اخبار داغ

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره):

197 هزار تن گندم وارد کشور شد

197 هزار تن گندم وارد کشور شد
عادل دریس با اشاره به 6 فروند کشتی حامل 196 هزار و 704 تن محموله گندم که طی یک عملیات شبانه‌روزی تخلیه شده است، گفت: تا کنون ١١6 هزار تن از محمولات گندم به وسیله ناوگان ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور حمل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تشدید ویروس کرونا و همه گیر شدن این ویروس در سطح جهانی، همواره نگرانی هایی در خصوص نبود ذخیره کافی غلات و مواد غذایی برای مردم به وجود آمده است. گزارش ها حاکی از آن است که ایران در موضوع ذخیره سازی غلات و کلاهای اساسی از طرفیت های بالایی برخوردار است در همین راستا  مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گزارش می دهد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عادل دریس مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با یادآوری این‌که از ابتدای امسال تا 16 فروردین در بندر امام خمینی (ره) 6 فروند کشتی حامل 196 هزار و 704 تن محموله گندم در عملیات شبانه‌روزی تخلیه شده است، اظهار کرد: تاکنون ١١6 هزار تن از محمولات گندم به وسیله ناوگان ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

,

وی با اشاره به تخلیه 690هزار تن کالای اساسی در 16 روز ابتدایی سال جاری، بیان داشت: تخلیه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ١5 درصد رشد را نشان می دهد که حکایت از مجموعه تلاش‌های بی‌وقفه، امکانات‌ و تجهیزات پاسخگوی این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها دارد.

,

وی افزود: به دنبال بارگیری 2 هزار و 324 دستگاه واگن تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری حجم بارگیری ریلی انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره)  با 13درصد رشد نسبت به مدت مشابه به بیش از 159 هزار و 763 تن رسید.

,

دریس  با اشاره به افزایش ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی از جمله گندم  در نیمه فروردین ماه سال جاری به بندر امام(ره)، تصریح کرد: با فعال سازی تمام امکانات  و توان ریلی موجود   و همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، 74 هزار  و 490 تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی(ره) بارگیری  و از شبکه ریلی در اقصی نقاط کشور توزیع شد.

,

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تسهیل سازی در بهره گیری از ظرفیت های ریلی در مجتمع بزرگ تجاری  را از اهم اقدامات  طی سال گذشته اعلام کرد و افزود: با افزایش باسکول های ریلی از 5 به 11 دستگاه همچنین افزایش ایستگاه های بارگیری ریلی از 5 به 10 نقطه در کنار 24 ساعته کردن فرآیند بارگیری تمهیدات مؤثری برای افزایش سهم حمل و نقل  ریلی فراهم شد.

,

به گزارش خبرگزاری تسنیم وی با اشاره برخورداری بندر امام خمینی(ره) از 140 کیلومتر راه‌آهن داخلی، این بندر را از مهم ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی  توصیف کرد و افزود: در دوازده ماهه سال گذشته افزون بر 3 میلیون تن کالا از طریق بارگیری نزدیک به 53 هزار واگن  به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه