اخبار داغ

مدیرمرکز توسعه نوغانداری استانهای خراسان:

بیش از ۱۷ هزار جعبه تخم نوغان در استانهای خراسان توزیع می شود

بیش از ۱۷ هزار جعبه تخم نوغان در استانهای خراسان توزیع می شود
فرید سرجمعی با بیان اینکه پارسال ۱۴ هزار و ۲۰۰ جعبه تخم نوغان در استانهای خراسان توزیع شده، افزود: توزیع تخم نوعان از پنجم فروردین امسال آغاز شده و قرار است بیش از ۱۷ هزار جعبه نیز بین نوغانداران توزیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرید سرجمعی، مدیر مرکز توسعه نوغانداری استانهای خراسان، مستقر در تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: روند توزیع تخم نوغان داخلی از پنجم فروردین ماه و توزیع تخم نوغان وارداتی از امروز نوزدهم فروردین ماه با قیمت ثابت طی بیست سال گذشته به ازای هرجعبه نوغان ۷۵ هزار ریال در مراکز تائید شده آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار و۲۰۰ جعبه ای سال گذشته در سه استان خراسان افزود: برنامه ریزی مرکز توسعه نوغانداری وشرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ به عنوان عامل توزیع نوغان دراستان خراسان رضوی برای سال ۹۹ توزیع ۱۲ هزارجعبه نوغان در استان خراسان رضوی، ۵ هزارجعبه درخراسان شمالی و ۱۶۰ جعبه در خراسان جنوبی است.

,

سرجمعی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی پیله تر امسال توسط شورای اقتصاد به ازاء هرکیلو گرم ۳۳ هزارتومان تعیین شده که بدون شک با توجه به شرایط بازار امسال نیز بخش خصوصی با قیمتهای بالاتر نسبت به خرید پیله نوغانداران اقدام می کنند‌.

,

مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استانهای خراسان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه تخم نوغان های وارداتی قرنطینه شده و آزمایشات مورد نیاز بر روی آنها انجام شده ونوغانداران هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

,

وی افزود: به منظور جلوگیری از تجمعات در اماکن عرضه تخم نوغان نیز تلاش می کنیم بیشتر فعالیت ها به صورت تلفنی وتوسط نمایندگان درشهرستانها انجام شود تا از رفت وآمد نوغانداران وتجمع جلوگیری شود.

,

خراسان رضوی با حدود ۴هزار و ۲۰۰ خانوار نوغاندار بعد از استان گیلان دومین تولیدکننده پیله کرم ابریشم درکشور محسوب می شود.

,

شهر بایگ تربت حیدریه بعنوان پایتخت ابریشم ایران و روستای بسک بعنوان روستای ابریشم کشی ثبت ملی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه