اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

اصناف برای قطع زنجیره انتقال کرونا همکاری کنند

اصناف برای قطع زنجیره انتقال کرونا همکاری کنند
استاندار کرمانشاه گفت: اصناف با تعطیل کردن کسب و کار خود زنجیره انتقال کرونا را قطع و سلامتی مردم را تضمین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در جلسه با اصناف و بازاریان با موضوع فعالیت اصناف در مقابله با کرونا که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیماری کرونا بحرانی است که در صد سال گذشته چنین بحران فراگیری را در سطح جهان شاهد نبودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه گفت: در راستای مقابله با این ویروس هر کشوری بر اساس سیاست‌های خاص خود اعم از حکومت نظامی و روی آوردن به زور و اجبار و… با این موضوع برخورد می‌کنند اما جمهوری اسلامی تنها کشوری است که از هیچکدام آنها استفاده نکرد و بیشتر با اغنا سازی و اطلاع رسانی و مشارکت مردم این بحران را پیش برده و می‌توان گفت ۷۰ تا ۷۵ درصد موفق عمل کرده است.

,

وی افزود: در استان کرمانشاه از سوم اسفند ماه ۹۸ طرح و نقشه راهی برای مبارزه با کرونا تهیه کردیم و می‌توان گفت اگر تا به حال استان ما تا حدود زیادی موفق عمل کرده است به خاطر داشتن همین نقشه راه است.

,

بازوند خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع این بیماری تمام تمهیدات را برای پیک بیماری از جمله امکانات بیمارستانی را مشخص کردیم و در حال حاضر برای ۳۸۰ نفر تخت آماده داریم.

,

مدیر ارشد استان ادامه داد: اگر به پیک بیماری برسیم باید روزی ۳۵۰ هزار ماسک تولید می‌کردیم در صورتی که یک واحد تولید کننده نداشتیم اما امروز حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار ماسک مورد تأیید دانشگاه علوم‌پزشکی را روزانه تولید می‌کنیم و تا پایان فروردین ماه باید این میزان تا ۹۰ هزار برسانیم.

,

تولید و توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک در کرمانشاه

, تولید و توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک در کرمانشاه,

استاندار کرمانشاه تولید روزانه بیش از ۷۰ هزار ماسک را یک کار مجاهدانه اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک توزیع و مصرف شده است.

,

بازوند خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه با درایت سازمان صمت و تیم اقتصادی استان هیچ مشکلی در خصوص مواد شوینده نداریم.

,

وی در خصوص تأمین ماسک مورد نیاز در استان کرمانشاه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بحث ماسک را پس از تأمین نیاز دانشگاه به داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها برسانیم و به شدت به دنبال این قضیه هستیم.

,

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در نقشه راه همچنین تأثیرات کرونا را در حوزه سلامت، امنیت، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشخص کردیم و اولویت اول را به حوزه سلامت دادیم و حوزه امنیت نیز مساوی با همین حوزه در نظر گرفتیم و پس از آن حوزه اقتصادی در اولویت قرار خواهد گرفت.

,

بیماری کرونا ۷۰ تا ۸۰ درصد خدمات را مختل کرده است

, بیماری کرونا ۷۰ تا ۸۰ درصد خدمات را مختل کرده است,

بازوند با اشاره به اینکه بیماری کرونا ۷۰ تا ۸۰ درصد خدمات را مختل کرده است، بیان داشت: این اختلال در حوزه گردشگری خسارات زیادی وارد کرده است چرا که تا قبل از بیماری هفته‌ای ۱۲۰ تا ۱۳۰ پرواز داشتیم و در حال حاضر فقط ۱۲ پرواز با رعایت نکات بهداشتی داریم.

,

وی خاطرنشان کرد: پس از بحران کرونا خسارتهای آن بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

,

استاندار کرمانشاه به مصوبات ستاد ملی کرونا هم اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبات از روز ۲۳ فروردین کسب و کارهای کم ریسک که لیست آنها به زودی اعلام می‌شود، کار خود را تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع می‌کنند.

,

وی افزود: همانطور که در جنگ، زلزله و سیل مردم به‌خوبی کمک کردند در این بحران نیز باید به گونه‌ای متفاوت عمل کنند و با تعطیل کردن کسب و کار خود زنجیره انتقال کرونا را قطع و سلامتی مردم را تضمین کنند.

,

بازوند همچنین از اتاق بازرگانی و اصناف استان کرمانشاه تقاضا کرد که مصوبات مورد نیاز خود را به ستاد کرونا اعلام کنند و بیان داشت: اگر دستگاهی خلاف مصوبه عمل کند حتماً با آنها برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه