اخبار داغ

صعفهایی که کرونا آن را عیان کرد

صعفهایی که کرونا آن را عیان کرد
مدیران آموزش و پرورش باید در زمان سازماندهی نیروها با رعایت اصل بی طرفی، نظارت اصولی و درست، همراه با آگاهی کامل از وضعیت و سطح توان معلمان و مدیران عزیز داشته باشند و همکاران را به صورت اصولی سازماندهی کنند، امتیاز بالا نشان از توان بالا نیست،و از کسانی که توانایی تدریس به هر دلیلی ندارند در قسمتهای اداری و...استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کرونا باهمه ناهنجاریهایی که برای جامعه به وجود آورد، در نهایت نفعهای زیادی داشت،یکی از این نفعها نشان دادن لیاقت و توانائیها و ضعف و نقطه قوت مدیران و مسئولین در سطح کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

استان کردستان هم از این امر مستثنیٰ نبود و سطح توان و شایستگی و در کل نقاط ضعف و قوت خیلیها نمایان شد و در میان جامعه نیاز به یک ویرایش مدیریتی کاملاً احساس شد.

,

در این میان سیستم آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد، زیرا بیشترین نیرو را در سطح استان شامل می شود و آموزش یکی از اولویتهای جامعه است.

,

یک دکتر، مهندس، جامعه شناس، داروساز و....همگی نتیجه‌ٔ آموزش و پرورش صحیح در کشور هستند، در کنار اینها اقشار آسیب پذیر جامعه و کسانی که مورد هجوم‌ ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی قرار می گیرند هم نتیجهٔ آموزش نادرست و خانوادهٔ ناهنجار و...هستند.

,

فاصله ای که‌در میان این دو قشر هست حاصل چه‌چیزی می تواند باشد؟

,

اگر تحلیل درستی از مسئله داشته باشیم سیستم مدیریتی نادرست، پایه و اساس و ریشهٔ همه این هنجارها و ناهنجاریها در جامعه ما است.

,

مدیریت یک مدرسه در روستایی دور افتاده هم باید با توجه به فاکتورهایی انتخاب شود که در این میان مسئولیت پذیری و تعهد و توانایی ملاک قرار گیرد،نه صرفاً به خاطر سنوات پایان خدمت و حقوق و مزایا و یا حقوق بازنشستگی و استفاده از رانت و باند و...انتخاب صورت گیرد و از سطح سواد پائین روستائیان عزیز و پیگیری نکردن وضعیت درسی فرزاندانشان به خاطر هزاران مشکل دیگر از آنها سواستفاده و آینده فرزاندانشان خراب شود.

,

موضوع ما صددرصدی و مطلق نیست چون معلمان و مربیان آموزشی هستند که‌ با تمام‌ وجود از خود مایه گذاشته و بهترین دانش آموزان را از پایه و بالاتر تحویل جامعه می دهند.

,

آموزش و پرورش باید کلاس دومی ها را همیشه مدنظر قرار داده و در صورت ضعیف بودن معلم کلاس اول را یا آموزش مجدد بدهد‌ و یا اجازه تدریس مجدد در پایه اولیها را به او ندهد.

,

در کنار همه اینها باید سطح سواد کلاس ششمیها که سال بعد به هفتم یا همان اول متوسطه اول راه پیدا می کنند را سنجیده و میزان قبولی آنها را در نمونهٔ دولتی و تیزهوشان ملاک سنجش سواد معلم مربوطه قرار داده و برای سال بعد از روی این ملاک و معیارها تصمیم بگیرد نه فقط از روی امتیازاتی که خیلی وقتها فقط با در رفتن از زیر بار مسئولیت و یا به خاطر حقوق بیشتر به دست آمده است.

,

در کشوری که آموزش صحیح باشد و آموزش و پرورشی قوی همراه با همکارانی متعهد و مسئولیت پذیر و به روز داشته باشد، آن کشور یقیناً آینده ای روشن و فرهنگی درست خواهد داشت.

,

در این ایام که کرونا همه گیر شده و برای قطع کردن زنجیره بیماری کل مدارس و دانشگاهها تعطیل شده، متأسفانه عده ای از مدیران و معلمین محترم احساس می کنند که قرنطینه به منزلهٔ تعطیلی و در خانه ماندن است و هیچ مسئولیتی در قبال مدارس و دانش آموزان ندارند.

,

مدیریت محترم آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستانها هم متأسفانه نظارت درستی بر این موضوع ندارند و فقط شبکه‌ آموزش را ملاک تدریس قرار داده اند، در حالی که تعدادی از روستاها شبکه آموزش ندارند و از اینترنت و فضای مجازی هم محروم هستند.آیا در اینجا مدیران مدارس هیچ وظیفه انسانی در کنار مسئولیت خود ندارند؟؟

,

مدیرانی که دوماه بدون یک دقیقه انجام وظیفه حق مدیریتی خود را دریافت نموده اند!

,

حداقل مقداری از حق مدیریتی خود را به خریدن چند عدد سی دی و تدریس معلمان محترم و رایت کردن آنها و یا دانلود تدریس شبکه آموزش مربوط به پایه های مورد نظر خصوصاً پایه های سطح ابتدایی و رایت سی دی به دانش آموزان خود برسانند و در کنار این روش از روشهای دیگری همچون آموزش از راه دور و غیرحضوری استفاده کنند تا سطح دانش آموزان افت محسوسی نکنند.

,

در کنار حس مسئولیت پذیری همهٔ ما انسانها یک وظیفهٔ انسانی داریم که بستگی به شخصیتها و خانواده ها و در کل ذات انسانها دارد.

,

انشاألله که بتوانیم این وظیفه را در این زمان بحران به نحو احسن استفاده و بکار گیریم تا در آینده به یک فرهنگ تبدیل شود.

,

از مدیریت محترم استانی و شهرستانها هم خواهشمندیم که در زمان سازماندهی نیروها با رعایت اصل بی طرفی، نظارت اصولی و درست، همراه با آگاهی کامل از وضعیت و سطح توان معلمان و مدیران عزیز داشته باشند و همکاران را به صورت اصولی سازماندهی کنند، امتیاز بالا نشان از توان بالا نیست،و از کسانی که توانایی تدریس به هر دلیلی ندارند در قسمتهای اداری و...استفاده کنند.

,

اگر ضعفهای سیستم آموزشی ما ترمیم شود آینده تباه نخواهد شد و آیندهٔ روشن از آن فرزندان ماست. از خودمان مایه بگذاریم تا آینده خراب نشود و آینده ای زیبا و قابل قبول بسازیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه