اخبار داغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

مردم نگران گوشت قرمز و مرغ نباشند/ واردات 4 میلیون کالا از محصولات دامی به کشور در دستور کار قرار گرفت

مردم نگران گوشت قرمز و مرغ نباشند/ واردات 4 میلیون کالا از محصولات دامی به کشور در دستور کار قرار گرفت
عباسی معروفان با بیان اینکه صادرات به گونه‌ای خواهد شد که کمبودی در بازار ایجاد نشود گفت: گوشت مرغ و گوشت قرمز به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار موجود است و در هر ساعتی از شبانه روز در فروشگاه‌ها مرغ و گوشت تازه و منجمد با قیمت مصوب وجود دارد و در دسترس همگان است و تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه جوجه ریزی در مرغداری‌ها از شش ماه قبل آغاز شده است گفت: برای ایام دهه فجر، عید و ماه رمضان برنامه ریزی در خصوص تولید مرغ صورت گرفت و بالغ بر ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا کشش جامعه در این حالت به این میزان نبود و باعث شد تا در بازار مازاد مرغ داشته باشیم.

,

عباسی معروفان با بیان اینکه طرح ضربتی خرید تضمینی مازاد تولید مرغ از یک اسفند سال ۹۸ آغاز شد ادامه داد: در بازارتمام مرغ‌هایی که به فروش نرفته بود جمع آوری شد و بالغ بر ۱۵۰۰ تن مرغ از مرغداری‌ها خریداری شد که این رقم در گذشته روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ تن بود.

,

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: دولت و سازمان برنامه و بودجه منابع مالی خوبی در اختیار ما گذاشت ما توانستیم پول مرغداران را به صورت نقدی پرداخت و به قیمت مصوب از آن‌ها خریداری کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود نباید بگذاریم تولید کنندگان متضرر شوند گفت: مرغ را از مرغداری‌ها با قیمت مصوب ۱۲۹۰۰ تومان خریداری می‌کنیم و تا اطلاع ثانوی این خرید ادامه خواهد داشت تا زمانی که مرغ مازاد در بازار وجود داشته باشد خرید تضمینی ادامه دارد.

,

عباسی معروفان افزود: تعطیلی رستوران‌ها، دانشگاه‌ها و تالار‌ها باعث شد مصرف مرغ نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد کاهش یابد.

,

وی درباره برنامه اتخاذ شده در تولید مرغ افزود: در دوره قبل ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم که مرغداران در دوره بعدی به ۱۲۵ میلیون و دوره جدید به ۱۱۵ میلیون قطعه رساندند تا مازاد زیادی نداشته باشیم و تولید کنندگان متضرر نشوند.

,

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از ستاد ملی تنظیم بازار کشور اجازه صادرات مرغ بدون تعرفه را اخذ کردیم و از دیروز مصوب شد و صادرات تا ده روز آینده صورت می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه صادرات به گونه‌ای خواهد شد که کمبودی در بازار ایجاد نشود افزود: گوشت مرغ و گوشت قرمز به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار موجود است و در هر ساعتی از شبانه روز در فروشگاه‌ها مرغ و گوشت تازه و منجمد با قیمت مصوب وجود دارد و در دسترس همگان است و تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

,

وی در رابطه با تامین نهاده‌های دامی گفت: برنامه ریزی خوبی صورت گرفته اخیرا با تصمیم دولت تمام نهاده‌های دامی که دپو شده بود وارد بازار شد و رییس جمهور اجازه ترخیص ۴ میلیون تن کالای اساسی را که ۷۵ درصد آن نهاده دامی است، داد و وارد کشور شده و قیمت‌ها متناسب شده است.

,

وی درباره ذخایر دامی افزود: در سال ۹۸ بیش از سه میلیون تن ذخایر را به مرغداری‌ها و دامداری‌ها فروختیم و مشکلی برای تامین نهاده‌ها برای تولید مرغ در کشور در سال ۹۹ نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه