اخبار داغ

پس از حاشیه‌های موجود در خصوص دلایل افزایش آمار ابتلا؛

عقب‌نشینی علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از اعلام روزانه آمار کرونا/ چرا تأییدیه وزارتی برای ارائه آمار کرونا پس از ۴۰ روز الزامی شد؟!

عقب‌نشینی علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از اعلام روزانه آمار کرونا/ چرا تأییدیه وزارتی برای ارائه آمار کرونا پس از ۴۰ روز الزامی شد؟!
پس از اینکه طی چند روز گذشته شاهد سیر صعودی آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان‌غربی بودیم، شب گذشته اعلام شد که این آمار از این پس با فاصله ۲۴ ساعته و پس از تایید وزارت بهداشت اعلام می‌شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا و دیگر جزئیات مربوط به این ویروس در سطح کشور انجام می‌شود و تمام استان‌ها در کنار وزارت بهداشت نسبت به ارائه روزانه آمار این بیماری اقدام می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

هرچند از همان روز نخست شیوع بیماری در آذربایجان‌غربی، با توجه به نبود فردی به عنوان روابط عمومی یعنی حلقه اتصال ستاد استانی مبارزه با کرونا و رسانه‌ها، اطلاعات نه چندان مناسبی از وضعیت ارائه نمی‌شد، اما پس از مدتی و با ورود رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای پاسخگویی، این وضعیت تا حدودی بهبود یافت.

,

اعلام آمار روزانه مبتلایان و سایر افراد درگیر بیماری کرونا در کنار اقداماتی نظیر ارائه مصوبات جلسات ستاد مبارزه با کرونا توسط استاندار و نیز حضور میدانی مسئولان مربوطه در میان گروه‌های پای کار مبارزه در مناطق مختلف، از مهم‌ترین اقداماتی بود که مدتی در سطح استان انجام شد و به یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد اعتماد در میان مردم نسبت به روشنگری مسئولان تبدیل شد.

,

اما با گذشت مدتی از اقدامات جالب توجه ستاد استانی و به دلیل تصمیمات غیرطبیعی از سوی ستاد کشوری مبارزه با کرونا مبنی بر جلوگیری از ورود مستقیم مسئولان استانی به ماجرای تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت کرونا، شاهد عدم مدیریت صحیح جلسات از سوی استاندار و نیز تغییرات ساعتی برخی تصمیمات و مصوبات استانی به دلیل مغایرت آن‌ها با مصوبات کشوری بودیم.

,

این امر تا جایی پیش رفت که حتی ابلاغیه تعطیلی قبل از عید نوروز برای برخی بازارهای محلی و اماکن پرتردد که توسط شهرستان‌ها انجام شده بود، توسط ستاد کشوری ملغی شد و به این ترتیب تا زمان اعلام تعطیلی دیرهنگام تمام اماکن عمومی همچنان شاهد شلوغی بازارها بودیم.

,

در کنار تمام این اقدامات، تنها کاری که طبق روال عادی ادامه داشت و هرشب به یکی از اخبار مهم و ثابت رسانه‌ها تبدیل شده بود، اعلام آمار افراد درگیر با بیماری در شهرستان‌ها بود که توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ارائه شده و به این ترتیب شرایط استان از بابت شیوع بیماری نمایان می‌شد.

,

طی روزهای اخیر و با توجه به سیر صعودی تعداد مبتلایان به ویژه در شهرستان‌های بزرگ، انتقاداتی نسبت به مدیریت این بیماری و نیز عدم تاثیرگذاری تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در حوزه پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری مطرح شد.

,

گویا همین موضوعات کافی بود تا بالاخره شب گذشته خبری مبنی بر عدم اعلام آمار کرونا در رسانه‌ها مطرح شده و به دنیال آن نیز متن خبری از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان منتشر شود.

,

آنچه از زبان «جواد آقازاده» در توجیه دلیل عدم اعلام آمار کرونا مطرح شده، این بود که «به منظور هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به کوید ۱۹ با یک روز تاخیر اعلام خواهد شد.»

,

اما کسی این موضوع را روشن نکرد که چرا طی نزدیک به ۴۰ روز گذشته هیچ تاییدیه‌ای برای اعلام آمار از سوی وزارت بهداشت نیاز نبود و پس از اینکه وضعیت قرمز در استان اعلام شده و آمار تصاعدی با شدت بیشتری آغاز شده چنین تصمیم و تاییدیه‌ای الزامی شد؟

,

این امر تیر خلاصی بر ادامه روند فعلی آماردهی بود تا از این پس نه تنها آمار به صورت روزانه ارائه نشود بلکه حتی شاهد تایید یا عدم تایید آمار از سوی وزارت بهداشت باشیم و به این ترتیب شرایط سختی برای رسانه‌ها در خصوص ارائه آمار با صداقت برای مردم به وجود آید.

,

باید دید در نهایت چه پشت پرده‌ای از وضعیت فعلی عیان خواهد شد و کدام مسئول جرأت اظهار دلایل واقعی عدم ارائه آمار روزانه کرونا در سطح استان را خواهد داشت؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه