اخبار داغ

کاظم زاده در صحن علنی مجلس:

تعطیلی کشور برای یک ماه خودکشی از ترس مرگ است

تعطیلی کشور برای یک ماه خودکشی از ترس مرگ است
نماینده مردم دهلران در مجلس ضمن مخالفت با سه فوریت طرح تعطیلی کشور برای یک ماه گفت: اجرای این طرح نوعی خودکشی از ترس مرگ است و ضرر و زیان زیادی برای کشور به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده در نشست علنی امروز (سه شنبه، 19 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با سه فوریت طرح تعطیلی کشور برای یک ماه براساس اصل 79 قانون اساسی کشور برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: از نظر بنده این طرح یک نوع خودکشی از ترس مرگ بوده چرا که این تعطیلی مخالف بسیاری از مسائل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به صحبت های سرپرست مرکز پژوهش های مجلس در رابطه با تاثیر مشاغل از ویروس کرونا، گفت: به صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود 18.5 درصد مشاغل از این ویروس متاثر هستند بنابراین دلیلی ندارد 81.5 درصد باقیمانده را تعطیل کنیم این موضوع مخالف اشتغال به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید است.

,

وی با بیان اینکه تعطیلی یک ماهه کشور پاک کردن صورت مسئله به جای حل آن است، اظهار کرد: هزینه های اجرای این طرح از کجا باید تامین شود در حالی که بخشی از حقوق پرسنل سازمان ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی از محل اختصاصی کارکنان تامین می شود بنابراین اگر کارکنان کار نکنند چطور می توانیم پرداخت حقوق داشته باشیم.

,

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو برخی از آزمون ها و انتقال آن به شهریورماه، گفت: بسیاری از آزمون ها 80 درصد مسیر خود را طی کرده است و برگزاری آن هم هیچ تاثیری در شیوع کرونا ندارد بنابراین هیچ دلیلی برای لغو آن وجود ندارد.

,

کاظم زاده با اشاره به تامین درآمدهای طرح تعطیلی یک ماهه کشور از طریق فروش بنزین بدون سهمیه و با قیمت 3 هزار تومان افزود: با توجه به اینکه اگر طرح اجرا شود مصرف بنزین به شدت کاهش پیدا می کند و چگونه می توانیم از این محل درآمد کسب کنیم بنابراین این موضوع با اصل طرح تناقض دارد.

,

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر می خواهیم قرنطینه مناسبی داشته باشیم باید آن را به صورت مقطعی و در حوزه های مختلف اجرا کنیم چرا که تعطیلی کامل کشور ضرر و زیان زیادی به کشور وارد می کند بهتر است همانند همه کشورهای جهان به جای اینکه به این مسائل بپردازیم به پساکرونا و مهار رکود و تورم و مشکلات اقتصادی ناشی از آن بپردازیم.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در یکی از بخش های این طرح به اختصاص کامل یک شبکه تلویزیونی به مسائل مربوط به کرونا و آموزش های مربوط به پیشگیری از ابتلا به آن توجه شده در حالی که امروزه تمامی شبکه های تلویزیونی به این مسائل پرداخته و با آگاهی دادن به مردم با ویروس کرونا مبارزه می کنند بنابراین دلیل ندارد که این آموزش ها را به یک شبکه محدود کنیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه