شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان کردستان
ساعت: 14:30 منتشر شده در مورخ: 1399/01/19 شناسه خبر: 1597292

صعفهایی که کرونا آن را عیان کرد

صعفهایی که کرونا آن را عیان کرد
مدیران آموزش و پرورش باید در زمان سازماندهی نیروها با رعایت اصل بی طرفی، نظارت اصولی و درست، همراه با آگاهی کامل از وضعیت و سطح توان معلمان و مدیران عزیز داشته باشند و همکاران را به صورت اصولی سازماندهی کنند، امتیاز بالا نشان از توان بالا نیست،و از کسانی که توانایی تدریس به هر دلیلی ندارند در قسمتهای اداری و...استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کرونا باهمه ناهنجاریهایی که برای جامعه به وجود آورد، در نهایت نفعهای زیادی داشت،یکی از این نفعها نشان دادن لیاقت و توانائیها و ضعف و نقطه قوت مدیران و مسئولین در سطح کشور بود.

استان کردستان هم از این امر مستثنیٰ نبود و سطح توان و شایستگی و در کل نقاط ضعف و قوت خیلیها نمایان شد و در میان جامعه نیاز به یک ویرایش مدیریتی کاملاً احساس شد.

در این میان سیستم آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد، زیرا بیشترین نیرو را در سطح استان شامل می شود و آموزش یکی از اولویتهای جامعه است.

یک دکتر، مهندس، جامعه شناس، داروساز و....همگی نتیجه‌ٔ آموزش و پرورش صحیح در کشور هستند، در کنار اینها اقشار آسیب پذیر جامعه و کسانی که مورد هجوم‌ ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی قرار می گیرند هم نتیجهٔ آموزش نادرست و خانوادهٔ ناهنجار و...هستند.

فاصله ای که‌در میان این دو قشر هست حاصل چه‌چیزی می تواند باشد؟

اگر تحلیل درستی از مسئله داشته باشیم سیستم مدیریتی نادرست، پایه و اساس و ریشهٔ همه این هنجارها و ناهنجاریها در جامعه ما است.

مدیریت یک مدرسه در روستایی دور افتاده هم باید با توجه به فاکتورهایی انتخاب شود که در این میان مسئولیت پذیری و تعهد و توانایی ملاک قرار گیرد،نه صرفاً به خاطر سنوات پایان خدمت و حقوق و مزایا و یا حقوق بازنشستگی و استفاده از رانت و باند و...انتخاب صورت گیرد و از سطح سواد پائین روستائیان عزیز و پیگیری نکردن وضعیت درسی فرزاندانشان به خاطر هزاران مشکل دیگر از آنها سواستفاده و آینده فرزاندانشان خراب شود.

موضوع ما صددرصدی و مطلق نیست چون معلمان و مربیان آموزشی هستند که‌ با تمام‌ وجود از خود مایه گذاشته و بهترین دانش آموزان را از پایه و بالاتر تحویل جامعه می دهند.

آموزش و پرورش باید کلاس دومی ها را همیشه مدنظر قرار داده و در صورت ضعیف بودن معلم کلاس اول را یا آموزش مجدد بدهد‌ و یا اجازه تدریس مجدد در پایه اولیها را به او ندهد.

در کنار همه اینها باید سطح سواد کلاس ششمیها که سال بعد به هفتم یا همان اول متوسطه اول راه پیدا می کنند را سنجیده و میزان قبولی آنها را در نمونهٔ دولتی و تیزهوشان ملاک سنجش سواد معلم مربوطه قرار داده و برای سال بعد از روی این ملاک و معیارها تصمیم بگیرد نه فقط از روی امتیازاتی که خیلی وقتها فقط با در رفتن از زیر بار مسئولیت و یا به خاطر حقوق بیشتر به دست آمده است.

در کشوری که آموزش صحیح باشد و آموزش و پرورشی قوی همراه با همکارانی متعهد و مسئولیت پذیر و به روز داشته باشد، آن کشور یقیناً آینده ای روشن و فرهنگی درست خواهد داشت.

در این ایام که کرونا همه گیر شده و برای قطع کردن زنجیره بیماری کل مدارس و دانشگاهها تعطیل شده، متأسفانه عده ای از مدیران و معلمین محترم احساس می کنند که قرنطینه به منزلهٔ تعطیلی و در خانه ماندن است و هیچ مسئولیتی در قبال مدارس و دانش آموزان ندارند.

مدیریت محترم آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستانها هم متأسفانه نظارت درستی بر این موضوع ندارند و فقط شبکه‌ آموزش را ملاک تدریس قرار داده اند، در حالی که تعدادی از روستاها شبکه آموزش ندارند و از اینترنت و فضای مجازی هم محروم هستند.آیا در اینجا مدیران مدارس هیچ وظیفه انسانی در کنار مسئولیت خود ندارند؟؟

مدیرانی که دوماه بدون یک دقیقه انجام وظیفه حق مدیریتی خود را دریافت نموده اند!

حداقل مقداری از حق مدیریتی خود را به خریدن چند عدد سی دی و تدریس معلمان محترم و رایت کردن آنها و یا دانلود تدریس شبکه آموزش مربوط به پایه های مورد نظر خصوصاً پایه های سطح ابتدایی و رایت سی دی به دانش آموزان خود برسانند و در کنار این روش از روشهای دیگری همچون آموزش از راه دور و غیرحضوری استفاده کنند تا سطح دانش آموزان افت محسوسی نکنند.

در کنار حس مسئولیت پذیری همهٔ ما انسانها یک وظیفهٔ انسانی داریم که بستگی به شخصیتها و خانواده ها و در کل ذات انسانها دارد.

انشاألله که بتوانیم این وظیفه را در این زمان بحران به نحو احسن استفاده و بکار گیریم تا در آینده به یک فرهنگ تبدیل شود.

از مدیریت محترم استانی و شهرستانها هم خواهشمندیم که در زمان سازماندهی نیروها با رعایت اصل بی طرفی، نظارت اصولی و درست، همراه با آگاهی کامل از وضعیت و سطح توان معلمان و مدیران عزیز داشته باشند و همکاران را به صورت اصولی سازماندهی کنند، امتیاز بالا نشان از توان بالا نیست،و از کسانی که توانایی تدریس به هر دلیلی ندارند در قسمتهای اداری و...استفاده کنند.

اگر ضعفهای سیستم آموزشی ما ترمیم شود آینده تباه نخواهد شد و آیندهٔ روشن از آن فرزندان ماست. از خودمان مایه بگذاریم تا آینده خراب نشود و آینده ای زیبا و قابل قبول بسازیم.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1597292
ارسال نظر
نظرات