاغل با ریسک کم بجز در تهران فعالیت خود را شروع کنند ,

رحمانی فضلی ضمن بیان اینکه وزارت کشور در کنار انجام مسائل خودش باید این وظایف را نیز انجام می داد، اظهار داشت: با شروع مرحله جدید این طرح تحت عنوان فاصله گذاری هوشمند، اصناف به سه دسته تقسیم شده اند.مشاغل با ریسک کم، متوسط و بالا تقسیم بندی شده است

,

وی ادامه داد: مقرر شده از ۲۳ فروردین مشاغل با ریسک کم بجز در تهران فعالیت خود را شروع کنند و ما هم پروتکل های لازم را به همه فرمانداران و استانداران داده ایم تا نظارت های دقیق انجام شود و در تهران هم از ۳۰ فروردین این کار انجام می شود.

,

ستاد ملی مبارزه با کرونا قبل از ۳۰ فروردین در مورد مدارس تصمیم می گیرد

, ستاد ملی مبارزه با کرونا قبل از ۳۰ فروردین در مورد مدارس تصمیم می گیرد,

وزیر کشور تصریح کرد: برای موضوعاتی مثل تجمعات، آموزش و پرورش به همین روند ادامه می دهند و قبل از ۳۰ فروردین مجدداً ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تشکیل جلسه بدهد و تصمیمات مقتضی گرفته شود.

,

وی ادامه داد: ما جلسات متعددی در قالب کمیته امنیتی و انتظامی که بر عهده وزارت کشور است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تصویب مقام معظم رهبری را هم داشته که وزارت کشور عهده دار هماهنگی استانها باشد ما نیز فعالیت های بیشتری را در این حوزه تدارک دیدیم.

,

باید مشارکت را ادامه دهیم

, باید مشارکت را ادامه دهیم,

رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت های رئیس جمهور در این مدت اظهار داشت:  روند در کشور خیلی کاهشی بوده است البته این بدان معنا نیست که بگوییم فعالیت ها باید عادی باشد، بلکه باید این روند را ادامه بدهیم که یک طرف نظام و حاکمیت است و یک طرف دیگر مردم هستندکه باید مشارکت را ادامه دهیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه