اخبار داغ

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه عنوان کرد

راه‌اندازی ۲۰ کاروان شادی «مهر مهدوی» در کرمانشاه

راه‌اندازی ۲۰ کاروان شادی «مهر مهدوی» در کرمانشاه
مهدی عبدالمالکی گفت: در روز و شب میلاد با سعادت امام زمان (عج) ۲۰ کاروان شادی در محلات کرمانشاه به راه می‌افتند تا شادی را به شهروندانی که در خانه هستند برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مهدی عبدالمالکی صبح امروز در نشست خبری مجازی به تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در خصوص مقابله با کرونا پرداخت و اظهار داشت: در سبک جدید زندگی که متأثر از شیوع کرونا است اصلی ترین بازیگران خانواده‌ها هستند که به تحقق شعار در خانه ماندن کمک می‌کنند.

وی از رفتار مردم و رعایت آنها در این مدت تقدیر کرد و افزود: این برخورد مردم یک سرمایه اجتماعی است که امیدواریم با تداوم آن بر مشکل شیوع این بیماری فائق آییم.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در کنار سایر فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری از ابتدای شیوع کرونا فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

به گفته عبدالمالکی، این برنامه‌ها در ۱۸ سرفصل آغاز شده و با توجه به اینکه شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌های نوروزی این سازمان مختل شد، لذا برنامه‌ها با رویکرد جدیدی تدوین شد.

وی افزود: با همکاری مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد، کارهای آموزش را آغاز کردیم؛ از اوایل بهمن ماه که این بیماری در سطح بین المللی مطرح بود در فرهنگسراهای چهارگانه برای مردم این آموزش‌ها را آغاز کردیم.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه بیان داشت: در فاز دوم نیز برنامه‌هایی برای همکارانمان در شهرداری تدارک دیدیم که با حضور افراد مجرب از مرکز بهداشت پیشگیری‌ها انجام شد.

عبدالمالکی گفت: همکاری در اطلاع رسانی و تولید محتوا در مورد آمادگی مقابله با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیز از دیگر اقدامات سازمان بود و پیام‌های مشترکی را در قالب‌های متفاوت منتشر کردیم؛ در کانال و پیج‌های رسمی سازمان در ۱۹ روز ابتدای فروردین و اسفند سال گذشته ۳۵۱ پست هشدار مراقبت و محتواسازی مقابله با کرونا انتشار دادیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین دردو مرحله با دستور شهردار پک بهداشتی برای همکاران در شهرداری تحویل بخش‌های مختلف تاکسی رانی، بازیافت و عوامل شهرداری که در صف مقدم کرونا بودند توزیع شد.

وی یادآور شد: کار بعدی سازمان فرهنگی با توجه به نگاه تخصصی در اداره سلامت در حوزه گندزدایی شهر، نظارت دقیقی بر نوع دز مواد مصرفی و تهیه آنها صورت گرفت. از اقدامات دیگر بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا تعطیلی تمام فرآیندهای آموزشی فرهنگسرا و مراکز ورزشی بود که از روزهای اول سعی شد کمترین اجتماعات ایجاد شود.

راه‌اندازی آموزش مجازی در فرهنگسراها

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه از راه‌اندازی آموزش‌های مجازی در چهار فرهنگسرای شهر از ۱۶ فروردین‌ماه جاری خبر داد و افزود: امیدواریم با این روند بتوانیم در تحقق شعار «در خانه بمانیم» کمک کنیم.

عبدالمالکی طراحی و راه‌اندازی چندین پویش با عنوان «کرمانشاه کتاب می خواند»، «کرمانشاه قصه می خواند»، «کرمانشاه آواز می خواند» و «با ورزش در خانه سالم بمانیم» را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه برای تشویق ماندن مردم در خانه برشمرد و گفت: این پویش‌ها را تا پایان فرودین ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، همچنین پویش «استندآپ کمدی» با کمک خانه نمایش و یک پویش دیگر با همکاری خانه تصنیف ترانه طراحی شد که با استقبال خوبی روبرو شده است.

این مقام مسئول راه‌اندازی اتوبوس سلامت در محلات حاشیه نشین و توزیع بسته‌های بهداشتی را از دیگر اقدامات سازمان عنوان کرد و بیان داشت: در این موضوع سعی کردیم بخشی از بسته‌های بهداشتی مورد نیاز این محلات را تأمین کنیم.

عبدالمالکی تصریح کرد: همچنین در راستای تسهیلگری اقدام ارزشمند قرارگاه فرهنگی کربلا با راه‌اندازی «پویش هر هیأت، یک محله» سعی کردیم بخشی از نیازهای مواد اولیه آنها را تأمین کنیم.

وی بیان داشت: کار دیگری که با همکاری سازمان تبلیغات صورت گرفت راه اندازی مرکز مشاوره چتر آرامش مشاوره بود که به صورت تلفنی خدمات مشاوره غیر حضوری و رایگان به شهروندان کرمانشاهی ارائه می‌شود. بر این اساس همشهریان می‌توانند با شماره‌های ۳۸۳۷۰۸۱۹ و ۳۸۳۷۰۸۱۷ در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ با مشاوران تماس حاصل کنند.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه گفت: فعالیت ارزشمند دیگر تشکیل گروه جهادی نصر بود با کمک بخش فنی بسیج آغاز شد و در پروسه دو هفته‌ای ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه را داشته باشیم که در تدارک تأمین مایحتاج دستگاه ساخته شده هستیم تا بتواند با حمایت مسئولان سهم بالایی در تولید نیاز شهر داشته باشد.

عبدالمالکی همچنین به برنامه‌های جشن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق شعار کرمانشاه در خانه می‌ماند ما با همکاری هیأت‌های مذهبی ۲۰ کاروان شادی «مهر مهدوی» در روز و شب میلاد امام زمان (عج) راه‌اندازی می‌کنیم که این کاروان‌ها خواهد توانست شادی را از بیرون به خانه‌ها ببرد و همه برای فائق آمدن بر این آسیب از ایشان مدد می‌خواهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راه‌اندازی آموزش مجازی در فرهنگسراها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه